Industria auto europeana este in pericol din cauza tensiunilor geopolitice si comerciale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria auto europeana este in pericol din cauza tensiunilor geopolitice si comerciale
Industria auto europeana este in pericol din cauza tensiunilor geopolitice si comerciale
de Adrian Somai la 27 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
industrie autovanzari autoeuropabrexitchinastatele unitemasini electrice

Vanzarile de masini de pe Batranul Continent au crescut in 2019 cu 1.2% in raport cu anul 2018, insa estimarile pentru anul curent nu mai sunt la fel de optimiste ca in anii precedenti. Specialistii in domeniu se arata ingrijorati de problemele actuale de ordin geopolitic, sustinand ca se asteapta la o scadere a vanzarilor auto in 2020 pe plan european. Probleme in industria auto pot aparea, de asemenea, si in China, cifrele de vanzari de acolo scazand considerabil chiar si in 2019 in comparatie cu anii trecuti.

Conform analizelor realizate de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), vanzarile din industria auto au crescut in anul 2019 cu doar 1.2 procente, o crestere destul de mica in raport cu asteptarile producatorilor de pe scena auto internationala. Cresterea ar fi fost insa si mai mica daca cererea de automobile nu ar fi explodat in luna decembrie, apetitul clientilor europeni pentru masini noi in luna ultima luna a anului trecut fiind mai mare decat de obicei. 

Primul an pe minus dupa 7 ani de crestere? 

In aceste conditii, specialistii europeni se asteapta la un an 2020 nu atat de bun pentru industria auto europeana. Ba mai mult decat atat, acestia estimeaza ca in 2020 industria auto se va confrunta cu o scadere a vanzarilor de automobile noi de aproximativ 2 procente. Chiar daca nu pare o scadere mare, aceasta ar afecta puternic industria auto, o industrie care se confrunta deja cu probleme semnificative in ultimii ani. In cazul in care aceasta scadere a vanzarilor se va concretiza in cele din urma, anul 2020 va fi primul an din ultimii opt in care se va inregistra o scadere a cifrelor de vanzari din domeniul auto. 

Problemele geopolitice pun probleme industriei auto 

Lasand la o parte problemele generale cu care se confrunta industria auto la ora actuala, problemele de ordin geopolitic se dovedesc a reprezenta o problema serioasa pentru vanzarile din lumea auto. Astfel, conform oficialilor din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), aceasta posibila scadere a cifrelor de vanzari ar putea fi influentata de factori precum iesirea Regatului Unit din Uniunea Europeana sau razboiul comercial dintre Statele Unite ale Americii si China. 

Totodata, noile reguli pentru emisii stabilite in ultima perioada la Bruxelles le dau mari batai de cai constructorilor auto, acestia fiind practic obligati sa lanseze din ce in ce mai multe modele electrice. Tocmai din acest motiv in ultima perioada vorbim din ce in ce mai des despre electrificare, o directie spre care se indreapta marea majoritate a numelor mari de pe scena auto internationala. Pentru ca gama de modele sa respecte normele de emisii impuse de Uniunea Europeana, producatorii auto lanseaza modele electrice pe banda rulanta, ceea ce se poate dovedi in cele din urma a nu fi cea mai buna solutie. 

Vanzarile de masini electrice vor creste 

Vestea buna pentru producatorii auto este ca specialistii se asteapta la o crestere importanta a segmentului dedicat masinilor electrice, cererea in acest sens fiind din ce in ce mai mare in ultimii ani. Conform concluziilor unei analize realizate de cei de la Bloomberg, vanzarile de masini electrice ar urma sa creasca in acest an cu nu mai putin de 32%. O asemenea crestere ar confirma practic ca eforturile pe care le fac constructorii auto in aceasta directie nu sunt fara folos, la mijloc fiind sume uriase de bani. Conform cifrelor actuale, masinile electrice se bucura deja de un succes remarcabil pe pietele auto europene din nordul continentului, specialistii asteptandu-se la cifre mai bune si in cazul tarilor din centrul continentului la sfarsitul acestui an. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x