Conform noilor norme in vigoare, producatorii auto trebuie sa scada gradul mediu de emisii de dioxid de carbon la nivelul flotei de modele pana la pragul de 95 de grame/kilometru. Noile standarde stabilite la Bruxelles vor intra in vigoare incepand cu anul 2021, ceea ce inseamna ca producatorii auto nu mai au atat de mult timp la dispozitie pentru a rezolva toate aceste probleme! Datele analizate pana la ora actuala demonstreaza ca doar doi constructori indeplinesc la acest moment normele impuse de UE pentru anul 2021.
Faptul ca Tesla este unul dintre acesti doi producatori nu poate mira pe nimeni, avand in vedere ca flota constructorului american este formata exclusiv din modele electrice. Din fericire, modelele electrice propuse de cei de la Tesla in ultima vreme se bucura de o popularitate din ce in ce mai mare la nivel european, in special pe pietele nordice. Spre exemplu, noul Tesla Model 3 a reusit sa devina deja pe plan european cel mai bine vandut model electric chiar daca americanii abia au inceput livrarile in luna februarie.
Lasandu-i la o parte pe cei de la Tesla, Smart reuseste sa surprinda si sa aiba o flota de modele al carei nivel mediu de emisii este deja sub limita de 95 grame/kilometru impusa de Uniunea Europeana pentru anul 2021. Brandul detinut de Daimler la acest moment are in flota sa doar modele de oras, modele care se pot lauda cu un grad scazut de emisii de dioxid de carbon. Mai mult decat atat, versiunile electrice ale unora dintre cele mai vandute modele din gama Smart sunt destul de populare la ora actuala.
Mergand mai departe, pe langa acesti doi constructori despre care am vorbit in randurile anterioare, Toyota este singurul producator auto din lume care se mai poate lauda cu un grad mediu de emisii de CO2 de sub 100 grame/kilometru. In continuare, avem alti trei producatori francezi care se incadreaza in categoria “100 - 110 grame/kilometru”, si anume Peugeot, Citroen si Renault. Toti acesti producatori fac eforturi uriase deja la ora actuala pentru electrificarea gamei, sumele investite nefiind deloc mici!
Dacia face parte la acest moment dintr-un grup extrem de numeros de producatori auto care se incadreaza in categoria “110 - 130 grame/kilometru”, cu un grad mediu de emisii pe flota de 120.8 grame/kilometru. Mai mult decat atat, gradul mediu de emisii la nivel de flota al celor de la Dacia a crescut fata de anul 2017 cu aproape 4 grame/kilometru, ceea ce demonstreaza situatia nu tocmai buna a producatorului de la Mioveni in aceasta speta. In aceeasi categorie regasim si multi alti producatori de renume insa, printre care putem aminti Nissan, SEAT, Volkswagen, Fiat, Mini, Kia, Hyundai, Ford, Audi, BMW sau Volvo.
Ultimele NOUTATI
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si