Noul BMW Seria 2, dezvoltat sub bagheta unui roman
bmw seria 2emanuel varga
Noul BMW Seria 2 Coupe a fost realizat de nemti sub bagheta romanului Emanuel Varga. Avem, asadar, acces la informatii in premiera furnizate chiar de omul care a creionat noul model.
Emanuel Varga a plecat cu familia in 1990 pentru ca tatal sau primise o oportunitate extraordinara si de atunci s-a axat pe pasiunea sa din domeniul industriei auto, avand deja o lunga activitate in cadrul companiei auto germane. Trecem, insa, direct la subiectul principal!
Ca product manager pentru noul Seria 2 Coupe, Emanuel Varga a trebuit sa transpuna in realitate cateva cerinte esentiale pe care clientii BMW le transmis companiei. Romanul a trebuit sa gaseasca metodele cele mai eficiente prin care sa introduca aceste doleante in arhitectura noului automobil. In plus, in responsabilitatile sale a fost inclusa si anticiparea nevoilor pe care le vor avea proprietarii de-a lungul timpului. Mai mult, a trebuit sa aleaga elemente importante precum culori si functii. Drept dovada, noul Seria 2 vine in varianta M240i intr-o culoare provocatoare: Thundernight Metallic - un indigo fantastic.
Noul Seria 2 Coupe are influente aduse de un designer din Mexic si s-a dorit ca modelul de baza sa aiba chiar in echiparea de baza un aspect musculos, sportiv si sa reprezinte lunga traditie a BMW in producerea de masini compacte cu caracter dinamic. Este o evolutie revolutionara in materie de design, dar care nu se indeparteaza de la traditionalismul bavarez.
"SUA ramane cea mai importanta piata pentru BMW Seria 2, dar UK, Germania si Asia reprezinta urmatoarele trei arealuri in care exemplarul starneste emotii care se traduc in vanzari. Surprinzator, Mexic este o alta tara in care Seria 2 este apreciat. De aceea, automobilul este produs in tara din America de Nord. Acolo exista o comunitate de pasionati in randul angajatilor si in societate, iar fabrica este una care prezinta cele mai noi tehnologii", a spus Varga.
Surpriza reala este regasita in tari precum China, unde astfel de masini nu erau apreciate cu adevarat. Gusturile par acum sa se schimbe si automobilele compacte par sa castige teren.
Noul BMW Seria 2 - Nascut in Mexic! De ce?
Intrebat fiind cum apreciaza alegerea Mexicului drept tara de productie pentru Noul Seria 2 Coupe, Varga a raspuns indicand ca la "BMW nu exista nimic mai important decat calitatea".
"Nu conteaza de unde paraseste banda de productie. Calitatea este aceeasi, mai ales ca in Mexic director de productie este un neamt insarcinat direct cu aceasta misiune. Experientele mele profesionale, insa, mi-au demonstrat ca tara are o forta de munca foarte bine calificata si avem o echipa mare de oameni motivati care chiar pun suflet in ceea ce fac si sunt foarte meticulosi. Chiar vor sa aduca rezultate foarte bune si sunt cu adevarat doritori sa ofere produse de exceptie", a relatat product manager-ul noului Seria 2 Coupe.
Romanul ne prezinta in continuare noul Seria 2 precum un automobil care integreaza tehnologii de ultima ora, precum grila longitudinala putin marita care prezinta flapsuri active - o masura aerodinamica. BMW a aplicat cele mai inalte standarde din domeniu.
Noul automobil are doua faruri, nu patru. Explicatia furnizata de Varga arata ca s-a preluat acest element vizual de la conceptul Hommage prezentat la Villa d`Este. Semnatura luminoasa a fost restransa, dar este acum mai puternica si reliefeaza un caracter dinamic pentru noul Seria 2.
Varga spune ca noul Seria 2 prezinta elemente de design care imbarbateaza masina, mai ales cand o privim din lateral.
Aici putem observa capota care pare ca preia elemente de design de la fosta generatie de M4, dar si marimea mai generoasa - acum este cu 10,5 cm mai lung si cu 6 cm mai lat.
Totodata, product manager-ul BMW spune ca noul Seria 2 imprumuta discret trasaturi consacrate in SUA pentru masini precum Stingray si le transpune prin filtrul de creatie bavarez pentru a desena un automobil atragator si determinat.
Stopurile, de asemenea, fac trimitere la celebrul 2002 si incearca sa reflecte un puls al inimii umane pentru un plus de emotie, conform lui Varga. In plus, modelul M240i imprumuta cateva caracteristici de la alte modele M si le include cu discretie pentru a se creiona un corp dinamico-agresiv pretabil noului deceniu.
Exista, bineinteles, noutati si la capitolul de design interior. Aici s-au adaugat, pe langa noile tehnologii de infotainment si materiale actualizate, panouri suplimentare iluminate sau pot fi alese designuri care reflecta emblema M.
Noul BMW Seria 2. Puternic, dar ramane si versatil?
Noul BMW Seria 2 pastreaza motorul de doi litri diesel in patru cilindri de 190 CP cu mild hibrid, dar cel mai atragator ramane M240i cu 374 CP si tractiune integrala - mai ales ca acest model vine si cu intarituri structurale. In variantele de baza, tractiunea pe spate a fost pastrata! Este singurul BMW compact care ramane acum cu aceasta asezare, celelalte modele noi fiind mutate pe o platforma care favorizeaza tractiunea fata.
Cutia de viteze manuala, insa, a disparut complet. Aceasta nu este disponibila si nici nu se va intoarce. Motivul nu este unul tehnic, ci, pur si simplu, cererea este prea mica - sub 10%.
Emanuel Varga a preluat proiectul cand masina era intr-un stadiu avansat de dezvoltare, dar a identificat puncte comune cu predecesorul sau. Aici merita mentionat faptul ca tractiunea spate a trebuit pastrata si a ramas.
"Eu am condus multe masini M. Noul M240i vine cu o tractiune incredibil de buna si nu scade deloc din capacitatea dinamica a acesteia", spune Emanuel Varga.
Va putem, insa, confirma acum faptul ca M240i va veni si fara xDrive in semestrul 2022. Cei care nu vor modelul M complet vor putea alege M240i fara tractiune integrala pentru a folosi masina in stilul ei specific, dar aceasta nu va avea Drift Mode. Functia a fost rezervata pentru modele M de-a lungul timpului si asa se va intampla si in acest caz.
Noul Seria 2 nu va fi electrificat. Cel putin, nu acum. Pietele mari nu sunt interesate de acest lucru pentru acest model, iar efortul financiar n-ar fi justificat. Fiind o masina mica, bateria ar ocupa prea mult spatiu si ar ingreuna masina.
Mai mult, nici Seria 2 Cabrio nu se va mai alatura gamei. Interesul a fost prea scazut si s-a renuntat la productia acestei variante.
Noul Seria 2 va rezista 6-8 ani pe piata. In cele din urma, va cadea prada electrificarii totale sau... Va disparea. Viitorul comun european nu mai favorizeaza masinile pe benzina sau motorina si nici macar pe cele hibrid. Sa ne bucuram cat inca putem!
"Este din ce in ce mai greu sa faci un driver's car, dar orice BMW poate primi aceasta eticheta. Noi trebuie sa ne multumim toti clientii, de aceea trebuie sa oferim un coupe cu 6 cilindri si tractiune spate. Si noul BMW Seria 2 Coupe bifeaza acest criteriu important pentru noi", a conchis Varga.
Noi ne vom ocupa sa testam automobilul de indata ce acest lucru va fi posibil si revenim cu impresii reale.
Pe curand!