Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto


Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto
de Adrian Somai la 10 Apr. 2019
Standardele de emisii impuse de UE pentru anul 2021, aproape imposibil de atins de producatorii auto
Tags: poluaremasini dieselstandarde emisiiemisii co2dioxid de carbondaciapiata auto

Poluarea este una dintre cele mai importante probleme cu care se confrunta tarile europene, si nu numai, la ora actuala. Una dintre cele mai importante surse de provenienta a acestei poluari din ce in ce mai excesive este reprezentata de masini. Si nu ne referim numai la masinile vechi, ci si la masinile noi care inca se regasesc in ofertele producatorilor auto. Tocmai din acest motiv, Uniunea Europeana a stabilit niste norme clare in acest sens, pe care producatorii de pe piata auto trebuie sa le indeplineasca pana in anul 2021. Din pacate, analizele efectuate acum ne demonstreaza ca majoritatea constructorilor sunt departe de indeplinirea acelor obiective impuse de UE, ceea ce ar putea crea haos in piata.

Conform noilor norme in vigoare, producatorii auto trebuie sa scada gradul mediu de emisii de dioxid de carbon la nivelul flotei de modele pana la pragul de 95 de grame/kilometru. Noile standarde stabilite la Bruxelles vor intra in vigoare incepand cu anul 2021, ceea ce inseamna ca producatorii auto nu mai au atat de mult timp la dispozitie pentru a rezolva toate aceste probleme! Datele analizate pana la ora actuala demonstreaza ca doar doi constructori indeplinesc la acest moment normele impuse de UE pentru anul 2021. 

Tesla si Smart, singurii producatori care respecta deja normele UE 

Faptul ca Tesla este unul dintre acesti doi producatori nu poate mira pe nimeni, avand in vedere ca flota constructorului american este formata exclusiv din modele electrice. Din fericire, modelele electrice propuse de cei de la Tesla in ultima vreme se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare la nivel european, in special pe pietele nordice. Spre exemplu, noul Tesla Model 3 a reusit sa devina deja pe plan european cel mai bine vandut model electric chiar daca americanii abia au inceput livrarile in luna februarie. 

Lasandu-i la o parte pe cei de la Tesla, Smart reuseste sa surprinda si sa aiba o flota de modele al carei nivel mediu de emisii este deja sub limita de 95 grame/kilometru impusa de Uniunea Europeana pentru anul 2021. Brandul detinut de Daimler la acest moment are in flota sa doar modele de oras, modele care se pot lauda cu un grad scazut de emisii de dioxid de carbon. Mai mult decat atat, versiunile electrice ale unora dintre cele mai vandute modele din gama Smart sunt destul de populare la ora actuala. 

Mergand mai departe, pe langa acesti doi constructori despre care am vorbit in randurile anterioare, Toyota este singurul producator auto din lume care se mai poate lauda cu un grad mediu de emisii de CO2 de sub 100 grame/kilometru. In continuare, avem alti trei producatori francezi care se incadreaza in categoria “100 - 110 grame/kilometru”, si anume Peugeot, Citroen si Renault. Toti acesti producatori fac eforturi uriase deja la ora actuala pentru electrificarea gamei, sumele investite nefiind deloc mici! 

Dacia, departe de normele impuse la nivel european 

Dacia face parte la acest moment dintr-un grup extrem de numeros de producatori auto care se incadreaza in categoria “110 - 130 grame/kilometru”, cu un grad mediu de emisii pe flota de 120.8 grame/kilometru. Mai mult decat atat, gradul mediu de emisii la nivel de flota al celor de la Dacia a crescut fata de anul 2017 cu aproape 4 grame/kilometru, ceea ce demonstreaza situatia nu tocmai buna a producatorului de la Mioveni in aceasta speta. In aceeasi categorie regasim si multi alti producatori de renume insa, printre care putem aminti Nissan, SEAT, Volkswagen, Fiat, Mini, Kia, Hyundai, Ford, Audi, BMW sau Volvo.


Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?

Pandemia poate schimba radical comertul global. Cum poate profita Romania?
Situatia economica globala este una extrem de dificila in contextul al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a afectat intreaga planeta in prima jumatate a acestui an, specialistii sustinand ca perioada imediat urmatoare nu va fi deloc una simpla. Mai mult decat atat, unii analisti...

today14 Aug. 2020

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus

Studiu: Opt din zece companii din Romania acuza dificultati cauzate de pandemia de coronavirus
Romania traverseaza o perioada dificila din punct de vedere economic la aceasta ora, contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus care a ajuns si in tara noastra la inceputul acestei primaveri dand mari batai de cap antreprenorilor. Conform unei analize comandate de UniCredit...

today14 Aug. 2020

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000,...

Numarul de noi cazuri de infectari se mentine aproape de maximum atins ieri. Totalul se apropie de 70.000, dintre care 8.123 in Bucuresti
Pana astazi, 14 august, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 68.046 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 31.920 pacienti au fost declarati vindecati si 7.497 pacienti asimptomatici au fost externati la 10 zile dupa depistare. Cele mai multe cazuri sunt in Bucuresti...

today14 Aug. 2020

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23

Breaking News: Orban a anuntat ca terasele nu se mai inchid la ora 23
Premierul Ludovic Orban a anuntat vineri ca terasele nu vor mai trebui sa isi inchida portile la ora 23:00. Programul va fi prelungit pana la 24:00. Practic, petrecaretii castiga o ora in plus de distractie, sau relaxare, dupa caz. Premierul Orban sustine ca a primit mai multe solicitari in...

today14 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Dictatura sanatatii sau ce alte realitati mai pot nega romanii care nu cred ca exista Covid-19

Intr-un interviu acordat hotnews.ro, Virgil Musta, unul dintre medicii facuti celebri de succesul obtinut in tratarea bolnavilor de Covid 19, a povestit ca a avut pacienti care nu credeau in existenta noului coronavirus inainte de a se imbolnavi si nici macar dupa ce s-au vindecat. In ton cu masura cea mai simpla de a ne proteja de SARS-CoV-2, Musta, sef de sectie la Spitalul de Boli Infectioase Victor Babes din Timisoara, a declarat ca aceasta mentalitate l-a lasat… masca. Citeste si: INSP: Pe 8 septembrie am putea avea toate locurile ocupate la ATI si peste 2.800 de cazuri de infectie PE ZI "Pe vremuri", pe...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016