Pedeapsa cu inchisoarea pentru romanii care dau kilometrajul masinilor inapoi: cat poti sta dupa gratii
kilometraj masinaregistrul auto roman
Se schimba regulile pentru romanii care vor sa vanda masini si, pentru a le creste pretul si a le face mai atractive, acestia au obiceiul de a "reseta" kilometrajul si a-l da inapoi. Aceste persoane ar putea ajunge la inchisoare, daca un proiect aflat acum in dezbatere publica la Senat, va intra in vigoare.
Ce masuri contine propunerea?
Propunerea legislativa stabileste anumite prevederi referitoare la certificarea istoricului vehiculelor rutiere utilizate in vederea inmatricularii acestora in Romania. Propunerea vizeaza, in special, stoparea practicii de a comercializa autoturisme care au kilometrajul dat inapoi.
"Astfel, "Registrul Auto Roman" va infiinta si va gestiona registrul electronic privind evidenta citirilor odometrelor autovehiculelor din Romania. Acest registru este constituit din informatiile culese de RAR cu ocazia prestatiilor efectuate direct asupra autovehiculelor si cu ocazia supunerii autovehiculelor inspectiei tehnice periodice in cadrul statiilor autorizate de ITP. De asemenea, registrul va contine informatiile transmise RAR-ului de catre operatorii economici autorizati care desfasoara activitati de reparatii, intretinere si reglari functionale ale vehiculelor rutiere precum si activitati de modificari constructive si reconstructia vehiculelor rutiere", explica initiatorii acestui proiect de lege.
Comercializarea autovehiculelor cu odometrul modificat sau defect constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda.
Modificarea indicatiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificarii indicatiei odometrului sau orice actiune sau inactiune de natura sa influenteze inregistrarea exacta a numarului kilometrilor parcursi de un autovehicul constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda, daca fapta nu constituie o infractiune mai grava.
"Prin intermediul unei aplicatii informatice specifice furnizate de catre RAR, operatorii economici autorizati care desfasoara activitati de reparatii, intretinere si reglari functionale ale vehiculelor rutiere precum si activitati de modificari constructive si reconstructia vehiculelor rutiere sunt obligati sa citeasca si transmita catre RAR informatii legate de numarul de identificare/seria de sasiu si valoarea indicatiei odometrului din dotare pentru autovehiculul supus prestatiei in cauza, indiferent de tipul acesteia.
Toate actiunile si masurile care implica transmiterea si stocarea de date sunt aplicate numai pentru prevenirea manipularii odometrelor, realizate la cel mai inalt nivel de protectie informatica si sunt conforme cu dispozitiile Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cu modificarile ulterioare, si ale Regulamentului (UE) 2016/679", se arata in expunerea de motive.
Iniatiatorii proiectului sunt: Bica Danut - senator PNL; Bica Iulian-Mihail - senator PNL; Bourceanu Septimiu-Sebastian - senator PNL; Bumb Sorin-Ioan - senator PNL; Fenechiu Catalin-Daniel - senator PNL; Florean Ovidiu-Iosif - senator Neafiliat; Muntean Lucica Dina - senator PNL; Neagu Nicolae - senator PNL; Niculescu-Tagarlas Cristian-Augustin - senator PNL; Pandea Ciprian - senator PNL; Pauliuc Nicoleta - senator PNL; Petcu Toma-Florin - senator PNL; Poteca Vasilica - senator PNL; Tapu Nazare Eugen - senator PNL; Vestea Mihail - senator PNL; Andrei Alexandru-Ioan - deputat PNL.
Atentie: prevederile enuntate mai sus inca nu se aplica. Pentru ca legea sa intre in vigoare, e nevoie sa fie adoptata de Parlament, promulgata de seful statului si publicata in Monitorul Oficial.