
Piata auto din tara noastra continua sa sufere si dupa luna mai, totalul masinilor inmatriculate in primele cinci luni ale anului fiind mai mic in raport cu numarul inregistrat in aceeasi perioada a anului precedent. Lucrurile stau cu atat mai rau cu cat ne amintim ca trebuie sa tinem cont de faptul ca anul 2020 a fost un an extrem de greu pentru piata auto din Romania, vanzarile fiind puternic afectate de masurile de restrictie impuse primavara trecuta de autoritatile de la Bucuresti in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus.
Potrivit datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in luna mai a anului curent au fost inmatriculate nu mai putin de 8.221 de autoturisme. In comparatie cu aceeasi luna mai a anului precedent, piata auto din Romania a crescut cu 14.9%. Aceasta crestere nu se dovedeste insa a fi suficienta pentru a schimba situatia de la nivelul primelor cinci luni ale anului, acolo unde tara noastra sufera inca destul de puternic.
Mai exact, conform raportului publicat de cei de la ACEA, in intervalul ianuarie - mai au fost inmatriculate in Romania un numar de 35.845 de autoturisme noi. In comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, piata auto romaneasca a autoturismelor noi a scazut cu 9.1%. Vorbim despre o scadere destul de ingrijoratoare in conditiile in care economia romaneasca o duce bine la aceasta ora, marea majoritate a masurilor de restrictie impuse in contextul pandemiei COVID-19 fiind deja eliminate. Situatia este ceva mai buna insa in comparatie cu cea de la finalul lunii aprilie, atunci cand scaderea fata de primele patru luni ale anului precedent era de 14.5%.
Situatia este cu atat mai rea cu cat facem o comparatie cu ceea ce se intampla pe piata auto europeana in aceasta prima parte a anului curent. Mai exact, scaderea despre care vorbeam in randurile anterioare de pe piata auto din Romania este cea mai mare scadere inregistrata dupa primele cinci luni ale anului la nivelul intregului continent european.
Vanzarile de autoturisme noi si-au revenit complet in unele tari, Italia, spre exemplu, inregistrand dupa primele cinci luni ale anului o crestere de 62.8 procente in ceea ce priveste numarul masinilor noi inmatriculate. De asemenea, inmatricularile au crescut cu peste 57 de procente in Grecia, in timp ce piata auto din Franta a raportat, de asemenea, o crestere de 50.1% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut.
La nivel european, in primele cinci luni ale anului au fost inmatriculate putin peste 5.2 milioane de automobile noi, in crestere cu 31.1% in raport cu aceeasi perioada a anului 2020. Cea mai puternica piata europeana ramane in continuare Germania, acolo fiind inmatriculate peste 1.11 milioane de autoturisme noi pana in luna mai. Peste 700.000 de masini noi au mai fost inmatriculate in aceasta perioada si in Italia, Marea Britanie si Franta.
Citeste si: Economist: Bugetul Romaniei nu va fi salvat reducand cheltuielile, ci marind veniturile fiscale si bugetare
Ultimele NOUTATI

Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori

Premiera in Romania! Salariile bugetarilor ne costa mai putin. Taierile aduc economii de sute de milioane lunar

FMI lauda masurile luate de Ilie Bolojan pentru a corecta derapajul din banii publici

Alegerile pentru Primaria Capitalei, o lupta extrem de stransa. Bolojan: Fiecare vot va conta

Partenerii nostri
Inregistrarea in scopuri de TVA: Atentie la depasirea plafonului legal de 395.000 lei!
Noile modificari ale Legii insolventei: Ce inseamna pentru firme
Controale la marii contribuabili: Peste 500 de companii, in vizorul ANAF
Executorul judecatoresc in Romania: rol, atributii si proceduri
Cum sa investesti sigur in titluri de stat TEZAUR: dobanzi, perioade si proceduri
Cainii periculosi: reguli, obligatii si sanctiuni pentru detinatori
Te-ar putea interesa si