Tesla vrea ca vanzarea de masini diesel si pe benzina sa fie interzisa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tesla vrea ca vanzarea de masini diesel si pe benzina sa fie interzisa
Tesla vrea ca vanzarea de masini diesel si pe benzina sa fie interzisa
de Adrian Somai la 20 Nov. 2020
Urmareste-ne pe Google News
teslamasini electricemotorizare dieselpoluareemisii dioxid de carbon

Masinile echipate cu motorizari pe benzina si diesel sunt privite cu ochi din ce in ce mai critici de multi specialisti, unele tari europene luand deja in considerare ideea de a interzice vanzarea lor in viitorul mai mult sau mai putin indepartat. Tesla face un pas in aceasta directie si, alaturi de alte 27 de companii din industria auto, a pus bazele unui grup de lobby care sustine interzicerea vanzarilor de masini cu motoare cu combustie interna in Statele Unite incepand cu anul 2030. Planuri similare au fost deja anuntate in ultimul an de mai multe state europene. 

 

Protejarea mediului inconjurator este la ora actuala un subiect de o importanta majora, autoritatile multor state din toate colturile lumii constientizand ca este nevoie de o schimbare drastica pentru a schimba soarta planetei. Una dintre aceste masuri drastice despre care se discuta intens la nivel european in ultima perioada se refera la interzicerea vanzarilor de masini echipate cu motorizari pe benzina sau diesel, aceste motorizari cu combustie interna facandu-se vinovate pentru inrautatirea situatiei la nivel global din punct de vedere al poluarii. 

Transporturile - principala sursa de emisii de dioxid de carbon in SUA 

Grupul de lobby despre care aminteam in randurile anterioare a primit numele Zero Emission Transportation Association (ZETA), directorul executiv fiind Joe Britton, un nume cunoscut in Senatul de peste Ocean. Lasandu-i la o parte pe cei de la Tesla, din aceasta asociatie mai fac parte si start-up-urile producatoare de masini electrice Lucid Motors si Rivian. Printre celelalte 25 de companii care formeaza asociatia ZETA mai regasim nume sonore precum Siemens sau Enel X. Toate aceste companii sustin ca este nevoie de o schimbare majora, ajungandu-se in punctul in care transporturile reprezinta principalul factor de emisii de dioxid de carbon in Statele Unite. ZETA considera ca o decizie in acest sens trebuie luata cat mai curand posibil, “urmatorul deceniu urmand sa fie critic pentru a accelera tranzitia la vehicule fara emisii pentru a rezolva aceasta problema”. Din pacate, subiectul in cauza nu a fost extrem de mediatizat peste Ocean pana la aceasta ora, Statele Unite neasumandu-si niciun fel de obiectiv din acest punct de vedere. 

Marea Britanie interzice vanzarile de masini diesel si pe benzina 

Marea Britanie s-a miscat mult mai rapid din acest punct de vedere si a anuntat deja oficial ca va interzice vanzarea de masini diesel si pe benzina incepand cu anul 2030. Asa-numitul “Plan Verde” pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon a fost prezentat chiar la mijlocul acestei saptamani. Principala masura luata de autoritatile britanice este interzicerea vanzarilor masinilor cu motoare cu combustie interna inca din anul 2030, cu zece ani mai rapid decat fusese stabilit initial. 

Chiar si asa insa, unele modele hibride vor putea fi vandute in continuare. Pana la aceasta ora autoritatile britanice nu au oferit detalii exacte in acest sens, insa cel mai probabil este vorba despre masinile echipate cu motorizari plug-in hybrid. In acelasi timp, Marea Britanie promite investitii in cuantum de nu mai putin de 1.3 miliarde de lire sterline in statii de incarcare pentru masinile electrice. De asemenea, alte 500 de milioane de lire sterline vor fi investite in productia de baterii pentru masinile electrice. Chiar daca investitiile par semnificative la prima vedere, mai multe voci sustin ca fondurile alocate de guvern sunt prea mici in raport cu cele necesare pentru ca industria auto sa faca tranzitia rapid catre era electrica. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x