Lasand toate aceste probleme la o parte, soferii trebuie sa fie constienti ca asa numitul “polei negru” se poate dovedi a fi foarte periculos chiar si pentru cei mai experimentati dintre ei! La prima vedere, asfaltul poate parea curat, insa, in realitate, acesta este acoperit cu o pelicula de gheata aproape invizibila. Acest strat foarte subtire de gheata face ca masina sa fie foarte greu de controlat in timpul rularii. Sambata dimineata, un prim accident grav de circulatie s-a petrecut in judetul Brasov din cauza stratului invizibil de gheata de pe carosabil.
Asa cum am spus si in randurile anterioare, poleiul negru este o pojghita subtire de gheata, care de cele mai multe ori este invizibila. Acest strat subtire de gheata apare atunci carosabilul se umezeste din cauza condensului sau a ploii, dupa care ingheata la scurt timp. Spre deosebire de zapada, stratul subtire de gheata nu poate fi observat. Chiar daca vorbim doar despre o pojghita de gheata, aceasta este totusi destul de groasa incat sa poata sustine greutatea masinii si sa faca anvelopele sa isi piarda din aderenta.
De cele mai multe ori, poleiul apare pe soselele aflate in afara localitatilor, deoarece acolo temperaturile sunt mai mici si traficul nu este atat de aglomerat ca in centru. De asemenea, poleiul este foarte probabil sa apara pe portiunile de drum sau de autostrada care se afla in imediata apropiere de lacuri sau de rauri.
De asemenea, este important de mentionat ca poleiul nu se formeaza uniform pe sosea. Insa, chiar si daca acesta se regaseste doar pe anumite suprafete reduse ale drumului, riscul ca masina sa nu mai poata fi controlata ramane la fel de ridicat. In acest caz, specialistii recomanda ca viteza sa fie una mica, pentru ca manevrele de redresare sa poata avea succes. In cazul celor mai multe accidente produse in astfel de conditii de vreme, masina ajunge la o viteza destul de mare cu toate cele patru roti pe o suprafata acoperita de polei.
Primul semn care trebuie sa dea de gandit oricarui sofer este legat de temperatura de afara. Atunci cand temperatura scade sub zero grade, riscul ca poleiul sa apara in anumite zone este ridicat. Spre exemplu, daca intr-o anumita zona s-a lasat ceata, aceasta a umezit drumul, dupa care temperatura negativa l-a inghetat. De asemenea, specialistii recomanda soferilor ca atunci cand exista riscul fenomenului de “ploaie inghetata” sa se gandeasca de doua ori inainte de a se sui la volan si a pleca la drum.
In continuare, specialistii recomanda soferilor ca de fiecare data cand observa ca asflatul este ud, sa reduca viteza drastic pentru a evita producerea unui accident nedorit. Asfaltul poate sa devina ud din mai multe motive, fie de la condens, fie de la ploaie sau de la zapada topita. Chiar daca pe o portiune de drum este doar apa, este foarte posibil ca la doar cateva sute de metri distanta, apa sa fi inghetat.
In cele din urma, becul de ESP semnalizeaza ca a intrat in actiune atunci cand masina circula pe o sosea cu polei. ESP-ul intra in functiune si redreseaza masina in viraje sau in timpul depasirii, atunci cand rotile simt ca nu mai au aderenta. In cazul in care ESP-ul semnalizeaza chiar si la efectuarea unui manevre banale, soferul trebuie sa fie constient ca se afla pe o sosea cu polei.
In aceste conditii de polei, viteza trebuie redusa drastic cat mai curand posibil. De asemenea, miscarile bruste ale volanului trebuie evitate cu orice pret. Totodata, niste anvelope de iarna de buna calitate reduc sansele de derapare, acestea beneficiind de un plus de aderenta.
Citeste si: Sinteza Saptamanii: Marile companii intra in vizorul ANAF, modificari la legislatia privind TVA-ul si vectorul fiscal
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Ce reprezinta faptul generator si exigibilitatea TVA: Implicatii in aplicarea cotei corecte de taxa
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Te-ar putea interesa si
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain