Soferii care sunt si ciclisti pot identifica pericolele mai repede
accidente biciclistiatentie bicicilistiaccidente rutiereprevenire accidente
Conform unui nou studiu comandat de Ford, soferii care practica si ciclismul observa mai bine detaliile decat soferii care nu se urca niciodata pe bicicleta.
Ford a comandat un studiu ca parte a campaniei
Share the Road, care urmareste sa incurajeze empatia intre biciclisti si soferi, astfel incat toata lumea sa se poata bucura de deplasari mai sigure. Modulul
Share The Road este acum integrat in programul de instruire Ford Driving Skills for Life (Ford DSFL).
Citeste si:
Ford va incepe sa produca la Craiova modelul Puma
Pentru studiu, Ford a folosit un esantion format din 2.000 de persoane din Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie, pentru a examina perechi de imagini aparent identice, care arata o varietate de scene din trafic.
In cazul unor imagini, au existat diferente mici, legate de semnele rutiere, masinile, bicicletele si pietonii prezenti intr-o imagine, dar nu si in cealalta.
In fiecare scenariu, soferii care practica si ciclismul au sesizat diferenta mai repede.
Soferii care practica si ciclismul au identificat o diferenta intre imagini, in 9,25 secunde, in timp ce soferilor care nu se urca niciodata pe bicicleta le-a trebuit, in medie, 10,68 secunde.
Primul grup a avut o probabilitate cu 3% mai ridicata de a identifica diferentele corect.
Peste 38.000 de tineri cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani mor in fiecare an pe soselele din Europa, accidentele rutiere reprezentand cea mai mare cauza de deces asociata acestei grupe de varsta.
In general, numarul de decese rutiere din Europa este in scadere, insa procentul deceselor cauzate de accidente in care sunt implicate biciclete este in crestere.
Pentru integrarea sa in Ford DSFL,
Share The Road va permite participantilor sa experimenteze
WheelSwap, o experienta de realitate virtuala de ultima generatie care permite soferilor si biciclistilor sa inteleaga consecintele potentiale ale sofatului si ciclismului fara a tine cont de ceilalti participanti la trafic.
Anul trecut, 78% dintre participantii la Ford DSFL au declarat ca isi vor schimba comportamentul fata de participantii la trafic, dupa ce au experimentat
WheelSwap.
Sesiunile vor demonstra tehnica
Dutch Reach, care ii poate impiedica pe soferi ca, atunci cand deschid portiera masinii, sa loveasca accidental biciclistii, oferind instruire cu privire la punctul mort pentru identificarea biciclistilor si o experienta proprie despre cum se poate mentine o distanta sigura, cand soferul se angajeaza in depasirea bicicletelor.
Cerintele legale difera de la o tara europeana la alta, insa soferilor li se recomanda sa mentina o distanta de pana la 1,5 metri, cand intra in depasirea biciclistilor.
"In timpul condusului, este esentiala abilitatea unei persoane de a observa si de a reactiona la pericole. Acest studiu a demonstrat ca o experienta care include dubla capacitate de sofer si biciclist ar putea duce la o prelucrare mai rapida a informatiilor vizuale.
Citeste si:
TOP 5 cele mai cautate piese auto pentru Ford
Acestea includ indicii vizuale legate de alti soferi, semne rutiere, pietoni si biciclisti pe sosea", a declarat Thea Knight, seful Departamentului de strategii comportamentale, care a coordonat studiul.
Foto: snapwire