Mercedes-Benz ramane cel mai mare producator auto premium dupa prima jumatate a anului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mercedes-Benz ramane cel mai mare producator auto premium dupa prima jumatate a anului
Mercedes-Benz ramane cel mai mare producator auto premium dupa prima jumatate a anului
de Adrian Somai la 01 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
mercedes-benzbmwaudivanzari autoproducatori premium

Piata auto globala a fost puternic afectata in prima jumatate a anului de criza provocata de pandemia de coronavirus care a cuprins in cele din urma intreaga planeta, cifrele de vanzari din aceasta industrie scazand semnificativ in raport cu perioada similara din 2019. Chiar si in aceste conditii insa, lupta din segmentul premium a ramas in continuare la fel de stransa, cei trei constructori germani de renume duelandu-se la fel de aprig pentru pozitia de lider. Cu aproape un milion de autoturisme vandute, Mercedes-Benz ramane liderul segmentului premium si dupa primele sase luni ale anului. 

 

Asa cum spuneam si in randurile anterioare, criza provocata de pandemia COVID-19 a afectat serios cifrele de vanzari ale marilor constructori din industria auto. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus au dus in cele din urma la inchiderea showroom-urilor in lunile martie si aprilie in multe parti ale lumii, acest lucru avand consecinte in special in vanzarile inregistrate. Chiar si in aceste conditii insa, constructorii auto germani au reusit sa vanda in primele sase luni ale anului aproximativ 2.5 milioane de masini, ceea ce nu este chiar putin in contextul actual. A doua jumatate a anului se anunta insa ceva mai promitatoare, specialistii din domeniu fiind de parere ca cifrele de vanzari vor reveni la normal in urmatoarele luni. 

Mercedes-Benz ramane lider in segmentul premium 

Conform datelor publicate la sfarsitul acestei saptamani, germanii de la Mercedes-Benz au reusit sa isi pastreze pozitia de lider in acest segment si dupa primele sase luni ale acestui an. Producatorul cu sediul general in Stuttgart a inregistrat o cifra de vanzari globala de putin peste 935.000 de unitati, in aceasta cifra fiind incluse si vanzarile modelelor Clasa V, respectiv Clasa X. 

In comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile celor de la Mercedes au scazut acum cu  17.6 procente. Cea mai mare scadere a fost raportata pe piata auto europeana, vanzarile scazand pe Batranul Continent cu nu mai putin de 31.5%. Si pe piata auto de peste Ocean a fost raportat un minus in aceasta prima jumatate a anului, vanzarile scazand cu 16%. Singura crestere a fost raportata chiar pe piata auto din China, cifrele de vanzari crescand cu 0.4%. 

BMW se claseaza pe locul secund in topul celor mai bine vanduti producatori auto din segmentul premium, raportand o cifra de vanzari in primele sase luni ale anului de 842.153 de unitati. In aceste conditii, si in cazul producatorului bavarez vorbim despre o scadere a vanzarilor de 21.7 procente. De remarcat in cazul celor de la BMW ca in aceasta perioada a fost inregistrata o crestere a cifrelor de vanzari in ceea ce priveste categoria masinilor electrice si hibride. Fie ca vorbim despre brand-ul BMW sau despre Mini, bavarezii au raportat 61.652 de unitati vandute in acest segment, cu 3.4 % mai mult in raport cu aceeasi perioada a anului 2019. 

In cele din urma, Audi ocupa ultima treapta a podiumului celor mai mari producatori auto premium din prima jumatate a anului, cifra de vanzari globala a constructorului din Inglostadt ajungand la putin peste 707.000 de unitati. Si vanzarile celor de la Audi au scazut in primele sase luni ale anului curent in raport cu aceeasi perioada a anului precedent, procentul fiind de 21.9%. Si in acest caz vorbim despre o scadere substantiala inregistrata pe piata auto europeana, acolo unde vanzarile au scazut cu nu mai putin de 36.8%. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x