Renault: Dacia este nevoita sa se electrifice in perioada urmatoare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Renault: Dacia este nevoita sa se electrifice in perioada urmatoare
Renault: Dacia este nevoita sa se electrifice in perioada urmatoare
de Adrian Somai la 10 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
daciaelectrificaremasini electricedacia hibridrenault

Ultimele luni au adus in prim plan discutii din ce in ce mai intense despre electrificarea Dacia, producatorul auto de la Mioveni urmand sa aiba in gama cel putin un model hibrid sau electric in urmatorii doi sau trei ani. Chiar daca electrificarea este directia spre care se indreapta marea majoritate a producatorilor auto de renume din intreaga lume, multi erau de parere ca Dacia nu poate adopta aceasta strategie inca din cauza costurilor mari de productie care ar fi urmat sa majoreze mult prea mult pretul final al acelui automobil. Insa, alianta cu Renault se va dovedi extrem de utila in aceasta problema!

In urma cu doar cateva saptamani, mai multe publicatii din presa franceza sustineau ca Renault va comercializa SUV-ul electrice K-ZE pe piata europeana sub sigla Dacia. Conform informatiilor de la acea vreme, noul SUV ar fi urmat sa fie disponibil incepand cu anul 2021, la un pret de aproximativ 15.000 de euro. Informatiile lansate pe piata de presa din Hexagon nu au fost inca confirmate de oficialii Renault. Totusi, Philippe Buros, presedintele Grupului Renault pentru Europa, a oferit recent o serie de declaratii extrem de interesante cu privire la viitorul electric al constructorului roman. 

Dacia va avea un model electric in doi sau trei ani 

Philippe Buros sustine ca Dacia este nevoita la acest moment sa isi electrifice gama, fie prin modele electrice, fie prin modele de tip hibrid. In aceste conditii, presedintele Grupului Renault pentru zona europeana transmite ca producatorul roman “va prelua tot ce are Renault in termeni de electrificare in perioada urmatoare”. Astfel, Buros isi exprima increderea cu privire la faptul ca in doi sau trei ani se va face deja electrificarea constructorului de la Mioveni. 

Lasand la o parte o posibila versiune Dacia a SUV-ului electric K-ZE, Philippe Buros a fost intrebat de presa franceza de curand si de posibilitatea ca Dacia sa lanseze un model electric care sa aiba la baza hatchback-ul electric Renault Zoe, unul dintre cele mai apreciate modele cu propulsie electrica de pe Batranul Continent. Philippe Buros nu a exclus aceasta varianta de lucru, mentionand insa ca un astfel de model ar trebui comercializat la aceeasi diferenta de pret care exista intre Dacia Sandero si Renault Clio. 

Preturile Dacia trebuie sa ramana la acelasi nivel 

Pretul unui astfel de model este extrem de important in toata aceasta ecuatie, strategia Dacia fiind aceea de a aduce pe piata modele accesibile din punct de vedere financiar, care ofera performante decente. Cu aceasta strategie, Dacia a obtinut niste cifre de vanzari excelente in ultimii ani, modelele din gama sa devenind unele dintre cele mai vandute automobile pe unele dintre cele mai mari piete auto europene. 

Astfel, Philippe Buros sustine ca orice decizie se va lua in acest sens, trebuie sa existe asigurari ca diferenta de pret dintre Dacia si restul pietei va fi pastrata, aceasta fiind la momentul actual de aproximativ 20%. In caz contrat, Philippe Buros avertizeaza ca vanzarile Dacia vor scadea considerabil. Presedintele Grupului Renault transmite totodata ca producatorul roman trebuie sa ofere la un pret mai mic “valoare pentru bani si un nivel relativ inalt de echipare”. 

In aceste conditii, aflam cu aceasta ocazie tot de la Philippe Buros ca Dacia nu va introduce in perioada urmatoare sistemele de asisenta de ultima generatie tocmai pentru a evita o crestere a preturilor. Spre exemplu, sisteme precum Lane Keeping Assist sau Adaptive Cruise Control vor fi introduse doar atunci cand acestea vor fi impuse de Uniunea Europeana. Conform ultimelor directive ale UE, incepand cu anul 2022, toate automobilele vor fi echipate cu sistemul de franare automata de urgenta si cu sistemul pentru mentinerea benzii de circulatie.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x