Piata autoturismelor a schiopatat in mai 2016 fata de mai 2015

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata autoturismelor a schiopatat in mai 2016 fata de mai 2015 Piata autoturismelor a schiopatat in mai 2016 fata de mai 2015
de Alexandra Stanescu la 22 Iun. 2016
Urmareste-ne pe Google News
vanzari masinivanzari autoexport autoturismeapia

Chiar daca luna mai 2016 a inregistrat, pe segmentul autotursimelor, o scadere puternica in comparatie cu mai 2015 (20,8%), datorita avansului din primele patru luni, pe ansamblul pietei auto, in primele cinci luni din 2016, a fost consemnata o crestere de 6,9%, comparativ cu aceeasi perioada din 2015.

In interiorul acestei cresteri, autoturismele au un avans de 0,9%.  Din analiza datelor disponibile pentru primele 5 luni ale anului, se observa, la autoturisme, o scadere in ultimele doua luni, fata de varful din luna martie, aceasta situatie fiind explicabila in conditiile mult asteptatei demarari a Programului Rabla, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilot de Automobile (APIA).
 
Cu un volum total de 10.169 unitati vandute in luna mai, a fost inregistrat, dupa primele 5 luni din 2016, un volum total de 46.222 de unitati, plus 6,9% fata de primele cinci luni din 2015 si cu 1,2% mai putin decat in aprilie 2016.
 
Autoturismele, care reprezinta 77,6% din vanzarile consemnate in prime cinci luni din 2016 (35.889 unitati), inregistreaza o crestere de 0,9%, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), una de 34,3%.
 
La autoturisme, top-ul pe marci, dupa primele cinci luni din 2016, este condus de Dacia (9.593 unitati; 26,7% cota de piata, pe un volum in scadere cu 27,8% fata de 2015), urmata de Volkswagen (3.863 unitati; 10,8% cota de piata, volume in crestere cu 14,4%); Skoda 3.788 unitati (10,6% din piata, volume in crestere cu 15,8%); Renault 2.581 unitati (7,2% cota de piata; volume mai mari cu 17,3%); Ford 2.368 unitati (6,6% din total piata, volume in crestere cu 4,6%) si Opel, 1.522 unitati (4,2% din total piata, volume mai mari cu 31,4%).
 
Pe modele, cu cele 3.497 unitati livrate pe piata autohtona, Dacia Logan este cel mai bine vandut model, in primele cinci luni din 2016, urmat de Dacia Sandero (2.206 unitati), Dacia Duster (1.976), Skoda Octavia (1.678), si Renault Clio (1.143).
 
In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 56,1%. 
 
In ceea ce priveste autoturismele hibride sau 100% electrice, se remarca o crestere importanta, dupa cinci luni din 2016, respectiv de 63,6%, dar pe volume mici, respectiv 247 de unitati, fata de 151, in 2015.
 
In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 24,3% sunt de provenienta autohtona, 23,3% sunt fabricate in Germania, 12,7% in Cehia; 8,8% in Spania si 8,1% in Franta.
 
In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut puternic in primele cinci luni din 2016, respectiv cu 30,8% fata de aceeasi perioada din 2015, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere consistenta de 18,4%.
 
Pe plan european, dupa 5 luni din 2016 a fost inregistrata o crestere generala consistenta a vanzarilor de autoturisme: 9,9%. 
 
Cu exceptia Olandei, toate celelalte state membre UE au inregistrat cresteri: Franta (10,5%), Germania (6,8%), Italia (20,5%), Spania (12,5%) si Marea Britanie (4,1%).
 
In Romania, vanzarile din mai 2016 si cele din primele 5 luni ale acestui an au fost, ca si in anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 5 luni fiind de 89% fata de 11% persoane fizice, iar, in cazul autoturismelor, de 87% fata de 13% persoane fizice. 
 
In 2015, dupa 5 luni, raportul, in cazul autoturismelor era 81% persoane juridice la 19% persoane fizice, dupa o luna mai 2015 in care acest raport a fost 62% la 38%, sub influenta inceperii Programului Rabla, in 27 aprilie 2015.
 
Potrivit APIA, este evident, efectul de asteptare generat de Programul Rabla, care, in acest an, a intarziat extrem de mult.
 
In ceea ce priveste autovehiculele rulate, se observa ca, in primele 5 luni din 2016, importurile au crescut comparativ cu 2015, cu  25,1%, astfel incat, raportul dintre “rulate” si aotvehicule noi este in crestere cu aproximativ 4 autoturisme rulate la unul nou.
 
In primele cinci luni din 2016, in Romania, s-au fabricat 165.370 de autovehicule, cu 6,9% mai putine decat in perioada similara din 2015 si cu 4,5% mai putine decat in aprilie 2016. 
 
Din total, 144.336 au fost produse de Dacia si 21.034 de Ford. Volumele cele mai mari le-a inregistrat Dacia Duster, din care au fost fabricate 83.320 unitati (+15,6% fata de primele cinci luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (25.234 unitati; minus 5,6%), Ford B-MAX (21.034 unitati; minus 3,2%), Dacia Logan MCV (18.634 unitati; +1,0%), si Dacia Logan (17.148 unitati; minus 55,6%).
 
La export, au mers 152.083 de unitati, in primele cinci luni din 2016, in scadere cu 4,5% comparativ cu perioada similara din  2015, si cu 5,5%, in mai 2016, fata de aprilie 2016.
 
Cel mai exportat model, in primele cinci luni din 2016, a fost Dacia Duster (81.729 unitati; +19,5%), urmat de Dacia Sandero (22.537 unitati; minus 1,8%), Ford B-MAX (20.895 unitati; minus 3,6%), Logan MCV (17.142 unitati; minus 1,9%) si Dacia Logan (9.780 unitati; minus 66%).
 
92% din productia nationala realizata in primele cinci luni din 2016 a fost exportata, fata de 89,7%, in 2015. 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x