Japonia: Vanzarile de masini noi au scazut cu 37% in martie
japoniamasinivanzaritoyotanissanhonda
Vanzarile de masini noi au franat brusc in Japonia luna trecuta, dupa ce tara a fost lovita de un cutremur pe 11 martie, urmat de un tsunami. Comparativ cu a treia luna a anului trecut, declinul a fost de 37%, potrivit asociatiei dealerilor auto din statul asiatic.
Este cea mai abrupta scadere consemnata vreodata in luna martie pe piata din Japonia, scrie CNN.com.
Toyota a fost cea mai lovita marca, cu vanzari mai reduse cu 46%. Urmeaza Nissan (-38%) si Honda (-28%).
Lipsa pieselor de schimb, a electricitatii si scaderea cererii, au determinat Toyota sa inchida temporar 16 din cele 18 fabrici pe care le detine in Japonia. Compania auto a anuntat ca se va concentra pe constructia de hibrizi (Prius), pentru care exista o cerere ridicata pe pietele externe.
In ciuda problemelor cu care se confrunta, Toyota da dovada de spirit civic: a anuntat ca va furniza gratuit 100 de masini prefecturilor japoneze afectate puternic de dezastrele din 11 martie, a donat 3,64 de milioane de dolari si a anuntat ca pune temporar la dispozitia familiilor ramase pe drumuri aproape 500 dintre apartamentele corporate pe care le detine.