Cifrele inregistrate la finalul anului 2019 ne dovedesc ca tendintele remarcate inca din primele luni ale anului au fost corecte, clientii de pe piata auto romaneasca fiind din ce in ce mai interesati de masinilor noi. Chiar daca numarul masinilor second-hand inmatriculate in Romania in 2019 este in continuare la un nivel extrem de ridicat, nu trebuie sa trecem peste faptul ca avem in fata o scadere de 6 procente la acest capitol. Asa cum este cunoscut deja, tara noastra are o problema serioasa atunci cand vine vorba despre imbatranirea accelerata a parcului auto national.
Conform raportului publicat in aceasta saptamana de cei de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), romanii au inmatriculat pe parcursul anului 2019 un numar de 161.562 de masini noi. In comparatie cu anul 2018, atunci cand au fost raportate doar putin peste 130.000 de autovehicule noi inmatriculate, numarul a crescut cu nu mai putin de 23.4 procente, ceea ce nu este deloc de neglijat pentru piata auto din tara noastra.
Vestea cea mai buna pe care o avem de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor face insa referire la tendinta de scadere a numarului de masini la mana a doua inmatriculate in tara noastra. Astfel, conform cifrelor raportate de cei de la DRPCIV, volumul masinilor second-hand inmatriculate in 2019 a ajuns la un nivel de 444.601 de unitati, in scadere cu 6 procente in raport cu anul 2018. Cele mai multe masini la mana a doua ajunse in Romania provin de la cei patru mari constructori germani: Volkswagen (111.230 de unitati), BMW (44.801), Audi (42.381) si Opel (38.454).
Asa cum era de asteptat, cele mai multe masini noi inmatriculate in 2019 in Romania au provenit de la producatorul local Dacia, nu mai putin de 50.311 unitati produse la Mioveni fiind inmatriculate in anul ce tocmai s-a incheiat. Pe locul secund la acest capitol se claseaza francezii de la Renault, care au trimis in tara noastra un numar de 13.573 de unitati. Lupta pentru ultimul loc al podiumului s-a dovedit a fi extrem de stransa, Ford si Skoda avand aproape acelasi numar de masini noi inmatriculate in 2019 in Romania. In cele din urma, americanii s-au clasat pe locul al treilea cu 12.420 de unitati, in timp ce cehii sunt pe pozitia a patra cu 12.372 de unitati.
Germanii de la Volkswagen sunt ultimii care au mai depasit pragul de 10.000 de unitati noi inmatriculate in tara noastra in 2019, acestia clasandu-se in cele din urma pe locul 5 cu 10.579 de automobile. In a doua jumatate a Top 10 s-au mai clasat Opel (8.070 de unitati noi inmatriculate), Hyundai (8.019), Toyota (6.752), Suzuki (4.960), respectiv Nissan (4.896).
Citeste si: Presedintele si premierul se asaza in jurul mesei, pe tema alegerilor anticipate
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si