Piata auto europeana continua sa se confrunte cu probleme serioase si in ultimele luni ale anului curent, criza provocata de pandemia de coronavirus influentand considerabil in sens negativ cifrele de inmatriculari din primele 11 luni ale anului. Inmatricularile de masini noi au scazut si in luna noiembrie, pentru a doua luna la rand, ACEA inregistrand un numar de aproape 1.050.000 de unitati inregistrate. De asemenea, dupa primele 11 luni ale anului, scaderea la nivelul Batranului Continent este de putin peste 26 de procente. Singura piata auto care si-a revenit dupa criza provocata de pandemia de coronavirus este cea din China, piata care este si cea mai mare la nivel global.
Daca vorbim despre intregul continent european, numarul inmatricularilor auto a scazut in luna noiembrie cu 13.5%. In doar sase tari europene a fost inregistrata o crestere a numarului de inmatriculari in aceasta luna, printre acestea numarandu-se si Romania, care a raportat o crestere a inmatricularilor cu 1.2%. Cele mai mari cresteri in acest sens au fost inregistrate insa in Norvegia si in Irlanda, cele doua tari raportand cresteri de 24.9%, respectiv 20%. Cea mai drastica scadere a numarului de inmatriculari a fost inregistrata insa in Bulgaria, acolo unde inmatricularile au scazut cu nu mai putin de 45.2%.
Dupa primele 11 luni ale anului, la nivelul continentului european au fost inmatriculate aproape 10.750.000 de autoturisme, in scadere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 26.1%. Nicio piata europeana nu raporteaza cifre pe plus din acest punct de vedere, Norvegia fiind insa tara in care scaderea este cea mai mica, de doar 7.8%. In cazul tarii noastre, numarul de inmatriculari auto din primele 11 luni ale lui 2020 a scazut cu 25.3 procente. Cea mai severa scadere din acest punct de vedere a fost raportata in Croatia, acolo unde numarul de inmatriculari a scazut cu nu mai putin de 42.4%.
Toate aceste cifre nu trebuie sa mire pe nimeni insa, domeniul auto confruntandu-se cu un an extrem de dificil in contextul pandemiei de coronavirus. Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de COVID-19 a dus la sistarea activitatii din multe uzine ale producatorilor auto si chiar la inchiderea showroom-urilor. In plus, multi clienti de pe piata auto au preferat sa amane achizitionarea unui autoturism nou in conditiile actuale.
In ciuda rezultatelor excelente inregistrate in ultimii ani, anul 2020 s-a dovedit a fi o provocare foarte grea si pentru Dacia, vanzarile constructorului roman cu sediul la Mioveni fiind afectate, Astfel, in luna noiembrie, vanzarile celor de la Dacia au scazut cu 14.6 procente, in rapoartele ACEA fiind inregistrat un numar de 35.655 de unitati inmatriculate la nivel european. Lucrurile stau insa mult mai rau atunci cand vine vorba despre situatia din primele 11 luni ale anului, vanzarile celor de la Dacia scazand in acest caz cu nu mai putin de 31%. Mai exact, in aceasta perioada au fost inmatriculate 365.495 de unitati la nivel european.
SMART se regaseste in cea mai problematica situatie dupa aceste prime 11 luni ale anului, numarul de inmatriculari scazand cu nu mai putin de 77 de procente. Dintre marii producatori cunoscuti la nivel global nici Jaguar, Opel sau Mazda nu se descurca mai bine, toti trei inregistrand scaderi ale numarului de unitati inmatriculate de peste 40 de procente. Potrivit analizei realizate de cei de la ACEA, vanzarile niciunui producator auto nu au crescut la nivel european dupa primele 11 luni ale anului.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice