Piata auto a fost puternic afectata de criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit intreaga planeta in prima jumatate a anului, cifrele de vanzari raportate de constructorii din domeniu dovedind acum dimensiunile declinului. Conform analizelor, producatorii de pe piata auto au vandut in primele sase luni ale anului un numar de 33 de milioane de masini la nivel global, ceea ce aduce cu sine o scadere de nu mai putin de 26 de procente in raport cu aceeasi perioada a anului precedent. In prima jumatate a anului 2019 au fost vandute aproape 45 de milioane de masini.
Masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus i-au facut pe multi constructori sa decida oprirea productiei sau chiar inchiderea temporara a uzinelor. In acelasi timp, multe showroom-uri au fost inchise in primavara acestui an, masurile de distantare sociala facand imposibila continuitatea activitatii. Mai mult decat atat, multi clienti si-au schimbat prioritatile in materie de cheltuieli in aceasta prima jumatate de an, preferand sa nu mai faca investitii masive pentru cumpararea unei masini noi sau pentru achizitionarea unui apartament. In aceste conditii, nu este de mirare ca vanzarile din domeniul auto au scazut atat de puternic.
Potrivit statisticilor din primele sase luni ale anului curent, vanzarile globale de autoturisme au ajuns la 33.075.000 de unitati, in scadere cu 26% in comparatie cu perioada similara a anului 2019. Rezultatele raportate in aceasta prima jumatate de an sunt cele mai slabe inregistrate de industria auto din 2009 si pana astazi. La acea vreme, piata auto globala trecea printr-o perioada extrem de delicata in contextul crizei economice in care se afundase intreaga lume.
Asa cum era de asteptat, chiar si in ciuda contextului extrem de dificil, China ramane de departe cea mai importanta piata auto din lume. Mai exact, potrivit cifrelor, pe piata auto chineza au fost vandute in primele sase luni ale anului nu mai putin de 10.2 milioane de unitati. Chiar si asa insa, declinul este semnificativ si in acest caz, vanzarile scazand cu 17% in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent. China a inregistrat un declin puternic in primele trei luni ale anului, insa a recuperat spectaculos in al doilea trimestru al acestui an.
Celelalte piete majore au raportat scaderi si mai puternice ale vanzarilor dupa primele sase luni ale anului. Spre exemplu, piata auto din Statele Unite ale Americii a raportat o cifra de vanzari de doar 6.4 milioane de unitati, ceea ce aduce cu sine un declin de nu mai putin de 24%. Nici piata auto nipona nu a stat mai bine in aceasta prima jumatate de an, raportand numai 2.18 milioane de autoturisme vandute. In aceste conditii, vanzarile din Japonia au scazut cu 20%.
Scaderi si mai semnificative au fost inregistrate insa pe plan european, cele mai importante piete auto de pe Batranul Continent confruntandu-se acum cu o perioada extrem de dificila din toate punctele de vedere. In germania, cea mai mare piata auto la nivel european, au fost vandute in primele sase luni ale anului numai 1.32 de milioane de masini, cu 34% mai putine in raport cu perioada similara din 2019. In Franta au fost vandute numai 890.000 de unitati in primele sase luni ale anului, scaderea fiind de 37%.
Lucrurile au stat si mai rau pe piata auto din Hexagon, francezii raportand numai 762.000 de unitati vandute si o scadere de 48%. Vanzarile din Spania abia au atins pragul de 400.000 de unitati, ceea ce inseamna ca vorbim despre un declin de nu mai putin de 50%.
Singurele tari din Top 25 care au raportat o crestere a vanzarilor in primele sase luni ale anului sunt Coreea de Sud (+11%), Iran (+35%), Turcia (+30%) si Taiwan (+1%).
Ultimele NOUTATI
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac