Volkswagen face investitii majore pentru un obiectiv indraznet: 50 de milioane de masini electrice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Volkswagen face investitii majore pentru un obiectiv indraznet: 50 de milioane de masini electrice
Volkswagen face investitii majore pentru un obiectiv indraznet: 50 de milioane de masini electrice
de Adrian Somai la 19 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
volkswageninvestitiimasini electricebuget dezvoltareprofit 

Aparute pe piata auto in urma cu doar cativa ani, masinile electrice au ajuns la ora actuala sa stabileasca un adevarat trend. In primul rand, marii producatori ai lumii s-au aliniat incetul cu incetul la acest trend, modificadu-si din mers strategiile in directia dezvoltarii unui numar tot mai mare de masini electrice. La acest moment, cea mai mare provocare pentru constructorii auto este aceea de a aduce pe piata o oferta diversificata de modele electrice, care sa reuseasca sa atraga un numar tot mai mare de clienti. In al doilea rand, marile guverne ale lumii dau dovada deja de ceva vreme ca au inteles pericolul pe care il reprezinta poluarea mediului inconjurator, incepand sa incurajeze prin diverse masuri achizitionarea unor automobile cu sisteme de motorizari alternative.

Volkswagen a marit bugetul cu 10 miliarde de euro 

Grupul Volkswagen a anuntat in urma cu cateva zile cresterea bugetului de investitii dedicat dezvoltarii masinilor electrice. Se pare ca acum grupul german a alocat 44 de miliarde de euro cheltuielilor din urmatorii cinci ani, cu 10 miliarde mai mult decat era prevazut in bugetul stabilit in urma cu aproape un an. 

Toate aceste miliarde de euro in plus au un singur scop, si anume acela de a accelera ritmul de dezvoltare al masinilor electrice. Volkswagen a avut de suferit in ultimii ani de pe urma scandalului Dieselgate, atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere al imaginii. Acum, constructorul german incearca sa isi spele imaginea si pare ca s-a reorientat catre producerea de masini electrice. 

In acest sens, conducerea Volkswagen si-a exprimat la sfarsitul saptamanii trecute votul de incredere pentru inceperea productiei in masa a masinilor electrice. Pentru acest lucru, germanii au luat deja si primele decizii care sa faciliteze dezvoltarea acestor masini electrice. Spre exemplu, uzinele Volkswagen de la Zwickau, Emden si Hanovra vor fi convertite pentru productia de vehicule electrice. 

50 de milioane de masini electrice 

Grupul Volkswagen si-a anuntat deja intentia de a construi 50 de milioane de masini electrice chiar prin vocea lui Herbert Diess, CEO-ul Grupului. Diess sustine in presa germana ca Volkswagen are deja capacitatea de a construi in jur de 50 de milioane de masini electrice, beneficiind de materia prima si de toate tehnologiile necesare. Bineinteles, obiectivul este unul pe termen lung, fiind imposibila dezvoltarea unui numar atat de mare de masini intr-un timp prea scurt. 

Cele 50 de milioane de masini vor fi contruite avand la baza platforma modulara MEB, platforma dedicata masinilor electrice care vor rezulta din dezvoltarea conceptelor ID, respectiv ID Buzz. Pentru inceput, pe aceasta platforma vor fi construite cateva modele full-electrice care vor apartine brandului Volkswagen, insa pe viitor, peste 50% dintre masinile contruite pe aceasta platforma vor apartine celorlalte branduri din cadrul Grupului Volkswagen.  

Herbert Diess si-a exprimat speranta cu privire la succesul pe care il vor avea masinile electrice dezvoltate in urmatorii ani, declarand in presa germana ca Volkswagen va deveni cel mai profitabil grup care produce masini electrice. Diess este de parere ca inca de la prima generatie a noilor modele electrice, profitul grupului va fi in crestere. 

Parteneriat pentru bateriile pentru masinile electrice 

Una dintre cele mai mari probleme pe care le au constructorii la ora actuala este aceea a bateriilor necesare pentru dezvoltarea masinilor electrice. Desi au deja trei parteneriate in acest sens, cei de la Volkswagen au incheiat un nou contract pentru furnizarea de baterii pentru masinile electrice.

Astfel, grupul german a semnat cu sud-coreenii de la SK Innovation pentru furnizarea unor baterii care vor fi destinate in special uzinelor Volkswagen din America de Nord. Anterior, germanii anuntasera semnarea unor parteneriate cu alti trei furnizori de baterii: Samsung, LG Chem si CATL. 

Citeste si: Prima zapada nu a inchis sectoare de drumuri nationale sau autostrazi

Sursa foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x