TAGRO, primul tractor agricol romanesc produs dupa un deceniu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TAGRO, primul tractor agricol romanesc produs dupa un deceniu
TAGRO, primul tractor agricol romanesc produs dupa un deceniu
de Vlad Strunescu la 30 Oct. 2018
Urmareste-ne pe Google News
tagroprimul tractor romanescirum reghinmaviprodfirme romanesti

Primul tractor romanesc, TAGRO, este un tractor conceput si realizat pe platforma IRUM Reghin. Proiectul TAGRO a fost realizat in Centrul de Cercetare si Dezvoltare pentru Utilaje Agricole si Forestiere - IFOR - care functioneaza la Reghin.

Centrul a fost infiintat de grupul de firme MAVIPROD, in incinta fabricii IRUM si a presupus o investitie de 2,65 milioane de euro reunind aproximativ 50 de ingineri romani. Investitia in concretizarea proiectului TAGRO a insemnat alte 4 milioane de euro puse la dispozitie de grupul MAVIPROD, actionarul IRUM.

Citeste si: Inscrierile in Programul Rabla de Bucuresti s-au incheiat. Care sunt pasii urmatori
 
TAGRO este primul tractor agricol romanesc produs dupa o pauza de 10 ani. Tractoroul este destinat cu precadere fermelor mici si mijlocii si va fi vandut atat pe piata interna, cat si pe cele externe. 
 
TAGRO va avea toate dotarile necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio si aer conditionat. Inainte de lansare, tractorul a fost testat in Romania si in Italia, iar, pana la finalul acestui an, se va finaliza procesul de omologare in cadrul Registrul Auto Roman Bucuresti.
 
Pretul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. 
 
Productia in serie va incepe, in aprilie 2019. Conducerea IRUM Reghin estimeaza ca, in primul an, vor fi produse si vandute 200 de tractoare, in 2020, va fi depasit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar, in 2021, vor urma alte 500 de tractoare. 
 
Primul tractor agricol romanesc este un dar pe care IRUM il face Romaniei in Anul Centenarului Marii Uniri. Insa 2018 este si anul in care se implinesc 65 de ani de la fondarea IRUM si 25 de ani de la fondarea grupului MAVIPROD, actionarul majoritar al fabricii de tractoare din Reghin.
 
Fabrica IRUM a fost fondata in 1953, pentru a repara utilaje si mecanisme agricole si forestiere. In 1969, la IRUM, a inceput productia de tractoare articulate forestiere. In 1993, familia Oltean, a fondat grupul MAVIPROD. 
 
Administrat inteligent, acest grup a fost capabil sa cumpere, in 1996, pachetul majoritar de actiuni de la IRUM Reghin. Tranzactiea a insemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. 
 
Dupa ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, in 2007, intr-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Brasov pentru a produce impreuna un tractor agricol romanesc, insa falimentul uzinei brasovene a pus capat acestui proiect.
 
Insa, in 2010, IRUM a inceput productia de tractoare agricole in parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, productia a crescut, iar, in prezent, IRUM Reghin vinde, anual, cate 500 de tractoare pe piata romaneasca. 
 
Acest lucru inseamna 20 la suta dintr-o piata in care sunt vandute anual 2.500 de tractoare noi. Un alt punct de cotitura in evolutia fabricii de tractoare a fost reprezentat de deschiderea Centrului de Cercetare si Dezvoltare IFOR, in 2015. 
 
Astfel, la capatul a trei ani de eforturi sustinute, echipa Centrului a reusit sa produca cel mai spectaculos rod al unei traditii de 65 de ani: TAGRO.
 
"Am urmarit dezvoltarea unui produs destinat fermierilor mici si medii, dar si fermierilor mari care folosesc si acest tip de tractoare pentru diferite activitati unde nu se preteaza tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numarul unu a fost crearea unui tractor care sa aiba un raport calitate pret competitiv si care sa poata fi exportat cu brio oriunde in lume.

In ceea ce priveste designul acestui tractor, s-a urmarit creearea unei identitati vizuale unice si proprii, care sa fie cel putin la nivelul oricarui mare producator mondial si sa reprezinte fundatia viitoarelor dezvoltari IRUM, in gama agricola. Astfel, am tinut cont de aspecte legate de confort si dimensiuni, dorindu-ne sa pastram acelasi logo, aceeasi linie traditionala a tractoarelor noastre. 

Citeste si: Happy hours la Petrom. Reducere de pret in fiecare zi, daca alimentati intre anumite ore
 
Un accent important s-a pus si pe partea de ergonomie si siguranta a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mandrie ca sunt la cele mai inalte standarde", a declarat Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!
Companii

Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!

today05 Mai. 2025
Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile
Economie

Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

today05 Mai. 2025
Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane
Companii

Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane

today05 Mai. 2025
De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard
Life Style

De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard

today05 Mai. 2025
FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!
Economie

FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!

today05 Mai. 2025
Vrei venituri in plus fara sa renunti la job? Afla cum poti deveni broker de asigurari
Business

Vrei venituri in plus fara sa renunti la job? Afla cum poti deveni broker de asigurari

today05 Mai. 2025
Cum sa iti gestionezi finantele la 50 de ani: 3 pasi esentiali pentru un viitor financiar sigur
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa iti gestionezi finantele la 50 de ani: 3 pasi esentiali pentru un viitor financiar sigur

today04 Mai. 2025
3 afaceri de viitor: cele mai profitabile idei pentru 2025
Companii

3 afaceri de viitor: cele mai profitabile idei pentru 2025

today04 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x