Piata auto din Romania a continuat sa creasca si in luna octombrie a acestui an, a doua luna a toamnei aducand peste 12.000 de autovehicule noi inmatriculate. Industria auto a fost puternic afectata de criza actuala provocata de pandemia de coronavirus si de restrictiile impuse de autoritati in timpul starii de urgenta din primavara, cifrele de vanzari scazand drastic. Nu numai piata auto din Romania a intampinat dificultati in acest an, toate pietele mari europene si nu numai raportand probleme din acest punct de vedere. La aceasta ora, piata auto din China, cea mai mare din lume, este singura despre care se poate spune ca si-a revenit aproape complet.
Potrivit datelor transmise de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), soferii romani au inmatriculat in luna octombrie un numar de 12.523 de masini noi. In aceste conditii, vorbim despre o crestere cu 17.6% in raport cu aceeasi luna octombrie a anului precedent. Este cea de-a doua luna consecutiva din acest an in care piata auto din tara noastra a inregistrat o crestere a numarului de inmatriculari dupa debutul crizei COVID-19.
Cresterea din luna octombrie nu este atat de mare precum cea din luna septembrie, insa important este ca la acest moment vorbim deja despre un trend pozitiv remarcat pe piata auto locala. Pe fondul unor cifre extrem de slabe inregistrate in luna septembrie 2019, luna precedenta a adus pentru Romania o crestere a inmatricularilor cu nu mai putin de 80%, aceasta fiind si cea mai mare crestere raportata la nivelul Uniunii Europene. Trebuie remarcat insa ca in aceasta luna septembrie nu au fost inmatriculate decat 10.878 de unitati, ceea ce ne arata ca nu avem de ce sa ne entuziasmam atunci cand ne referim la cresterea fata de anul precedent.
Dupa primele zece luni ale anului, inmatricularile de autoturisme din tara noastra au ajuns la un volum de 97.124 de unitati, ceea ce inseamna ca si in acest an vom vorbi la final despre depasirea pragului psihologic de 100.000 de unitati inmatriculate. Totusi, dupa primele zece luni, piata auto din Romania raporteaza un declin in comparatie cu perioada similara din 2019 de 27.9%. Potrivit rapoartelor oficiale, Dacia a inmatriculat in aceasta perioada un numar de 30.175 de unitati.
Asa cum era de asteptat, cea mai vanduta marca in luna octombrie a fost Dacia, producatorul auto de la Mioveni raportand un numar de 3.989 de unitati inmatriculate. Locul secund este ocupat de francezii de la Renault, cu 1.088 de unitati inmatriculate, in timp ce pe ultima treapta a podiumului se claseaza cehii de la Skoda, cu 913 unitati inmatriculate. Topul celor mai inmatriculate marci auto in Romania in luna octombrie continua cu Volkswagen (832 de unitati), Ford (706) si Toyota (622).
Dupa primele zece luni ale anului, Dacia a vandut 30.175 de unitati, fiind bineinteles cea mai bine vanduta marca auto de pe piata auto locala. Clasamentul din luna octombrie se pastreaza si atunci cand vorbim despre perioada ianuarie - octombrie, francezii de la Renault pastrandu-si pozitia secunda cu 7.600 de unitati, iar cehii de la Skoda locul al treilea cu 7.528 de unitati. Germanii de la Volkswagen se claseaza pe locul 4 in acest top, cu 7.417 unitati inmatriculate in primele zece luni, in timp ce cei de la Hyundai ocupa locul 5 cu 5.738 de unitati.
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale