Radierea unui autoturism ii poate speria pe multi soferi, procesul putand parea destul de birocratic la prima vedere. Radierea auto este necesara in cazul in care se doreste stergerea completa a unui autoturism din registrele auto ale autoritatilor. Procesul de radiere auto este format din doua etape: radierea fiscala, respectiv radierea din circulatie. In cazul in care ai toate actele necesare la indemana si stii care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi, procesul de radiere a masinii se va dovedi a fi destul de simplu si de rapid.
Radierea fiscala este prima pe care trebuie sa o faci, iar pentru aceasta etapa trebuie sa ajungi mai intai de toate la Directia Taxe si Impozite Locale din localitate. Aici, proprietarul masinii completeaza o declaratie pentru scoaterea din evidenta a autoturismului si o cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
La Directia Taxe si Impozite Locale va fi nevoie de urmatoarele documente pentru radierea fiscala a autoturismului: declaratia pentru scoatere din evidente a autovehiculului, cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a masini (in original si in copie), fisa de inmatriculare (in original) si actul care atesta instrainarea autovehiculului in situatia in care masina a fost scoasa din uz (act de vanzare-cumparare, contract de cesiune, etc.).
Dupa ce s-a efectuat radierea fiscala a unui autoturism se ajunge si la radierea din circulatie a acestuia. Radierea din circulatie a unei masini se face la Serviciul Public Comunitar Directia Permise de Conducere si Inmatriculari Auto (DRPCIV). Dosarul ce va fi depus la DRPCIV cuprinde urmatoarele documente: cerere de radiere completata si semnata de proprietar, placutele cu numarul de inmatriculare, actul de identitate al solicitantului (in original si in copie), cartea de identitate a vehiculului, certificatul de inmatriculare, fisa de inmatriculare sau certificatul de atestare fiscala completat si semnat de proprietar si certificatul de radiere in 3 exemplare.
In situatia in care proprietarul este persoana juridica, dosarul trebuie completat si cu alte documente care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul. De asemenea, daca documentele sunt depuse de o alta persoana decat titularul, va fi nevoie si de o procura notariala.
Ultimele NOUTATI
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Partenerii nostri
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
COR 2025: 19 meserii noi au fost in introduse in Clasificarea Ocupatiilor din Romania
Reforma fiscala 2025: Propunerile FMI pentru Romania
Distrugere documente din arhiva: Model de proces-verbal si obligatii conform Legii 36/2023
Declaratia 101: Cum se completeaza, ce venituri se impoziteaza si ce venituri se exclud
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]