Radierea unui autoturism ii poate speria pe multi soferi, procesul putand parea destul de birocratic la prima vedere. Radierea auto este necesara in cazul in care se doreste stergerea completa a unui autoturism din registrele auto ale autoritatilor. Procesul de radiere auto este format din doua etape: radierea fiscala, respectiv radierea din circulatie. In cazul in care ai toate actele necesare la indemana si stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi, procesul de radiere a masinii se va dovedi a fi destul de simplu si de rapid.
Radierea fiscala este prima pe care trebuie sa o faci, iar pentru aceasta etapa trebuie sa ajungi mai intai de toate la Directia Taxe si Impozite Locale din localitate. Aici, proprietarul masinii completeaza o declaratie pentru scoaterea din evidenta a autoturismului si o cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
La Directia Taxe si Impozite Locale va fi nevoie de urmatoarele documente pentru radierea fiscala a autoturismului: declaratia pentru scoatere din evidente a autovehiculului, cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a masini (in original si in copie), fisa de inmatriculare (in original) si actul care atesta instrainarea autovehiculului in situatia in care masina a fost scoasa din uz (act de vanzare-cumparare, contract de cesiune, etc.).
Dupa ce s-a efectuat radierea fiscala a unui autoturism se ajunge si la radierea din circulatie a acestuia. Radierea din circulatie a unei masini se face la Serviciul Public Comunitar Directia Permise de Conducere si Inmatriculari Auto (DRPCIV). Dosarul ce va fi depus la DRPCIV cuprinde urmatoarele documente: cerere de radiere completata si semnata de proprietar, placutele cu numarul de inmatriculare, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a vehiculului, certificatul de inmatriculare, fisa de inmatriculare sau certificatul de atestare fiscala completat si semnat de proprietar si certificatul de radiere in 3 exemplare.
In situatia in care proprietarul este persoana juridica, dosarul trebuie completat si cu alte documente care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul. De asemenea, daca documentele sunt depuse de o alta persoana decat titularul, va fi nevoie si de o procura notariala.
Ultimele NOUTATI
Preturile apartamentelor urca vertiginos. Cat a ajuns sa coste o garsoniera de 40 mp in Bucuresti?
Alt val de scumpiri loveste buzunarul romanilor, fix inainte de Sarbatori. Anunt oficial
Statul te taie de la portie, de la 1 ianuarie 2025. Iata cine pierde bani si ce beneficii dispar
Coalitia pro-europeana se pregateste sa preia fraiele Puterii. Ce planuri au liderii PNL, PSD, USR si UDMR
Partenerii nostri
SURPRIZA de proportii in legislatia muncii, chiar inainte de sarbatori! Ce se petrece?
Fisa postului pentru kinetoterapeut
Efectuarea concediului de odihna restant - cum se va planifica?
Facturi pentru care s-a dedus eronat TVA: Cum se poate remedia situatia
Obtineti venituri din chirii? Iata ce obligatie aveti de la 1 ianuarie 2025!
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala