Lovitura dura pentru romanii care si-au cumparat masini electrice: regreta decizia, facturile la curent le mananca tot salariul
masini electricefacturi energievehicule electricedacia spring 2022
Multi dintre romanii care au ales sa opteze pentru un vehicul electric, regreta decizia luata.
Vehiculele electrice sunt, fara indoiala, viitorul transportului rutier, dat fiind faptul ca ne promit sa fie mai prietenoase cu mediul inconjurator, iar ambitiile guvernelor europene de a lupta contra schimbarilor climatice au fortat deja marii producatori auto de a renunta la motoarele clasice si a de a se orienta in urmatorii ani exclusiv catre producerea de masini electrice.
Chiar daca pretul de lista e mai piperat decat cel pentru masinile cu motor pe benzina sau motorina, programul guvernamental Rabla Plus amortizeaza mult din cost si deschide larg portile romanilor care vor sa faca trecerea la vehiculele electrice.
Doar ca inca nu suntem complet pregatiti, din niciun punct de vedere. Odata ce s-au vazut cu masina cumparata, primele probleme ale romanilor au fost legate de
lipsa infrastructurii de incarcare.
Chiar daca piata vehiculelor electrice e in plina expasiune in Romania, investitiile in infrastructura de incarcare au fost modeste, iar soferii trebuie sa-si calculeze bine traseul, cand ies din oras, pentru a nu ramane in "pana" de "combustibil".
"O tara mare precum Romania – de aproximativ sase ori mai mare decat Olanda – are numai 0,4% din punctele de incarcare din UE", arata datele Asociatiei Europene a Constructorilor din Europa (ACEA). Cu toate acestea, in 2021, romanii au inmatriculat cu 10% mai multe masini electrice, ceea ce ne-a pozitionat pe pozitia a 12-a la nivelul UE.
De cand s-a scumpit energia, romanii regreta profund ca si-au cumparat masini electrice
Odata cu explozia costurilor la facturi, insa, romanii s-au izbit de alta problema: a ajuns sa fie mai rentabil sa faci plinul unei masini pe benzina sau motorina, chiar daca pretul carburantului s-a scumpit semnificativ in ultimul an!
Cine isi incarca masina acasa are mari sanse sa depaseasca plafonul de 225k Wh/luna pana la care beneficiaza de masurile de sprijin guvernamentale pentru plata facturilor. Depasirea acestui prag inseamna platirea pretului de pe piata libera, ce difera de la furnizor la furnizor si ce poate transforma o factura de cateva zeci de lei intr-una de cateva sute, dupa caz!
Cat costa un "full" la Dacia Spring
Iata cat scot romanii din buzunar pentru a alimenta, spre exemplu, o Dacia Spring, prima masina romaneasca 100% electrica:
"Plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftina masina electrica de pe piata, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costa, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh), pana la 145 lei la Enel („Enel Fix Relaxat”, 5,30 lei/kWh), minimum 80 lei la EON Energie („E.ON Cool Electric”, 2,93 lei/kWh), 92 lei la RCS & RDS SA („Oferta client casnic. Plinul Dacia Spring la Engie, cu oferta „Serviciu Universal” costa 127 lei si cu oferta „Ampero Verde eFresh”, 163 lei .... la We Power Team SRL plinul Dacia Spring ajunge la 304 lei.”, 3,37 lei/kWh) si 125 lei cu abonament „CEZ Rezidential” (4,56 lei/kWh)", explica
Romaniatv.net.
Foto: freepik.com