Parcul auto national numara 6.5 milioane de masini, majoritatea avand o vechime de peste 10 ani

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Parcul auto national numara 6.5 milioane de masini, majoritatea avand o vechime de peste 10 ani
Parcul auto national numara 6.5 milioane de masini, majoritatea avand o vechime de peste 10 ani
de Adrian Somai la 09 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
romaniaparc auto nationalautomobile romaniavechime masinidieselbenzina

Numarul masinilor din tara noastra creste de la an la an, acest lucru putand fi observat nu numai in statistici, ci si in realitatea de zi cu zi din trafic a fiecaruia dintre noi. Conform datelor Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa, in Romania existau in anul 2018 nu mai putin de 6.5 milioane de automobile, dintre care marea majoritate aveau o vechime de peste 10 ani. Desi nu mai poate fi o surpriza pentru nimeni, datele celor de la ACEA ne demonstreaza inca o data ca Romania este pe ultimele locuri la nivel european atunci cand vorbim despre vechimea parcului auto.

6.5 milioane de automobile in Romania 

Conform statisticilor incluse intr-un raport complex cu privire la masinile aflate in uz pe teritoriul Uniunii Europene, realizat de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), la nivelul anului 2018, in Romania se aflau in circulatie nu mai putin de 6.450.750 de automobile. In comparatie cu anul precedent, numarul masinilor aflate in circulatie a crescut cu 7.6 procente, ceea ce ne arata ca nu gresim deloc atunci cand spunem ca soselele si marile orase ale tarii par din ce in ce mai aglomerate odata cu trecerea anilor. 

Vestile cele mai proaste vin insa atunci cand vorbim despre vechimea acestor automobile, tara noastra confruntandu-se de multi ani cu aceasta problema a imbatranirii excesive a parcului auto national. Dintre aceste aproape 6.5 milioane de masini care se afla in circulatie in Romania la nivelul anului 2018, nu mai putin de 5.115.796 au o vechime de peste 10 ani. 

Totodata, numarul masinilor care au o vechime mai mica de 10 ani este de numai 796.395, diferenta dintre cele doua categorii de autovehicule fiind extrem de mare. Daca vrem sa ne referim la automobilele produse dupa anul 2014, adica cele cu o vechime de sub 5 ani, vom observa ca avem in fata un numar si mai mic, si anume 538.559 de unitati. 

Vechimea medie a unei masini este de peste 16 ani 

In aceste conditii, putem vorbi la nivelul anului 2018, potrivit datelor puse la dispozitie de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), despre o varsta medie a unei masini care circula pe soselele din tara noastra de 16.3 ani. Astfel, la acest capitol deloc onorant, Romania ocupa locul 3 din coada la nivelul Uniunii Europene. Tara noastra nu este depasita din acest punct de vedere decat de doua tari baltice: Estonia, cu o vechime medie a unei masini de 16.7 ani, respectiv Lithuania, cu o vechime medie a unui vehicul de 16.9 ani. 

La polul opus al acestui clasament se situeaza Luxemburg, micutul stat putandu-se lauda la nivelul anului 2018 cu cel mai tanar parc auto, acolo unde varsta medie a unei masini este de numai 6.4 ani. Pe locul secund al podiumului s-a clasat Austria, cu o vechime medie a unui vehicul din parcul auto national de 8.2 ani. In cele din urma, pe ultima treapta a podiumului regasim Irlanda, cu o vechime medie a unui automobil in circulatie de 8.4 ani. 

Benzina vs. Diesel 

Desi motoarele diesel au fost promovate intens in tara noastra pana in urma cu cativa ani, statisticile ne arata ca in Romania exista mai multe masini echipate cu motoare pe benzina! Astfel, conform datelor ACEA, 56.6% dintre masinile in circulatie din tara noastra sunt echipate cu unitati pe benzina, in timp ce doar 42.3% sunt echipate cu propulsoare diesel. In acelasi timp, cota de piata a masinilor hibride si pe GPL este de numai 0.1%. Desi masinile electrice au inceput sa prinda si la clientii romani de pe piata auto, cota de piata a acestora este practic inexistenta pentru a putea fi inclusa in aceasta statictica.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x