Daca pana in urma cu cativa ani nu puteam vorbi la modul serios despre modelele echipate cu sisteme de motorizare electrice, iata ca la aceasta ora tratam cat se poate de serios acest segment al lumii auto. Electrificarea nu mai este considerata doar un trend pe scena auto globala, tot mai multi constructori de renume alegand acum aceasta strategie de dezvoltare. Si, asa cum deja ne demonstreaza si cifrele de vanzari, electrificarea nu este facuta in van, clientii de pe piata auto internationala devenind din ce in ce mai interesati de aceasta varianta de propulsie alternativa.
Oficialii Renault s-au dovedit a fi destul de zgarciti atunci cand a venit vorba despre oferirea unor informatii mai detaliate cu privire la viitorul model electric din gama Dacia, acestia preferand sa prezinte doar un document prin intermediul caruia putem vedea harta viitoarelor lansari comerciale ale Grupului. Asadar, deocamdata nu avem nici macar un nume oficial al acestui model, cei de la Renault prezentandu-l in documentele amintite in randurile anterioare drept “Dacia Urban City Car”. Totusi, acest nume ne ajuta sa intelegem care este pozitionarea acestei masini in gama producatorului, noul model urmand sa fie prezentat cel mai probabil sub forma unei masini cu dimensiuni potrivite zonelor urbane.
Revenind la zvonurile care au mai aparut si in lunile anterioare in presa internationala de specialitate, multi specialisti se gandesc acum din nou la Renault K-ZE. Astfel, nu putini sunt cei care se asteapta ca viitorul model electric care va intra in gama Dacia incepand cu anii 2021 - 2022 sa fie o versiune imbunatatita a lui Renault K-ZE, model pe care francezii l-au prezentat in 2019 pentru piata auto din China.
Daca ne uitam la modelul Renault K-ZE, vom afla ca acesta este echipat cu o baterie cu capacitate de 26.8 kWh si cu o unitate de propulsie de doar 44 de cai putere, ceea ce inseamna ca vorbim despre o autonomie totala de aproximativ 270 de kilometri. O asemenea autonomie nu prea este insa pe placul europenilor, studiile aratandu-ne ca soferii europeni isi doresc modele electrice doar in cazul in care acestea pot oferi o autonomie cel putin decenta. In aceste conditii, specialistii de pe piata auto internationala se asteapta ca Dacia sa primeasca o versiune imbunatatita a lui K-ZE. Mai exact, vom vorbi despre o autonomie ceva mai mare si despre o unitate de propulsie mai puternica.
Pretul acestui viitor model electric reprezinta un alt subiect extrem de important, stiindu-se ca modelele Dacia nu trebuie sa faca concurenta modelelor Renault nici din punct de vedere al dotarilor tehnici si nici din punct de vedere al preturilor de comercializare. Cel mai probabil, acest model electric al celor de la Dacia va fi asezat in gama sub actualul Renault Zoe si sub versiunea Renault Twingo electrica, versiune care urmeaza sa fie lansata in acest an.
Ultimele NOUTATI
Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii
Antreprenorii romani tuna si fulgera: avem e-factura, e-transport, e-sigiliu si cu toate astea marii infractori nu sunt prinsi niciodata
Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala
Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar
Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
ANOFM: rata somajului inregistrat in luna februarie 2024 a fost de 3,06%
Lucrator desemnat sa se ocupe de SSM - ce functie din COR trebuie sa detina?
Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!
Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?
Marfa lipsa la inventar: inregistrari contabile si implicatii fiscale privind TVA
Te-ar putea interesa si
Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala
Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar