Inmatricularile de masini noi au scazut in Romania cu 27% in luna februarie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inmatricularile de masini noi au scazut in Romania cu 27% in luna februarie
Inmatricularile de masini noi au scazut in Romania cu 27% in luna februarie
de Adrian Somai la 09 Mar. 2020
Urmareste-ne pe Google News
piata autoromaniainmatriculari autodaciamasini second hand

Nici a doua luna a anului nu s-a dovedit a fi mai buna pentru piata auto din Romania, soferii romani inmatriculand numai 8.800 de masini noi. Totodata, inceputul de an este unul extrem de dificil si pentru Dacia, producatorul auto cu sediul la Mioveni confruntandu-se la ora actuala cu o criza si la nivel european. Probleme in acest sens nu au aparut numai pe piata auto din tara noastra, un declin al vanzarilor fiind raportat la nivel european la aceasta ora. Totusi, este ingrijorator faptul ca scaderile inregistrate in Romania sunt mult mai mari in raport cu media raportata la nivelul Batranului Continent.

Inmatricularile au scazut in februarie cu 27% 

Conform datelor puse la dispozitie la inceputul acestei saptamani de cei de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule (DRPCIV), romanii au inmatriculat in a doua luna a anului un numar de 8.836 de autovehicule noi. In comparatie cu aceeasi luna a anului precedent, putem vorbi acum despre o scadere a numarului de inmatriculari cu nu mai putin de 26.8%, ceea ce este destul de ingrijorator pentru piata auto din tara noastra. 

La nivelul primelor doua luni ale anului, in tara noastra au fost inmatriculate un numar de 21.325 de unitati noi, in scadere puternica cu putin peste 18 procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. Ca sa facem o comparatie cu ceea ce se intampla pe plan european, trebuie sa spunem ca la nivelul celor mai importante piete de pe Batranul Continent a fost raportat un declin de pana in 10%. 

Luna februarie a acestui an a adus cu sine si prima crestere lunara dupa o lunga perioada de timp pentru masinile la mana a doua. Inmatricularile masinilor second-hand au crescut cu putin peste 1.2% in luna februarie a acestui an, ceea ce ar putea reprezenta un indiciu care vrea sa ne arate ca soferii romani au prins din nou gustul masinilor la mana a doua, tentati fiind de preturile mult mai mici ale acestora. 

Dacia ramane in top, dar vanzarile au scazut puternic 

In conditiile acestei scaderi de amploare, si producatorii auto raporteaza cifre extrem de slabe in tara noastra. Bineinteles, Dacia este unul dintre cei mai afectati constructori auto. Conform cifrelor pe care le regasim in rapoartele intocmite de specialistii din cadrul DRPCIV, producatorul auto de la Mioveni a raportat in luna februarie o scadere de aproape 46%, la numai 2.147 de unitati inmatriculate. 

Chiar si asa, cei de la Dacia raman in topul producatorilor preferati de soferii romani. Pe locul secund ii regasim pe cehii de la Skoda, care au raportat un numar de 794 de unitati inmatriculate, in scadere cu doar 3 procente in comparatie cu aceeasi luna a anului 2019. Pe ultima treapta a podiumului ii regasim pe germanii de la Volkswagen, acestia raportand un numar de 715 unitati inmatriculate in a doua luna a anului curent, in scadere cu 13% fata de aceeasi perioada a anului anterior. 

Nici francezilor de la Renault nu le-a mers mai bine in luna februarie in tara noastra, acestia clasandu-se pe locul patru in acest top, cu un numar de 685 de unitati inmatriculate, in scadere cu 22 de procente in raport cu aceeasi luna a anului precedent. In cele din urma, pe locul 5 ii regasim pe cei de la Hyundai, care au avut un numar de 664 de unitati inmatriculate, in luna februarie. Ce este interesant cu referire la cei de la Hyundai este ca ei sunt singurii din top care se pot lauda cu o crestere de 7 procente! 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x