Piata auto globala a fost puternic afectata in prima jumatate a anului de criza provocata de pandemia de coronavirus care a cuprins in cele din urma intreaga planeta, cifrele de vanzari din aceasta industrie scazand semnificativ in raport cu perioada similara din 2019. Chiar si in aceste conditii insa, lupta din segmentul premium a ramas in continuare la fel de stransa, cei trei constructori germani de renume duelandu-se la fel de aprig pentru pozitia de lider. Cu aproape un milion de autoturisme vandute, Mercedes-Benz ramane liderul segmentului premium si dupa primele sase luni ale anului.
Asa cum spuneam si in randurile anterioare, criza provocata de pandemia COVID-19 a afectat serios cifrele de vanzari ale marilor constructori din industria auto. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus au dus in cele din urma la inchiderea showroom-urilor in lunile martie si aprilie in multe parti ale lumii, acest lucru avand consecinte in special in vanzarile inregistrate. Chiar si in aceste conditii insa, constructorii auto germani au reusit sa vanda in primele sase luni ale anului aproximativ 2.5 milioane de masini, ceea ce nu este chiar putin in contextul actual. A doua jumatate a anului se anunta insa ceva mai promitatoare, specialistii din domeniu fiind de parere ca cifrele de vanzari vor reveni la normal in urmatoarele luni.
Conform datelor publicate la sfarsitul acestei saptamani, germanii de la Mercedes-Benz au reusit sa isi pastreze pozitia de lider in acest segment si dupa primele sase luni ale acestui an. Producatorul cu sediul general in Stuttgart a inregistrat o cifra de vanzari globala de putin peste 935.000 de unitati, in aceasta cifra fiind incluse si vanzarile modelelor Clasa V, respectiv Clasa X.
In comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, vanzarile celor de la Mercedes au scazut acum cu 17.6 procente. Cea mai mare scadere a fost raportata pe piata auto europeana, vanzarile scazand pe Batranul Continent cu nu mai putin de 31.5%. Si pe piata auto de peste Ocean a fost raportat un minus in aceasta prima jumatate a anului, vanzarile scazand cu 16%. Singura crestere a fost raportata chiar pe piata auto din China, cifrele de vanzari crescand cu 0.4%.
BMW se claseaza pe locul secund in topul celor mai bine vanduti producatori auto din segmentul premium, raportand o cifra de vanzari in primele sase luni ale anului de 842.153 de unitati. In aceste conditii, si in cazul producatorului bavarez vorbim despre o scadere a vanzarilor de 21.7 procente. De remarcat in cazul celor de la BMW ca in aceasta perioada a fost inregistrata o crestere a cifrelor de vanzari in ceea ce priveste categoria masinilor electrice si hibride. Fie ca vorbim despre brand-ul BMW sau despre Mini, bavarezii au raportat 61.652 de unitati vandute in acest segment, cu 3.4 % mai mult in raport cu aceeasi perioada a anului 2019.
In cele din urma, Audi ocupa ultima treapta a podiumului celor mai mari producatori auto premium din prima jumatate a anului, cifra de vanzari globala a constructorului din Inglostadt ajungand la putin peste 707.000 de unitati. Si vanzarile celor de la Audi au scazut in primele sase luni ale anului curent in raport cu aceeasi perioada a anului precedent, procentul fiind de 21.9%. Si in acest caz vorbim despre o scadere substantiala inregistrata pe piata auto europeana, acolo unde vanzarile au scazut cu nu mai putin de 36.8%.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice