Perioada buna pe care o traverseaza constructorul roman nu mai poate reprezenta o surpriza pentru nimeni la aceasta ora, cifrele de vanzari inregistrate de Dacia in ultimii ani fiind peste asteptari! Ce este si mai important pentru Dacia este ca modelele din portofoliul sau se bucura de o popularitate ridicata pe unele dintre cele mai mari piete auto pe plan european, precum Franta sau Spania.
Conducerea Dacia a mizat inca de la bun inceput pe o strategie care propunea ca in oferta producatorului sa isi faca aparitia cateva modele cu performante tehnice bune, care sa fie vandute cu niste preturi decente pentru cumparatorul de clasa medie. In acest context, directorul general al producatorului roman explica la inceputul acestui an ca Dacia nu trebuie sa se indeparteze sub nicio forma de la aceasta strategie, aceasta fiind cauza succesului de care se bucura la aceasta ora constructorul roman.
Conform datelor publicate de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), Dacia a inmatriculat in anul 2019 un numar de 581.543 de automobile noi. Astfel, in comparatie cu anul 2018, atunci cand au fost inmatriculate putin peste 528.000 de masini noi, Dacia se poate lauda acum cu o crestere in valoare de 10.1 procente, ceea ce nu este deloc de neglijat in actualul context in care se regaseste piata auto europeana.
Anul 2019 nu s-a dovedit a fi unul prea bun pentru piata auto de pe Batranul Continent, la nivel european fiind inmatriculate un numar de 15.805.752 de masini noi, in crestere cu doar 1.2% in raport cu anul 2018. In aceste conditii, cota de piata a producatorului auto de la Mioveni a crescut in 2019 de la 3.4% la 3.7%.
Performanta celor de la Dacia este remarcata si la nivelul Grupului Renault, producatorul auto de la Mioveni fiind singurul care a inregistrat o crestere a inmatricularilor in 2019, cu exceptia brand-ului de nisa Alpine. In aceste conditii, Dacia a ajuns sa genereze in 2019 nu mai putin de 35% dintre inmatricularile intregului grup, care s-au ridicat la o cifra de 1.654.887 de unitati.
Nici colegii de alianta ai francezilor nu s-au descurcat mai bine, inmatricularile Nissan scazand cu 20% in 2019, in timp ce inmatricularile Mitsubishi au crescut cu doar 3 procente. Asa cum era de asteptat, Volkswagen ramane cel mai puternic brand de pe scena auto europeana, germanii inmatriculand in 2019 peste 1.764.000 de masini noi, in crestere cu 0.3% fata de 2018. Pe podium se mai regasesc francezii de la Renault, in scadere cu 3.7% fata de 2018, respectiv Ford, in scadere cu 1.5%. Pe urmatoarele locuri in clasamentul intocmit pe baza cifrei de inmatriculari din 2019 se claseaza Peugeot, Mercedes, BMW, Opel, Skoda, Audi si Toyota.
Ultimele NOUTATI
Fiscul, mai prietenos ca niciodata: cum te ia ANAF cu ... binisorul, ca sa te convinga sa nu faci evaziune
Salariile si pensiile militarilor romani, in contextul inflatiei explozive si razboiului: ce se intampla cu banii lor
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Codul COR a fost completat cu 7 profesii noi (Ordinul nr. 644/351/2022)
Ministerul Finantelor a publicat specificatiile tehnice privind aplicarea RO e-transport
6.000 de euro mita pentru un post la Ambulanta Neamt
Schimbari la Codul Muncii: 10 ore pe zi la locul de munca, dar cu 3 zile de repaus
Normele de hrana pentru persoanele private de libertate. VALORI ACTUALIZATE
Te-ar putea interesa si
Mediul de afaceri romanesc nu vrea impozitare progresiva. De ce spun managerii ca e mai buna Cota unica: a stat la baza cresterii clasei de mijloc
Cum sa reduci consumul de combustibil atunci cand conduci: 4 metode