6 practici inteligente pentru motivarea angajatilor
carieraangajaicadouri pentru angajati
Ne dorim angajati implicati si dedicati in intregime muncii lor. Uneori, acest lucru poate fi greu de obtinut pentru ca nivelul de motivare fluctueaza de la o perioada la alta. De aceea, este important ca un manager sa stie ce metode are la indemana, pentru a oferi un boost de energie ori de cate ori este nevoie.
1. Plan concret de cariera
Stabilirea unui plan de cariera reprezinta un subiect care necesita hotarare, dar si delicatete. Discuta cu angajatul atat despre aspiratiile si dorintele sale, cat si despre posibilitatile reale de crestere in cadrul companiei. Abordarea perspectivelor de dezvoltare ofera mai multa claritate si viziune ambelor parti implicate. Pe langa pozitiile care se preteaza pe termen mediu si lung, discuta cu el avantajele si dezavantajele, beneficiile financiare si pe cele non-financiare.
Traim intr-un mediu dinamic, iar prioritatile sunt intr-o continua schimbare, asa ca este nevoie de o discutie periodica, de cel putin doua ori pe an, pentru a identifica noi oportunitati si a reevalua nevoile partilor implicate. Astfel, te vei asigura ca aveti aceeasi perspectiva asupra planului de cariera.
2. Avantaje financiare si stimulente
Stimulentele financiare sunt importante si arata aprecierea pentru munca depusa. Salariul de baza, marirea graduala a acestuia si diferitele bonusuri se pot renegocia, pentru a fi in concordanta cu obiectivele de performanta. Prin deschidere spre dialog si flexibilitate, managerul va face ca aceste discutii sa fie mai putin stresante pentru toate partile implicate.
Totodata, ia in calcul sa oferi
cadouri pentru angajati sub forma unor carduri din material eco-friendly. Le poti oferi de sarbatori, cu beneficii atat pentru angajati, cat si pentru copiii minori ai acestora. De asemenea, ele pot fi folosite in cadrul unei retele de parteneri comerciali din domenii diverse - frumusete, sport sau cultura. Iar compania ta va beneficia de facilitati fiscale, precum scutirea de la plata anumitor taxe, deoarece aceste carduri reprezinta o cheltuiala deductibila.
3. Feedback transmis in mod constructiv
Feedback-ul este un proces de baza in dezvoltarea angajatului pe plan profesional. Daca este unul constructiv, transmis clar si cu tact, atunci sunt mai multe sanse sa fie perceput intr-un mod pozitiv. Dialogul, increderea si flexibilitatea sunt cateva dintre elementele care imbunatatesc acest proces. De asemenea, este util ca feedback-ul sa aiba loc periodic, pentru a analiza mai bine indeplinirea obiectivelor stabilite.
4. Birou amenajat creativ
Ofera angajatilor optiunea de a-si decora si amenaja biroul asa cum isi doresc. Flexibilitatea si increderea reprezinta stimuli suplimentari, pentru oameni. In functie de personalitate, unii vor prefera birourile ordonate, iar altii vor fi mai expresivi. Incearca sa gasesti o varianta pentru a valorifica potentialul fiecarui angajat, deoarece acest lucru poate fi extins si asupra diferitelor abordari de lucru.
5. Cursuri diverse de dezvoltare
Organizeaza traininguri interne sau ofera angajatului posibilitatea de a participa la diferite workshopuri. Poate fi vorba despre a invata o alta limba straina, cursuri tehnice, vorbire in public sau dezvoltare personala, de exemplu, un curs de pictura sau de gatit. Hobby-urile angajatilor pot fi valorificate in cadrul companiei, asa ca adorda-le atentia cuvenita!
6. Relaxare individuala si in echipa
Deoarece angajatii petrec multe ore la birou, este normal sa existe si perioade cu mai putina energie. De aceea, este nevoie de momente de relaxare si inviorare.
Un masaj, o mica biblioteca sau un colt destinat relaxarii reprezinta cateva modalitati prin care vor putea sa isi elibereze mintea. Acest lucru ii va impulsiona pentru a trata responsabilitatile cu energie, dedicare si incredere. In paralel, incurajeaza cooperarea in echipa prin diferite activitati: board games, darts sau tenis de masa. Jocurile vor consolida echipa, vor antrena comunicarea, spiritul de observatie si capacitatea de a decide.
Motivarea si increderea angajatilor reprezinta puncte cheie in consolidarea unei echipe. De aceea, este important ca managerii sa se implice, pentru a construi o relatie bazata pe siguranta si flexibilitate. Tu cum iti motivezi angajatii?
Sursa foto: Pixabay.com