Un diesel hibrid cu un consum de 1,9 l/100 km
volvodieselhibridconsumcarburantmotor
Chiar daca pare de domeniul fantasticului un asemenea consum, chiar si pentru un motor diesel, Volvo vrea sa-i contrazica pe sceptici. Motiv pentru care va lansa in productia de serie modelul V60 Plug-in Hybrid.
Modelul ecologic a fost prezentat sub forma de concept anul acesta, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Se pare ca primirea buna si reactiile pozitive i-au determinat pe oficialii Volvo sa aprobe rapid productia de serie a modelului si lansarea sa pe piata inca de anul viitor.
V60 Plug-in Hybrid este de fapt un diesel-hibrid, propulsat de un ansamblu care include: motorul diesel de 2.4 litri 215 cai si 440 de Nm, deja familiar fanilor, alaturi de o unitate electrica de 70 de cai si 200 de Nm. Sistemul hibrid emite doar 49 de g/km in ciclu combinat, o valoare care va convinge cu siguranta adeptii protejarii mediului inconjurator. Consumul, calculat in mod de rulare combinat, este de numai 1.9 litri, iar autonomia pe care o garanteaza Volvo este de 1200 de kilometri.
Volvo va oferi trei moduri de rulare distincte: Pure (permite doar functionarea motorului electric), Hybrid si Power. Dupa cum o sugereaza si numele, modul Power va fi cel care exploateaza la maxim resursele ambelor propulsoare, garantandu-i lui V60 o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 6.9 secunde.
Stefan Jacoby, seful Volvo, a declarat ca "un aspect important al proiectului a fost acela de a pastra placerea de a conduce si inaltul nivel de siguranta al V60-ului actual. Pe langa toate acestea s-a incercat reducerea emisiilor pana la o valoare pe care nu o credeam posibila la inceput."
La realizarea acestui proiect a muncit si o echipa de tehnicieni specializati in acustica. Acestia au dezvoltat si experimentat un sistem capabil sa redea uniform si mereu identic zgomotul motorului, indiferent de modul in care ruleaza masina.