Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

16 sfaturi pentru alegerea numelui potrivit pentru start-up


16 sfaturi pentru alegerea numelui potrivit pentru start-up
de la 05 Oct. 2012
16 sfaturi pentru alegerea numelui potrivit pentru start-up
Tags: brandnume startupalegere numeinventieradacineextensie domeniu

Stii ca botezarea unui start-up si asigurarea unui domeniu minunat este o munca grea, dar tu esti implicat pentru ca realizezi importanta acestor criterii. Probabil ca ai cercetat numele marilor start-up-uri, ai urmarit progresul pe Google si ai realizat o dezbatere cu un grup minimal de persoane.

Dar, de fapt, cum creezi un nume?
 
In realitate, nu exista un truc simplu, dar abordarea corecta poate creste sansele succesului. Urmeaza instructiunile de mai jos si vei vedea ca nu ai pierdut nimic important si poti preveni dublarea. In principiu, pentru crearea unui nume vei alcatui o lista a cuvintelor care descriu produsul sau serviciul oferit, dar vei crea si o lista cu diferite acronime pentru determinarea unui nume final.
 
I. Genereaza radacina cuvantului
Fundatia numelui va fi radacina cuvantului, iar punctul de pornire este un braimstorming pentru a genera cat mai multe dintre ele. Pe masura ce descoperi unele noi, pastreaza-le in grupuri organizate, pe o foaie.
 
1. Dezvolta concepte literale. Primul set de radacina trebuie sa cuprinda aspectul central al afacerii. Acesta poate include cateforia de produse dar si functia produsului.
Exemplu: O aplicatie de familie genereaza cuvinte ca stramosi (genealogie, descendenta), rude (mama, parinti), povesti (naratiune, stiri), casa (cuib, coliba).
 
2. Dezvolta concepte figurative. Pentur a trece dincolo de ceea ce este evident, extinde lista de radacini la nue, obiecte, fraze, momente, sentimente care sunt slab legate de afacerea de baza. Concentreaza-te pe un detaliu si apoi scrie tot ceea ce iti vine in minte. In general, fii original si interesant decat in faza conceptelor literale. 
Exemplu: Nume asociate cu familia (familie, colectie, rude), obiecte gasite frecvent in familie (rama foto, vatra, inregistrari de familie), expresii tipice asociate cu familia (suna-ma, te iubesc, noapte buna), sentimente asociate cu familia (fericire, bucurie, incredere, siguranta), momente petrecute cu familia (cina, living, weekend).
 
3. Cauta sinonime. Ddezvoltarea poate veni usor daca adaugi o lista de sinonime la radacinile deja dezvoltate.
Exemplu: Familia are o multime de sinonime ca stramosi, sange, clan, descendenti, rudenie, filiatie, trib.
 
4. Listeaza exemple si tipuri. Tine cont de faptul ca numele trebuie sa tina cont si de demografia publicului tinta, astfel incat sa fie usor de asociat.
Exemplu: Exista mai multe tipuri de arbori de familie: artar, molid, castan, mesteacan.
 
5. Gaseste inspiratie vizuala. O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte, mai ales cand vine vorba despre exprimarea ideilor. Pentru a genera mai multe nume pentru start-up-uri rasfoieste imaginile pentru inspiratie. Pinterest este cel mai bun instrument pentru acest lucru, avand in vedere baza de lucru robusta a imaginilor de inalta calitate, dar este in regula si Etsy.
Exemplu: Pinterest, cautarea de produse pe Etsy, cautarea de imagini pe Google.
 
6. Foloseste cuvinte straine. Pentru generarea unui concept, cuvintele straine care sunt frecvent utilizate in limba engleza sau sunt sinonime cu limba engleza. Pentru vorbitorii de limba engleza, cuvintele din limbile romanice sau cele germane, japoneze pot fi de ajutor.
Exemplu: Cuvantul "arbore" este tradus astfel: arbol (spaniola), albero (italiana), arbre (franceza), arvore (portugheza). 
 
II. Crearea permutarilor
Dupa construirea unei liste solide de cuvinte asociate cu firma, trebuie sa incepi sa realizezi un nume usor de retinut si original. Strategiile sunt mai jos:
 
1. Creeaza cuvinte compuse. Pune un cuvant in fata altuia si alatura-le. Incearca sa combini doua substantive, dar si su  substantiv cu un verb, daca au ritm. Numele compuse sunt cele mai des intalnite in denumirile start-up-urilor.
 
2. Realizeaza o combinare lingvistica. Asta inseamna sa combini doua cuvinte prin apelarea la litere ori sunete comune. Acest lucru necesita creativitate. Multa creativitate. Iar Pinterest este un bun exemplu (pin + interest)
 
3. Adauga sufixe si prefixe. Este o alta tehnica de construire a numelor. De obicei provin din latina sau greaca ori sunt extensii comune din limba engleza. 
 
4. Greseli de scriere. Acest lucru poate fi atins prin eliminarea sau modificarea vocalelor dintr-un cuvant obisnuit. Desi arata diferit, suntelui este acelasi. 
Exemplu: Tumblr (tumbler), Consmr (consumer), Flud (flood), Etsy (etc.), Yext (next), Gyft (gift), Lyst (list), Fotopedia (photopedia), Scribd (scribed), Zynga (Zinga), Digg (dig), Google (googol), Xoom (zoom).
 
5. Adauga numere. Numerele fac numele mai interesant. Cele mai multe au si o legatura cu radacina cuvantului.
 
6. Utilizeaza extensii de domeniu inteligente. .com este o alegere inteligenta a domeniului, dar mai sunt si altele la fel de importante. Uneori, extensia poate fi o continuare a cuvantului.
Exemplu: About.me, del.icio.us, Brit.co, News.me.
 
7. Adauga get- sau -app. Desi nu este cea mai eleganta solutie, poti adauga prefixul get- ori sufixul -app. 
 
8. Scrie cuvantul invers. Acest truc este utilizat in lipsa de alte idei.
Exemplu: xobni (inbox)
 
9. Inventeaza ceva. Daca esti in criza de optiuni, atunci creeaza un cuvant de la zero si combina-l cu oricare dintre strategiile de mai sus. 
Exemplu: Yipit, Yobongo.
 
10. Navigheaza pe domenii premium. Pentru lenesi exista si o ultima optiune ca site-uri care au colectii scumpe cu altele care cer bani in schimbul unor nume demne de succes.
 
Este putin cam mult? Dar este de preferat sa treci prin acesti pasi decat sa alegi un nume la intamplare. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016