Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Poleiul negru, una dintre cele mai mari capcane pentru soferi - cum il recunoastem si ce avem de facut


Poleiul negru, una dintre cele mai mari capcane pentru soferi - cum il recunoastem si ce avem de facut
de la 26 Ian. 2019
Poleiul negru, una dintre cele mai mari capcane pentru soferi - cum il recunoastem si ce avem de facut
Tags: ploaie inghetatapolei negruaccidente rutieresoferirecomandari    polei

Nu mai putin de 16 judete s-au confruntat, incepand cu seara de vineri, cu probleme majore cauzate de un fenomen meteorologic nu foarte des intalnit in tara noastra, si anume ploaia inghetata. Mai multe drumuri si tronsoane de cale ferata au fost inchise incepand cu aceasta dimineata, in timp ce mai multe judete din sudul tarii nu au mai avut energie electrica pentru ore bune. De asemenea, copacii inghetati s-au rupt si au cazut, in multe cazuri, peste masinile parcate, cauzand astfel pagube financiare importante.


Lasand toate aceste probleme la o parte, soferii trebuie sa fie constienti ca asa numitul “polei negru” se poate dovedi a fi foarte periculos chiar si pentru cei mai experimentati dintre ei! La prima vedere, asfaltul poate parea curat, insa, in realitate, acesta este acoperit cu o pelicula de gheata aproape invizibila. Acest strat foarte subtire de gheata face ca masina sa fie foarte greu de controlat in timpul rularii. Sambata dimineata, un prim accident grav de circulatie s-a petrecut in judetul Brasov din cauza stratului invizibil de gheata de pe carosabil. 

Ce este poleiul negru? 

Asa cum am spus si in randurile anterioare, poleiul negru este o pojghita subtire de gheata, care de cele mai multe ori este invizibila. Acest strat subtire de gheata apare atunci carosabilul se umezeste din cauza condensului sau a ploii, dupa care ingheata la scurt timp. Spre deosebire de zapada, stratul subtire de gheata nu poate fi observat. Chiar daca vorbim doar despre o pojghita de gheata, aceasta este totusi destul de groasa incat sa poata sustine greutatea masinii si sa faca anvelopele sa isi piarda din aderenta. 

De cele mai multe ori, poleiul apare pe soselele aflate in afara localitatilor, deoarece acolo temperaturile sunt mai mici si traficul nu este atat de aglomerat ca in centru. De asemenea,  poleiul este foarte probabil sa apara pe portiunile de drum sau de autostrada care se afla in imediata apropiere de lacuri sau de rauri. 

De asemenea, este important de mentionat ca poleiul nu se formeaza uniform pe sosea. Insa, chiar si daca acesta se regaseste doar pe anumite suprafete reduse ale drumului, riscul ca masina sa nu mai poata fi controlata ramane la fel de ridicat. In acest caz, specialistii recomanda ca viteza sa fie una mica, pentru ca manevrele de redresare sa poata avea succes. In cazul celor mai multe accidente produse in astfel de conditii de vreme, masina ajunge la o viteza destul de mare cu toate cele patru roti pe o suprafata acoperita de polei. 

Cum stim ca circulam pe o sosea cu polei 

Primul semn care trebuie sa dea de gandit oricarui sofer este legat de temperatura de afara. Atunci cand temperatura scade sub zero grade, riscul ca poleiul sa apara in anumite zone este ridicat. Spre exemplu, daca intr-o anumita zona s-a lasat ceata, aceasta a umezit drumul, dupa care temperatura negativa l-a inghetat. De asemenea, specialistii recomanda soferilor ca atunci cand exista riscul fenomenului de “ploaie inghetata” sa se gandeasca de doua ori inainte de a se sui la volan si a pleca la drum. 

In continuare, specialistii recomanda soferilor ca de fiecare data cand observa ca asflatul este ud, sa reduca viteza drastic pentru a evita producerea unui accident nedorit. Asfaltul poate sa devina ud din mai multe motive, fie de la condens, fie de la ploaie sau de la zapada topita. Chiar daca pe o portiune de drum este doar apa, este foarte posibil ca la doar cateva sute de metri distanta, apa sa fi inghetat. 

In cele din urma, becul de ESP semnalizeaza ca a intrat in actiune atunci cand masina circula pe o sosea cu polei. ESP-ul intra in functiune si redreseaza masina in viraje sau in timpul depasirii, atunci cand rotile simt ca nu mai au aderenta. In cazul in care ESP-ul semnalizeaza chiar si la efectuarea unui manevre banale, soferul trebuie sa fie constient ca se afla pe o sosea cu polei. 

In aceste conditii de polei, viteza trebuie redusa drastic cat mai curand posibil. De asemenea, miscarile bruste ale volanului trebuie evitate cu orice pret. Totodata, niste anvelope de iarna de buna calitate reduc sansele de derapare, acestea beneficiind de un plus de aderenta.

Citeste si: Sinteza Saptamanii: Marile companii intra in vizorul ANAF, modificari la legislatia privind TVA-ul si vectorul fiscal

Sursa foto: pexels.com




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016