Noua state membre UE cer stabilirea unui calendar pentru interzicerea vanzarilor masinilor diesel si pe benzina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noua state membre UE cer stabilirea unui calendar pentru interzicerea vanzarilor masinilor diesel si pe benzina
Noua state membre UE cer stabilirea unui calendar pentru interzicerea vanzarilor masinilor diesel si pe benzina
de Adrian Somai la 13 Mar. 2021
interzicere dieselinterzicere masini benzinauniunea europeanagreen dealzero emisii

Autoritatile europene de la Bruxelles au prezentat la inceputul anului trecut un proiect prin care vanzarea masinilor diesel si pe benzina ar urma sa fie interzisa la nivel european incepand cu anul 2040. Acelasi proiect viza si introducerea noului standard Euro 7 incepand cu anul 2025. Noua state membre ale blocului comunitar european fac insa un pas in fata in aceasta directie si anunta ca isi doresc accelerarea acestei tranzitii. Astfel, cele noua state ale Uniunii Europene solicita stabilirea unei date precise incepand cu care vanzarea masinilor echipate cu motorizari clasice ar urma sa fie interzisa. 

 

Conduse de Danemarca si Olanda, tarile au trimis Comisiei Europene o scrisoare prin intermediul careia au cerut stabilirea unor politici ambitioase la nivelul Uniunii Europene privind limitarea emisiilor din sectorul transporturilor. Mai exact, cele noua state membre ale Uniunii Europene isi doresc ca la Bruxelles sa fie stabilita o data clara incepand cu care vanzarea masinilor cu motorizari diesel si pe benzina ar urma sa fie interzisa. Danemarca si Olanda sunt sustinute in acest demers de Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg si Malta. 

Dan Jorgensen, ministrul mediului din Danemarca, este cunoscut drept unul dintre cei mai mari sustinatori ai acestei initiative, acesta declarand recent ca la nivel european “trebuie accelerata tranzitia verde a transportului rutier”. Totodata, politicianul danez transmite ca de la Bruxelles trebuie trimise semnale clare in aceasta directie producatorilor auto si consumatorilor europeni. In acelasi timp, Jorgensen sustine ca statele membre ale blocului comunitar european trebuie lasate sa ia masuri la nivel national privind interzicerea masinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzina. 

Green Deal - cea mai importanta strategie a Uniunii Europene 

Green Deal a fost prezentata la Bruxelles drept cea mai importanta strategie europeana a acestor decenii, Uniunea Europeana propunandu-si prin aceasta initiativa sa devina neutra din punct de vedere al emisiilor gazelor cu efect de sera pana in anul 2050. Primul pas ar urma sa fie facut in urmatorii ani, pana in anul 2025 urmand sa fie introdus noul standard de poluare Euro 7. Noile standarde vor fi impuse atat autoturismelor, cat si vehiculelor comerciale si camioanelor. 

Cea mai importanta propunere face insa referire la anul 2040, an incepand cu care vanzarea masinilor cu motorizari diesel sau pe benzina ar urma sa fie interzisa. Initiativa nu este insa sustinuta de toate tarile membre ale Uniunii Europene, unele state transmitand ca este nevoie de mult mai mult timp pentru ca o asemenea tranzitie sa fie posibila. Autoritatile europene sunt insa constiente de aceasta problema, in propunerea initiala aratandu-se faptul ca unele state membre vor fi nevoite sa ia masuri mai drastice pentru a se alinia la aceste noi norme. 

Pe de alta parte insa, alte state membre ale Uniunii Europene isi doresc sa fie lasate sa decida singure data de la care vanzarea acestor masini sa fie interzisa. Nu este de mirare ca Danemarca si Olanda sunt statele care isi doresc cel mai mult acest lucru, acestea fiind doua dintre pietele europene cele mai importante pentru segmentul electric. Lucrurile stau insa mult mai rau in Europa Centrala si de Est, acolo unde infrastructura necesara masinilor electrice este inca precara. 

UE vrea sa isi produca singura baterii pentru masinile electrice 

Productia masinilor electrice este strict legata de dezvoltarea bateriilor dedicate acestor masini, producatorii auto europeni depinzand din ce in ce mai mult de importurile din Asia in ultimii ani. Potrivit unui plan al Comisiei Europene, productia anuala de baterii pentru masinile electrice ar putea ajunge la 7 milioane de unitati pana in anul 2025. Recent, Comisia Europeana a mai aprobat si un ajutor in valoare de 2.9 miliarde de euro pentru a incuraja dezvoltarea de baterii, de fonduri urmand sa beneficieze companii precum BMW, Tesla, Stellantis sau Enel X. 

 

Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

BNR: Economia Romaniei va fi aproape de stagnare, in curand. Noi previziuni economice
Economie

BNR: Economia Romaniei va fi aproape de stagnare, in curand. Noi previziuni economice

Membrii Consiliului de Administratie al BNR au formulat noi previziuni economice pentru tara noastra. Analistii considera ca, in trimestrul al doilea al acestui an, economia noastra va inregistra o...
today20 Mai. 2022
Joburile din HoReCa, luate cu asalt de refugiatii ucraineni: in timp ce romanii se plang de salariile mici, pentru ei sunt mana cereasca
Ultima ora

Joburile din HoReCa, luate cu asalt de refugiatii ucraineni: in timp ce romanii se plang de salariile mici, pentru ei sunt mana cereasca

De la debutul razboiului in tara vecina, sute de mii de refugiati ucraineni au ajuns in Romania, insa multi dintre ei si-au continuat drumul, catre rudele din Vestul Europei. Cele cateva zeci de...
today20 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

UE vrea sa reconstruiasca Ucraina cu banii de la oligarhii rusi. Sefa Comisiei Europene: Avocatii nostri lucreaza intens. Sa aiba si Rusia o contributie
Ultima ora

UE vrea sa reconstruiasca Ucraina cu banii de la oligarhii rusi. Sefa Comisiei Europene: Avocatii nostri lucreaza intens. Sa aiba si Rusia o contributie

today20 Mai. 2022
Romania ar putea deveni o atractie globala pentru nomazii digitali: ce privilegii primesc strainii care muncesc pentru companii din afara, dar se muta la noi
Ultimele stiri economice

Romania ar putea deveni o atractie globala pentru nomazii digitali: ce privilegii primesc strainii care muncesc pentru companii din afara, dar se muta la noi

today20 Mai. 2022
Cum verifici daca angajatorii ti-au platit cartea de munca: intra gratis in REVISAL, de acasa, online
Companii

Cum verifici daca angajatorii ti-au platit cartea de munca: intra gratis in REVISAL, de acasa, online

today20 Mai. 2022
Salariile si sporurile din ANAF: cati bani castiga inspectorii care vin sa te verifice daca esti corect
Ultimele stiri economice

Salariile si sporurile din ANAF: cati bani castiga inspectorii care vin sa te verifice daca esti corect

today20 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x