Producatorul auto de la Mioveni a impresionat in acest an, modelele din portofoliul Dacia inregistrand niste cifre de vanzari peste orice asteptari pe unele dintre cele mai importante piete europene. Totodata, francezii de la Renault sunt constienti de potentialul pe care il au modelele produse la Mioveni, luand decizia de a face o investitie majora in uzina din tara noastra in vederea maririi capacitatii de productie. In conditiile in care vanzarile ne arata ca cei de la Dacia merg in directia care trebuie, este normal ca cei din conducerea constructorului sa isi propuna niste tinte si mai ambitioase pentru viitor.
Autostrada Pitesti - Sibiu este un subiect extrem de sensibil pentru cei de la Dacia, conducerea producatorului de la Mioveni facand presiuni in acest sens de mai multi ani. Lasand la o parte ca infrastructura rutiera din tara noastra nu este prea buna, cei de la Dacia au incercat sa convinga autoritatile de la Bucuresti ca este imperios necesar ca aceasta autostrada sa fie construita. O autostrada care ar lega aceste orase le-ar permite celor de la Dacia sa exporte automobilele produse la Mioveni mult mai usor catre tarile din Europa de Vest. Pana la acest moment, autostrada Pitesti - Sibiu nu exista decat pe hartie, constructorul facand anumite lucrari pregatitoare pentru deschiderea santierului. Insa, pana la ora actuala, autoritatile nu au aprobat nici macar proiectul tehnic, ceea ce inseamna ca nu putem vorbi nici despre o autorizatie de constructie.
Intr-un interviu acordat recent, Christophe Dridi a explicat ca autostrada Pitesti - SIbiu este extrem de importanta pentru Dacia, motiv pentru care se fac presiuni uriase la autoritati. Totodata, directorul Automobile Dacia transmite celor responsabili ca “pentru dezvoltarea industriei auto este nevoie de o infrastructura rutiera, de cai ferate si chiar si de infrastructura maritima”.
Referindu-se la prioritatile pe care Dacia le are in tara noastra, Christophe Dridi a transmis ca cea de-a doua prioritate a constructorului pe care il conduce este reprezentata de numarul ridicat de masini la mana a doua inmatriculate in Romania. Mai in gluma, mai in serios, Dridi sustine ca Dacia trebuie sa lupte impotriva “invaziei de masini second-hand” din tara noastra.
Reactia lui Christophe Dridi este oarecum de inteles, avand in vedere ca masinile la mana a doua sunt la mare cautare in Romania datorita pretului mic pe care il au. In plus, multi clienti de pe piata auto din Romania sunt mai interesati de o masina germana la mana a doua decat de o masina noua produsa in Romania, ceea ce reprezinta o problema pentru Dacia.
Odata cu eliminarea timbrului de mediu, vanzarile din segmentul masinilor la mana a doua au crescut semnificativ in tara noastra! Spre exemplu, la acea vreme, 20% dintre masinile inmatriculate in Romania erau second-hand. Din fericire, lucrurile s-au mai linistit intre timp, apetitul pentru masinile la mana a doua scazand odata cu trecerea timpului. In primele opt luni ale anului curent, in Romania au fost inmatriculate aproape 294.000 de masini second-hand si aproape 131.000 de automobile noi.
Ultimele NOUTATI
Ghidul angajatorului. Conditii care trebuie indeplinite pentru ca o concediere disciplinara sa fie corecta
FMI prevede un viitor fiscal dificil pentru Romania: imbatranirea populatiei si cresterea datoriei
Cine sunt politicienii in care romanii inca au incredere? Presedintele Nicusor Dan, pe un loc impresionant in clasament
Ghid finantare Rabla 2025. Care sunt conditiile impuse de stat pentru editia din acest an
Plan de imprumuturi de 5,8 miliarde lei in iunie: Ministerul Finantelor cauta solutii pentru acoperirea deficitului
Partenerii nostri
Reges Online si semnatura digitala a imputernicitilor. Atentie la aceste aspecte!
Schimbarea raportului de munca, din contract de munca in contract de prestari servicii - CONDITII
Trecerea la REGES ONLINE - studii de caz utile, explicate de specialisti
FIDELIS: Donatorii de sange pot cumpara titluri de stat cu scadenta la 2 ani, la o dobanda de 8,35%
Bonuri fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate: Cum se raporteaza in D394
Achizitii pe firma in interesul administratorului: Obligatii fiscale si solutii contabile
Te-ar putea interesa si