Statul cheltuie sute de milioane, pentru confortul romanilor cu masini electrice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Statul cheltuie sute de milioane, pentru confortul romanilor cu masini electrice
Statul cheltuie sute de milioane, pentru confortul romanilor cu masini electrice
de Magda Florea la 14 Nov. 2022
Urmareste-ne pe Google News
masini electricevehicule electrice

Piata vehiculelelor electrice este in plina expansiune in Romania, fiind in crestere numarul celor ce opteaza pentru masini verzi, in detrimentul motoarelor clasice, pe benzina sau motorina. 
 


Desi nu stam deloc rau la achizitia de masini, nu putem spune acelasi lucru si despre infrastructura de incarcare.
 
Romania este deficitara la acest capitol, in fata multor alte tari ale UE chiar din regiunea centrala si de est a Europei, unde se presupune ca avem state cu istorii recente similare cu a noastra si cu grade de dezvoltare comparabile.
 
Ei bine, aceasta situatie s-ar putea schimba curand, daca analizam investitiile pe care le pregatesc autoritatile in aceasta directe.
 
Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP) tocmai a anuntat lansarea unui unui nou program de finantare pentru dezvoltarea infrastructurii de reincarcare a masinilor electrice. Vorbim despre o suma impresionanta, de 500 de milioane de lei.
 
"Avem o crestere spectaculoasa in Romania a vanzarilor de masini electrice. Este un semnal ca, pe de o parte, populatia intelege din ce in ce mai bine importanta transportului nepoluant, pe de alta parte este rezultatul clar al programului Rabla Plus. In paralel insa, acest efort trebuie sustinut si prin dezvoltarea infrastructurii de reincarcare in localitati. Am pus la dispozitie un buget de 500 de milioane de lei pentru statii de reincarcare cu putere normala, de minimum 3,7 kW si maximum 22 kW", a transmis ministrul, luni, intr-o postare pe pagina sa de Facebook.
 
Conform ministrului, solicitantii eligibili in cadrul programului derulat de AFM sunt:
 
  • institutiile publice, inclusiv unitatile de invatamant de stat;
  • unitatile administrativ-teritoriale, precum si subdiviziunile administrativ-teritoriale
  • ale municipiului Bucuresti;
  • localitatile care nu sunt unitati administrativ-teritoriale, dar sunt atestate ca statiuni
  • turistice;
  • asociatiile de dezvoltare intercomunitara.
 
Te-ar putea interesa si: Dispar definitiv masinile pe benzina si motorina: oamenii deja au trecut la electrice, desi nu avem unde sa le incarcam 

"Avand in vedere estimarile privind cresterea parcului de masini electrice pe termen mediu si lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de incarcare arata un necesar de 6,8 milioane statii publice de incarcare in 2030, fata de peste 300.000 in prezent. Romania detine, in prezent, putin peste 1.500 de puncte publice de incarcare si 17.000 de masini electrice inmatriculate.
 
 Asadar, deficitul de infrastructura semnificativ si popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunitati de afaceri pentru companiile din domeniu”, e de parere Daniel Anghel, Partener si Lider pentru industria Auto, PwC Romania.
 
Daca aruncam o privire in Europa, vedem ca unele state sunt mult mai bine pregatite pentru "vehiculele viitorului" fata de altele. De exemplu, cel mai bine se situeaza Norvegia. Specialistii vorbesc despre aceasta tara ca fiind cea mai pregatita din acest punct de vedere. Din punct de vedere al infrastructurii, Norvegia insumeaza peste 90.000 de puncte de incarcare.
 
Elvetia se situeaza pe locul al doilea in indicele eReadiness, cu un nivel ridicat de cerere sustinut de o infrastructura solida pentru masinile electrice. Regatul Unit  prezinta un nivel bun al cererii din partea consumatorilor, sustinut de infrastructura vehiculelor electrice, dar stimulente limitate pentru populatie. Germania se situeaza la jumatatea clasamentului, cu performante relativ bune in ceea ce priveste stimulentele guvernamentale si cresterea cererii clientilor pentru vehiculele electrice. 
 
Urmatoarea pozitie revine Frantei, cu un nivel mediu de infrastructura pentru vehicule electrice, dar care, impreuna cu un nivel mai ridicat de stimulente, ar putea duce la o mai mare adoptare a vehiculelor electrice. Spania si Italia au inregistrat cel mai mic scor, in principal din cauza lipsei de infrastructura. 

Te-ar putea interesa si: Noul Cod Rutier: amenda de 4500 de lei pentru soferii care incalca aceasta regula
 
Foto: pixabay.com
 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024
Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari
Economie

Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari

today13 Oct. 2024
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Business

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara

today11 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie...

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x