Primul pas a fost facut in segmentul utilitarelor, cei doi producatori anuntand la inceputul anului, in cadrul Salonului Auto de la Detroit, ca vor colabora in ceea ce priveste dezvoltarea de vehicule comerciale. Prin acest parteneriat, cei doi constructori isi propuneau eficientizarea procesului de productie si impartirea costurilor de dezvoltare. Inca de la acea vreme, conducerile celor doi producatori s-au gandit si mai departe, spre zona masinilor electrice si autonome. Desi inca era mult prea devreme pentru a se vorbi despre asa ceva, cei doi constructori si-au luat angajamentul ca vor analiza si o astfel de posibilitate.
Vara anului curent aduce in prim plan o stire extrem de interesanta in lumea auto internationala, conducerile Ford si Volkswagen anuntand ca au luat decizia de a extinde parteneriatul si catre alte zone de activitate. Bineinteles, este vorba despre producerea masinilor electrice si despre dezvoltarea tehnologiilor pentru masinile autonome. Vorbim, asadar, despre doua domenii care ii preocupa la ora actuala pe marea majoritate a producatorilor auto, multi fiind de parere ca masinile electrice si cele autonome reprezinta viitorul in aceasta lume auto din ce in ce mai futurista.
Vorbim asadar despre o alianta de proportii intre americanii de la Ford si germanii de la Volkswagen, conducerile celor doi constructori hotarand sa colaboreze intr-un domeniu strategic extrem de important. Primul pas a fost deja anuntat, cei de la Ford urmand sa dezvolte un model electric de volum pe platforma MEB a celor de la Volkswagen. Noile modele vor fi produse chiar in cadrul uzinei de la Koln, urmand sa fie disponibile pe piata incepand cu anul 2023. De asemenea, nu este exclusa nici posibilitatea ca cei de la Ford sa dezvolte in paralel un al doliea model care sa aiba la baza aceeasi platforma MEB a Grupului Volkswagen.
Mergand mai departe catre zona autonoma, germanii de la Volkswagen si-au luat angajamentul de a investi suma de 2.6 miliarde de dolari in Argo AI, un start-up american care dezvolta sisteme pentru masinile autonome. Start-up-ul a fost cumparat de cei de la Ford in urma cu doi ani in schimbul a un miliard de dolari. Totodata, germanii au luat si hotararea de a isi integra in Argo AI si propria divizie care avea rolul de a dezvolte tehnologii pentru masinile autonome. Dupa ce aceasta tranzactie va fi aprobata de autoritatile din domeniu, Argo AI va produce tehnologii de acest fel atat pentru Ford, cat si pentru Volkswagen.
Contrar a ceea ce s-a intamplat in trecut in cadrul altor aliante de pe piata auto, parteneriatul dintre Ford si Volkswagen nu prevede ca cei doi producatori sa cumpere reciproc actiuni unul de la celalalt. De asemenea, alianta este condusa la ora actuala de un comitet care include directori executivi de la ambii constructori. Ramane insa de vazut daca cei de la Ford si Volkswagen vor mai face un pas in fata in viitor in sensul cumpararii reciproce de actiuni, pe modelul pe care l-am mai intalnit in cazul Aliantei Renault - Nissan - Mitsubishi.
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain