TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - si stil, si utilitate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - si stil, si utilitate
TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - si stil, si utilitate
de Florin Amariei la 21 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
porsche romaniaporsche cayennemasiniautotest drive

Porsche a facut-o si pe asta! Ne-a dat un SUV pe care-l cunosteam deja intr-o forma mai faina, mai atragatoare si mult mai usor de personalizat intr-un stil mai indraznet!

 
Eu recunosc faptul ca Porsche Cayenne a reprezentat intotdeauna pentru mine un fel de enigma cu semnificatie superficiala. Desi e usor de inteles, pastreaza o nuanta de misticism. Stim deja ca acest constructor auto a incercat de-a lungul anilor sa fie sinonim pentru excelenta si a reusit, in ciuda marilor provocari, sa se reinventeze constant prin redefinirea propriei notiuni de clasic. 911, GT2, GT3, GT2 RS, Cayman, 918... Sunt toate denumiri cu care Porsche va fi intotdeauna usor de recunoscut si, bineinteles, iubit.
 
Ce a fost, insa, Cayenne pentru marca din Stuttgart si de ce avem acum aceasta varianta Coupe? E o intrebare pe care si-o adreseaza jurnalistii, puristii, fanii marcii si pasionatii. Clientii vor analiza doua lucruri: bugetul propriu si dorinta de a avea o astfel de masina.
 
La finele anului trecut va prezentam Cayenne in forma cu care ne-am obisnuit cu totii si va spuneam ca, in ciuda criticilor, masina a reusit sa se stabileasca drept un simbol pe plan national. Da, avem un SUV. Da, e un gigant apartinand unei marci care este aproape oriunde recognoscibil. Da, poate fi foarte rapid. Da, poate parea o alegere exagerata pentru Romania. E o masina cu dimensiuni generoase care s-a impus rapid pe piata noastra. Zilnic zaream cu totii in trafic diferite generatii de Cayenne, pana la pandemia Covid-19 cauzata de coronavirusul SARS-CoV-2. Stim, asadar, ca este un automobil placut de multi si dorit de numerosi romani. Nu e, insa, greu de inteles de ce aceasta masina e atragatoare pentru atat de multi oameni. Ceea ce ne indica si motivul clar pentru care acum avem Porsche Cayenne Coupe.
 
Chiar daca acum avem parte de o pauza de la rutina cu care am fost obisnuiti, putem spune ca am nimerit momentul ideal pentru a evalua mult mai bine ce ne dorim sa facem pe viitor in materie de masini personale.
 
Porsche incearca, asadar, sa mizeze pe clientii care isi doresc un SUV puternic intr-o forma atractiva, dar nu vor sa renunte la putere si prestigiul unei marci premium.
 

 
Sa vedem de ce avem posibilitatea de a face aceasta alegere si daca ar trebui, pana la urma, sa mergem pe aceasta varianta.
 
Pornim!
 

TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - ochii vad, inima cere

 
Mi-am dorit foarte mult sa fac acest test pentru a aduce in fata voastra acest automobil. Cu toate ca nu reinventeaza roata, Porsche Cayenne Coupe denota curaj. Ne arata ca, indiferent de zic altii, poti sa crezi in ideea ta si sa o duci la capat.
 
Un SUV Coupe... Parca nu suna normal. Cand auzi "coupe" te gandesti la o masina in doua usi cu o forma atragatoare care denota sportivitate accentuata de spatele aplatizat. Un SUV trebuie sa aiba utilitate, asadar n-ar putea fi niciodata in doua usi. Chiar si asa, cand BMW a prezentat pentru prima oara o astfel de masina, multi au spus ca si-au sarit de pe fix efectiv. Ei bine, X6 s-a dovedit a fi un real succes. Faptul ca Porsche adopta acum aceasta strategie pentru Cayenne releva un singur lucru: le dau oamenilor ceea ce vor. Si, dupa cum am putut observa pana acum, acest lucru este complet adevarat. Romanii isi doresc masini mari cu forme interesante si trasaturi puternice. Cayenne Coupe nu face decat sa imbogateasca peisajul automotive.
 
Chiar daca acum nu putem iesi din casa, la momentul preluarii masinii am marturisit un lucru interesant. Aceasta fusese vanduta inainte sa ajung eu la sediul Porsche Romania. Prin bunavointa clientului am putut sa plec cu ea si sa v-o aduc astazi aici, pe Manager.ro. Evident, a fost o perioada suficient de stresanta. La urma urmei, nu voiam sa cauzez nicio problema domnului care a fost atat de amabil incat sa-mi lase mie noua sa masina. Se intampla si astfel de lucruri!
 
Luat-am cheia si-am fugit. N-am vrut sa-i las timp pentru razgandire. 
 
Asadar, contactul initial a fost unul scurt. Am stiut, insa, ca trebuie sa opresc pentru a-i savura toate formele si pentru a o intelege pe deplin.
 

 
Zis si facut. Am tras pe dreapta, am oprit motorul, m-am departat si am dat ture in jurul noului Cayenne Coupe.
 
Modelul testat de mine si deja cumparat de altcineva imbraca o culoare eleganta, dar diferita de monocromul cu care peisajul cotidian urban ne-a invatat pana acum. Desi discreta, nuanta Mahogany metalizat reuseste sa complementeze proportiile atragatoare ale acestui potent SUV.
 
Jantele contribuie la construirea identitatii acestei masini cu jantele RS Spyder Design de 21 de inch, in valoare de 2.545 de euro in plus. Eu, totusi, as fi ales varianta Turbo Design in platinum satinat! Costa putin mai mult, dar sunt absolut fantastic de atragatoare!
 
Arata, totusi, neasteptat de bine!
 
Din fata, o recunosti imediat. Iti dai seama chiar si de la o distanta considerabila ca e vorba de un Porsche. Designul luminilor este inconfundabil, mai ales daca pentru masina ta alegi optiunea LED Matrix.
 
Din lateral, intriga. Forma ei este usor de asimilat de ochii tai, iar mintea reuseste sa creeze rapid o conexiune cu inima de la prima zarire. Evident, totul se bazeaza pe aceasta noutate: arcuirea spatelui. E ciudat chiar si acum sa vezi SUV-uri coupe, insa Porsche a reusit sa faca o treaba foarte, foarte buna. Nimic nu pare nelalocul sau. Parca asta ar fi trebuit sa fie prima forma a noului Cayenne. Se imbina cumva cu toate asteptarile pe care le-ai avea de la un automobil puternic de lux care nu se sfieste si de provocarile din offroad. Lucru care ma intoarce la culoarea acestei masini.
 
Eu as fi ales altceva. Vorbim de un Porsche, o masina puternica cu trasaturi de lux si un pedigree care nu poate fi contestat de nimeni. Cayenne Coupe merita alegeri indraznete pentru ca iese din tipar! Albastru Moonlight Metalizat sau Lava Orange s-ar fi potrivit de minune cu acest automobil. Ba chiar spun c-ar merita si explorarea Porsche Exclusive Manufaktur. Daca tot faci aceasta alegere, atunci merita sa iti configurezi o masina care sa te faca pe deplin multumit si sa te faca sa te uiti tot timpul dupa ea, cand parchezi undeva.
 

 
Trecand peste acest lucru deoarece gusturile nu se discuta, vreau sa apreciem impreuna posteriorul acestei masini. Daca la varianta normala de Cayenne lucrurile aratau standard, aici avem clar parte de stil, unghiuri mult mai placute si o forma clar interesanta.
 
Aplatizarea spatelui poate fi perceputa drept un lucru foarte simplu, insa au mai existat constructori auto care au incercat acest lucru si... Nu le-a iesit deloc. Porsche a facut-o foarte bine din prima. Si ma bucur! Asta inseamna ca aceasta masina va avea succes si va fi apreciata. Si, da, merita! Arata, din punctul meu de vedere, atat de bine incat nici n-as mai lua in calcul existenta versiunii normale, dac-as fi client al marcii. Este, pur si simplu, potrivita cu tot ceea ce inseamna marca: putere, stil, lux si incredere.
 
Numai faptul ca am avut sistemul de evacuare Sport echipat pe masina de test a contribuit enorm la transformarea acestei masini intr-un mijloc de transport bun la toate. Dar despre asta vorbim putin mai jos.
 
Per total, la capitolul design exterior sau look, cum vreti sa ii spuneti, Porsche Cayenne Coupe primeste un binemeritat 8 pe o scara de la 1 la 10. Nota 9 va primi, asa cum este si normal, Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid.
 
As fi vrut sa pot acorda un 10 fara sa stau pe ganduri, insa am simtit lipsa unor unghiuri ascutite. Masina aceasta pare sa fie sculptata pentru a se strecura prin rezistenta opozitiei inversunate a aerului, dar nu-mi starneste acea "uimire" specifica, acel "wow factor"...
 
Sa vedem cum e inauntru! 
 

TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - primesti ce-i mai bun

 
Am mai zis-o si-n trecut, dar o zic si acum: aceasta marca stie sa te faca sa simti ca ai cheltuit bine banii. 
 
Cu toate ca varianta normala a lui Cayenne a fost o reala experienta, varianta Coupe a acestui SUV mi-a oferit o cu totul alta perspectiva asupra a ceea ce imi doresc de la un automobil. 
 
S-o luam cu inceputul!
 

 
M-am asezat la volan si m-am simtit instant in largul meu. Nimic iesit din comun, nimic exagerat, nimic complicat, nimic prea tipator. Totul se afla intr-o balanta a principalelor trasaturi ale masinii: puteam sa imi aduc aminte oricand ca ma aflu intr-un Porsche, aveam parte de relaxarea dorita sau de optiunile pentru a ma aseza fix cum imi doresc, brandingul din interior nu era exagerat, turometrul analogic imi amintea incontinuu ca am sub capota suficienti cai pentru a nu intarzia la vreo intalnire, optiunile de personalizare a masinii au fost usor de accesat, iar calitatea tuturor materialelor pe care le-am atins a fost, asa cum va asteptati, fantastica. Comic e faptul ca se poate chiar si mai bine de atat, dar, normal, costa.
 
Lucrul pe care Porsche il face foarte bine cu aceasta masina este balanta dintre sportivitatea specifica conditiilor de drum din Romania si confortul din interior. Cand te asezi in locul soferului, ti se deschid o multime de optiuni. Pur si simplu, primesti o confirmare continua ca ai facut o alegere buna. 
 
E drept, exista si cateva minusuri. Spre exemplu, unele butoane necesita putin mai multa presiune pentru a le activa functiile, iar schimbatorul incurca putin accesul la 4-5 butoane cu feedback tactil. Ideea principala, insa, ramane faptul ca nimic nu se simte adaugat in plus sau lasat la voia intamplarii.
 
Cand inchizi usa, e liniste. Cand vrei aer conditionat, poti sa-l setezi sa bata cum vrei, oriunde vrei si la orice temperatura vrei pe fiecare zona. Cand vrei sa conduci linistit, te poti relaxa pentru ca ai sisteme de asistenta la dispozitie. Cand vrei sa fii conectat cu tot ceea ce se intampla in lumea ta cat tu esti la volan, ai diverse optiuni la indemana precum accesul permanent la internet direct din sistemul multimedia. Cand copiii se plictisesc, pot sa priveasca lumea de deasupra lor multumita acoperisului panoramic. Cand vrei sa conduci mai sportiv, ai diverse variante la dispozitie pentru a-ti seta masina asa cum vrei. Cand vrei sa fii implicat ca sofer, poti folosi schimbatorul pentru a muta tu treptele cum consideri. Cand vrei sa ajungi rapid undeva, folosesti navigatia excelenta. Cand vrei sa pui muzica fara sa iti mainile de pe volan, folosesti comenzile vocale. E o lume plina de optiuni la picioarele tale in acest habitaclu. Si, mai important de atat, e o lume care se schimba dupa propria ta vointa. Tu doar trebuie sa te asiguri ca nu incalci regulile de circulatie.
 
Imi pare rau ca n-am avut mai mult timp la dispozitie pentru a-l digera complet, insa din experienta mea si a pasagerilor mei va pot spune un lucru: mai multa putere gasesti la Lamborghini Urus, iar mai mult confort la Bentley Bentayga. Porsche Cayenne Coupe iti ofera aproape tot si chiar putin mai mult decat ai crede tu ca obtii.
 
Ca idee, versatilitatea acestei masini poate fi observata si cand ai nevoie de spatiu pentru a transporta multe lucruri. Odata ce ai lasat bancheta spate jos...
 

 
Ai atat de mult loc, incat nu vei sti ce sa faci cu el! Si, retineti, vorbim de un SUV destul de puternic.
 
Cu toate astea, eu am simtit lipsa a doua lucruri: masaj in scaune si cupholdere racite/incalzite. La banii pe care-i cere aceasta masina (cu optiunile aferente) cred cu tarie c-ar fi trebuit sa le aiba. Nu pot, insa, sa ii reprosez masinii acesteia mai mult. 
 
Per total la capitolul design interior, Porsche Cayenne Coupe impresioneaza si pastreaza clar dorinta de a atinge excelenta a constructorului. Acest spatiu te va multumi.
 
Sa vedem ce gasim sub capota!
 

TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - compromis elegant

 
Cayenne Coupe reuseste sa imbine cateva lucruri importante pentru persoana care vrea un SUV. Am clarificat pana acum ca avem parte de stil, materiale de calitate si suficiente optiuni de personalizare. Acum, insa, urmeaza cea mai importanta parte: motorizarea si impresiile dupa o perioada de condus.
 
Inainte de toate, trebuie sa retinem un lucru important. Pe piata din Romania avem disponibile urmatoarele variante ale acestei masini:
 
  • Cayenne Coupe;
  • Cayenne E-Hybrid Coupe;
  • Cayenne S Coupe;
  • Cayenne Turbo Coupe;
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.
 
Masina prezentata astazi aici este Cayenne Coupe, adica varianta "entry-level". E putin gresit sa categorisim astfel un automobil al constructorului din Stuttgart, insa chiar este varianta de baza. Tot suna putin gresit sa-i spun asa, avand in vedere ca impacheteaza 340 de CP (450 Nm) proveniti dintr-un V6 turbo conectat la o cutie de viteze automata (Tiptronic S) in 8 trepte. Doar aceste simple date iti spun ca acest automobil este mai mult decat capabil sa infrunte orice drum din Romania. 
 

 
Ce nu poate fi inteles rapid din alaturarea "Porsche" si "Cayenne Coupe" este multitudinea de personalitati a acestei masini. 
 
In scurta perioada petrecuta impreuna am ajuns la urmatoarele observatii:
 
  • daca vrei sa conduci rapid, masina poate fi setata pentru a-ti oferi un nivel de siguranta optim;
  • daca vrei sa incarci mai multe bagaje, te poti folosi de suspensia pneumatica pentru a nu ridica prea sus ceea ce vrei sa transporti;
  • daca vrei sa conduci in liniste si sa te relaxezi, poti pluti fara probleme pe drumuri pitoresti;
  • daca vrei sa ai parte de o excursie lunga, masina va sti cum sa optimizeze resursele.
 

 
Pe scurt, Cayenne Coupe are tot ce-i trebuie pentru a fi nu doar un SUV din Stuttgart, ci un real partener de viata. Iti va fi sprijin in aventuri, alaturi in momentele importante de familie, dar te va si asculta oricand vrei sa schimbi lucruri cu privire la experienta pe care vrei s-o ai.
 
E drept ca masina consuma destul de mult combustibil. Pentru o distanta masurata de 221 de km am consumat 16,1 l/100km cu o viteza medie de 34 de km/h. Nu e rau. Deloc! Mai ales, cand iei in calcul ca poti face 1000 de km cu un plin!
 
Simplul fapt ca poti lansa un astfel de urias e suficient pentru a-ti lipi un zambet mare pe fata. Si daca simti ca nu e tot ce vrei, atunci poti urca o treapta mai sus si sa alegi S sau Turbo. Si, bineinteles, poti alege sa poluezi mai putin cu variantele hibrid!
 

 
Cert ramane un lucru: masina este balansata aproape impecabil pentru a raspunde tuturor necesitatilor tale de zi cu zi.
 

TEST DRIVE. Porsche Cayenne Coupe - pret si concluzii

 
Porsche Cayenne Coupe pleaca de la 86.209 euro in Romania, dupa cum urmeaza:
 
  • Cayenne Coupe - 86.209 euro;
  • Cayenne E-Hybrid Coupe - 98.537 euro;
  • Cayenne S Coupe - 102.155 euro;
  • Cayenne Turbo Coupe - 149.439 euro;
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe - 179.125 euro.
 
Pretul este, asadar, unul dintre putinele dezavantaje ale acestei masini. E scumpa, intr-adevar. Ideea este, insa, ca stii pe ce dai banii. Stii ca ceea ce primesti nu este doar un produs premium, ci intri intr-un grup select de proprietari de automobile categoric bune.
 

 
De curiozitate si pentru posterioritate, mi-am construit un Cayenne Coupe folosind configuratorul Porsche. Am ajuns la un total de optiuni de 36.213 euro si inca nu adaugasem chiar tot ce se poate pune pe acest automobil.
 
In urma acestei experiente, eu raman cu impresia generala ca Porsche a vrut foarte mult sa intre pe aceasta piata a clientilor care vor masini diferite. Nu stiu de ce n-au oferit varianta coupe de la bun inceput pentru Cayenne, dar e bine c-au facut-o acum. 
 
M-am bucurat de aceasta oportunitate pentru ca am descoperit un lucru important: poti avea stil, putere, utilitate, lux si versatilitate intr-un singur pachet.
 

 
Cayenne Coupe ramane una dintre cele mai bune masini pe care eu am pus mana pana acum si nu pot decat sa va recomanda sa mergeti la un test-drive pentru a o explora. Merita!
 
Pe curand!
 
Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru Manager.ro!



 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x