Radierea unui autoturism ii poate speria pe multi soferi, procesul putand parea destul de birocratic la prima vedere. Radierea auto este necesara in cazul in care se doreste stergerea completa a unui autoturism din registrele auto ale autoritatilor. Procesul de radiere auto este format din doua etape: radierea fiscala, respectiv radierea din circulatie. In cazul in care ai toate actele necesare la indemana si stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi, procesul de radiere a masinii se va dovedi a fi destul de simplu si de rapid.
Radierea fiscala este prima pe care trebuie sa o faci, iar pentru aceasta etapa trebuie sa ajungi mai intai de toate la Directia Taxe si Impozite Locale din localitate. Aici, proprietarul masinii completeaza o declaratie pentru scoaterea din evidenta a autoturismului si o cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
La Directia Taxe si Impozite Locale va fi nevoie de urmatoarele documente pentru radierea fiscala a autoturismului: declaratia pentru scoatere din evidente a autovehiculului, cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a masini (in original si in copie), fisa de inmatriculare (in original) si actul care atesta instrainarea autovehiculului in situatia in care masina a fost scoasa din uz (act de vanzare-cumparare, contract de cesiune, etc.).
Dupa ce s-a efectuat radierea fiscala a unui autoturism se ajunge si la radierea din circulatie a acestuia. Radierea din circulatie a unei masini se face la Serviciul Public Comunitar Directia Permise de Conducere si Inmatriculari Auto (DRPCIV). Dosarul ce va fi depus la DRPCIV cuprinde urmatoarele documente: cerere de radiere completata si semnata de proprietar, placutele cu numarul de inmatriculare, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a vehiculului, certificatul de inmatriculare, fisa de inmatriculare sau certificatul de atestare fiscala completat si semnat de proprietar si certificatul de radiere in 3 exemplare.
In situatia in care proprietarul este persoana juridica, dosarul trebuie completat si cu alte documente care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul. De asemenea, daca documentele sunt depuse de o alta persoana decat titularul, va fi nevoie si de o procura notariala.
Ultimele NOUTATI
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata
Te-ar putea interesa si
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene