Reclamele nu au fost folosite in scop comercial, dar au aparut pe un site.
JWT, o unitate a celui mai mare grup publicitar din lume, WPP, a precizat ca reclamele au fost "contrare standardelor" firmei.
Managerul companiei, Bobby Pawar, a fost concediat.
Potrivit informatiilor, directorul de creatie al Blue Hive, o alta divizie WPP care realizeaza reclame pentru Ford, Vijay Simha Vellanki, a fost, de asemenea, "pus pe tusa". "Regretam publicarea acestor reclame", a declarat JWT intr-un comunicat de presa.
"Dupa o ancheta interna, am stabilit luarea unor masuri disciplinare impotriva celor implicati, inclusiv concedierea angajatilor de la JWT".
Una din reclame il prezinta pe Berlusconi pe scaunul soferului, in timp ce in spate stau legate trei femei, alaturi de sloganul: "Lasa-ti grijile in spate, in portbagajul generos al lui Ford Figo".
Aceste reclame au fost prezentate pe un site la cateva zile distanta de la promulgarea unor legi dure anti-viol in India.
Reclamele au atras nemultumiri din partea publicului, pe retelele sociale; multi oameni le-au catalogat drept "sexiste". Divizia indiana a Ford Motor Company si-a cerut scuze pentru aceasta situatie.
JWT condamna, de asemenea, existenta reclamelor, "care nu erau destinate publicarii si nu ar fi trebuit realizate niciodata si in niciun caz nu ar fi trebuit prezentate pe internet". "Reclamele au fost realizate de angajati, fara acordul nostru", a precizat JWT India. Potrivit unor surse, Ford este unul din cei mai profitabili clienti globali ai JWT.