Inmatricularea si radierea unei masini sunt niste proceduri care dau mari batai de cap soferilor din Romania. O gramada de acte, ore bune pierdute la diverse cozi si mai multe drumuri la institutiile in cauza. Autoritatile au insa o veste buna pentru soferi, lucrandu-se la aceasta ora la o platforma online in acest sens. Astfel, intreg procesul de inmatriculare sau de radiere a unui autoturism se va putea realiza online, fara niciun alt drum suplimentar.
Potrivit autoritatilor, pe aceasta platforma online se vor putea incheia contractele de vanzare a vehiculelor si se vor putea transmite catre autoritati toate actele necesare inregistrarii fiscale, inmatricularii sau radierii unui autoturism. Responsabila pentru realizarea acestei platforme online este Directia Generala Permise de Conducere si Inmatriculari.
Conform proiectului de ordonanta aflat pe ordinea de zi a sedintei Guvernului din urma cu cateva zile, scopul platformei este acela de a facilita furnizarea de servicii publice electronice pentru inmatricularea de vehicule.
Nu numai atat insa, lista completa de servicii incluzand printre altele si urmatoarele:
a) intermedierea incheierii actelor de vanzare-cumparare a vehiculelor, in vederea realizarii operatiunii de inmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
b) incarcarea actelor de vanzare-cumparare a vehiculelor si, dupa caz, a extraselor din contractele de leasing, care sa contina cel putin partile, data incheierii contractului si datele de identificare ale vehiculului, precum si a proceselor verbale de predare-primire, de catre proprietarii acestora sau detinatorii mandatati, dupa caz, in vederea realizarii operatiunii de inmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum si transmiterea acestora prin mijloace automatizate, catre organele fiscale locale in scopul declararii sau radierii vehiculelor din evidentele fiscale;
c) incarcarea de catre proprietar sau, dupa caz, de catre detinatorul mandatat, a documentelor necesare efectuarii operatiunilor de inmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de inmatriculare sau radiere din circulatie si, dupa caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, catre organele fiscale locale;
d) verificarea achitarii tuturor obligatiilor de plata datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscala (daca se aplica), in cazul vanzarii unui vehicul;
e) transmiterea datelor necesare declararii in vederea luarii in/scoaterii din evidentele organului fiscal local, a dobandirii sau instrainarii, dupa caz, a vehiculelor catre organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
f) informarea proprietarului sau, dupa caz, a detinatorului mandatat, cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.
Ultimele NOUTATI
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Partenerii nostri
Calendar ANAF: Ce declaratii fiscale se depun in luna iulie 2025
Plata fara document justificativ: Cum se inregistreaza in contabilitate
Cum sa va organizati corect documentatia contabila si sa evitati sanctiunile si intarzierile
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii