Adesea, procesele standard, care urmeaza un anumit set de reguli, nu pot tine pasul cu nevoia constanta de dezvoltare a afacerilor in functie de cerintele pietei. Acest lucru este sustinut si de rezultatele unui studiu realizat de McKinsey, conform carora cei mai multi dintre managerii participanti considera ca businessul ar fi mai eficient daca ar reduce numarul de procese standardizate.
O solutie care poate fi implementata de catre manageri in acest context este Business Process Management (BPM) – o strategie pe termen lung care monitorizeaza constant procesele de afaceri cu scopul de a le optimiza.
Aplicat corect, cu ajutorul exemplelor din acest articol, BPM poate contribui semnificativ la dezvoltarea unui business datorita capacitatii sale de a adapta si de a imbunatati procesele continuu pentru a raspunde cerintelor pietei.
Descopera in continuare care sunt principalele sale avantaje si cum le poti obtine.
Unul dintre principalele avantaje pe care le poti obtine prin implementarea conceptului de Business Process Management este optimizarea fluxului de lucru si, implicit, cresterea eficientei in cadrul companiei tale. Daca te intrebi cum poti obtine toate acestea, raspunsul e urmatorul:
Pentru identificarea ineficientelor este necesar sa analizezi in detaliu fiecare proces de business, inclusiv timpul, resursele financiare si umane necesare. Ulterior, pentru optimizarea fiecarui proces si automatizarea sarcinilor repetitive te poti folosi de datele colectate ca sa implementezi software-urile potrivite. In aceasta etapa, pentru a te asigura ca iei deciziile potrivite, poti sa apelezi la expertiza specializata.
De exemplu, daca esti un antreprenor in domeniul transporturilor, ai putea sa investesti in solutii software specializate pentru:
Pentru toate acestea, pe langa consultanta specializata, este important sa te asiguri ca dispui si de resursele financiare complete de care vei avea nevoie.
Dupa implementarea solutiilor, pentru un Business Process Management complet, este important sa masori si performantele obtinute pentru a te asigura ca investitiile de timp si bani sunt profitabile. Pentru a face asta, poti sa stabilesti cativa indicatori cheie de performanta, cum ar fi:
Pentru ca Business Process Management presupune analiza si gestionarea atenta a proceselor oragnizationale, acest aspect iti ofera o vizibilitate sporita asupra tuturor proceselor din compania ta. Astfel, poti identifica acele procese care sunt scalabile si iti poti implica echipele in dezvoltarea lor. Insa, pentru asta, ai nevoie de transparenta in ceea ce priveste comunicarea si deciziile interne.
Sa pornim de la exemplul de mai sus in care am mentionat optimizarea proceselor de gestionare a flotei si planificarea rutelor. Daca in prezent oferi servicii de livrare doar pe teritoriul Romaniei, optimizand aceste procese, iti poti scala afacerea prin oferirea unor servicii de livrare externe.
De exemplu, optimizarea gestionarii flotei poate duce la reducerea timpilor de inactivitate a autovehiculelor, ceea ce iti va permite sa raspunzi mai eficient la noi cereri de livrare chiar si din afara tarii.
Acelasi lucru se aplica si in cazul unei planificari mai bune a rutelor. Utilizarea algoritmilor de planificare a rutelor iti permite sa optimizezi traseele de livrare, costurile si timpii de livrare. Toate acestea contribuie la extinderea serviciilor de livrare catre destinatii internationale.
Totusi, iti reamintim ca scalabilitatea afacerii tale nu poate avea loc fara implicarea angajatilor. De aceea, este important sa promovezi o cultura a transparentei si a colaborarii. Din fericire, Business Process Management are o implicare si in acest aspect, deoarece presupune documentarea si monitorizarea proceselor, precum si folosirea unor solutii online care ofera acces instant tuturor angajatilor la informatii relevante.
Un alt avantaj al Business Process Management, care vine in principal din automatizarea proceselor si optimizarea utilizarii resurselor, este reducerea costurilor.
De exemplu, prin automatizarea proceselor de productie poti reduce erorile umane in ceea ce priveste calitatea produselor si timpul petrecut pentru obtinerea cantitatii de produse necesare. In cazul in care, ipotetic vorbind, 5% din productia de produse inregistreaza defecte, acest lucru inseamna nu numai risipa de timp, ci si de resurse materiale si umane.
In acest sens, automatizand procesele repetitive, poti creste calitatea produselor si poti optimiza timpul si resursele folosite. Mai mult decat atat, investitiile in automatizare iti pot oferi ocazia de a folosi resursele umane in procese de business care necesita gandire analitica si decizii strategice pentru dezvoltarea businessului.
Pentru ca, odata cu optimizarea proceselor ar creste si calitatea produselor sau serviciilor oferite, automat creste si gradul de satisfactie a clientilor. Insa, Business Process Management nu se limiteaza doar la atat.
Iata ce mai poate face pentru imbunatatirea satisfactiei clientilor:
Concluzionand, in contextul rapid al transformarii digitale, implementarea unei strategii de Business Process Management devine esentiala pentru orice antreprenor care isi doreste un business sustenabil si competitiv pe termen lung. Foloseste-te si tu de informatiile din acest articol si implementeaza BPM in afacerea ta.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?