Perioada buna pe care o traverseaza constructorul roman nu mai poate reprezenta o surpriza pentru nimeni la aceasta ora, cifrele de vanzari inregistrate de Dacia in ultimii ani fiind peste asteptari! Ce este si mai important pentru Dacia este ca modelele din portofoliul sau se bucura de o popularitate ridicata pe unele dintre cele mai mari piete auto pe plan european, precum Franta sau Spania.
Conducerea Dacia a mizat inca de la bun inceput pe o strategie care propunea ca in oferta producatorului sa isi faca aparitia cateva modele cu performante tehnice bune, care sa fie vandute cu niste preturi decente pentru cumparatorul de clasa medie. In acest context, directorul general al producatorului roman explica la inceputul acestui an ca Dacia nu trebuie sa se indeparteze sub nicio forma de la aceasta strategie, aceasta fiind cauza succesului de care se bucura la aceasta ora constructorul roman.
Conform datelor publicate de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), Dacia a inmatriculat in anul 2019 un numar de 581.543 de automobile noi. Astfel, in comparatie cu anul 2018, atunci cand au fost inmatriculate putin peste 528.000 de masini noi, Dacia se poate lauda acum cu o crestere in valoare de 10.1 procente, ceea ce nu este deloc de neglijat in actualul context in care se regaseste piata auto europeana.
Anul 2019 nu s-a dovedit a fi unul prea bun pentru piata auto de pe Batranul Continent, la nivel european fiind inmatriculate un numar de 15.805.752 de masini noi, in crestere cu doar 1.2% in raport cu anul 2018. In aceste conditii, cota de piata a producatorului auto de la Mioveni a crescut in 2019 de la 3.4% la 3.7%.
Performanta celor de la Dacia este remarcata si la nivelul Grupului Renault, producatorul auto de la Mioveni fiind singurul care a inregistrat o crestere a inmatricularilor in 2019, cu exceptia brand-ului de nisa Alpine. In aceste conditii, Dacia a ajuns sa genereze in 2019 nu mai putin de 35% dintre inmatricularile intregului grup, care s-au ridicat la o cifra de 1.654.887 de unitati.
Nici colegii de alianta ai francezilor nu s-au descurcat mai bine, inmatricularile Nissan scazand cu 20% in 2019, in timp ce inmatricularile Mitsubishi au crescut cu doar 3 procente. Asa cum era de asteptat, Volkswagen ramane cel mai puternic brand de pe scena auto europeana, germanii inmatriculand in 2019 peste 1.764.000 de masini noi, in crestere cu 0.3% fata de 2018. Pe podium se mai regasesc francezii de la Renault, in scadere cu 3.7% fata de 2018, respectiv Ford, in scadere cu 1.5%. Pe urmatoarele locuri in clasamentul intocmit pe baza cifrei de inmatriculari din 2019 se claseaza Peugeot, Mercedes, BMW, Opel, Skoda, Audi si Toyota.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice