Business Process Management, in era digitala - 4 avantaje pentru compania ta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Business Process Management, in era digitala - 4 avantaje pentru compania ta
Business Process Management, in era digitala - 4 avantaje pentru compania ta
de Redactia Manager la 10 Mai. 2024
Urmareste-ne pe Google News

Adesea, procesele standard, care urmeaza un anumit set de reguli, nu pot tine pasul cu nevoia constanta de dezvoltare a afacerilor in functie de cerintele pietei. Acest lucru este sustinut si de rezultatele unui studiu realizat de McKinsey, conform carora cei mai multi dintre managerii participanti considera ca businessul ar fi mai eficient daca ar reduce numarul de procese standardizate.

 

O solutie care poate fi implementata de catre manageri in acest context este Business Process Management (BPM) – o strategie pe termen lung care monitorizeaza constant procesele de afaceri cu scopul de a le optimiza. 


Aplicat corect, cu ajutorul exemplelor din acest articol, BPM poate contribui semnificativ la dezvoltarea unui business datorita capacitatii sale de a adapta si de a imbunatati procesele continuu pentru a raspunde cerintelor pietei. 


Descopera in continuare care sunt principalele sale avantaje si cum le poti obtine.


1. Optimizarea fluxului de lucru si cresterea eficientei


Unul dintre principalele avantaje pe care le poti obtine prin implementarea conceptului de Business Process Management este optimizarea fluxului de lucru si, implicit, cresterea eficientei in cadrul companiei tale. Daca te intrebi cum poti obtine toate acestea, raspunsul e urmatorul: 


  • identificarea ineficientelor;
  • imbunatatirea fiecarui proces in parte;
  • masurarea performantei.

Pentru identificarea ineficientelor este necesar sa analizezi in detaliu fiecare proces de business, inclusiv timpul, resursele financiare si umane necesare. Ulterior, pentru optimizarea fiecarui proces si automatizarea sarcinilor repetitive te poti folosi de datele colectate ca sa implementezi software-urile potrivite. In aceasta etapa, pentru a te asigura ca iei deciziile potrivite, poti sa apelezi la expertiza specializata. 


De exemplu, daca esti un antreprenor in domeniul transporturilor, ai putea sa investesti in solutii software specializate pentru:

  • gestionarea flotei;
  • planificarea rutelor;
  • monitorizarea livrarilor;
  • optimizarea utilizarii resurselor. 

Pentru toate acestea, pe langa consultanta specializata, este important sa te asiguri ca dispui si de resursele financiare complete de care vei avea nevoie.


  • Daca ai cel putin 12 luni de activitate, poti sa apelezi la o institutie financiara nebancara (IFN) pentru a accesa un credit pentru companii. Suma maxima pe care o poti obtine este de 1.000.000 RON, cu o perioada de rambursare de pana la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt si 60 de luni pentru investitii. 
  • Daca ai nevoie de mai putin, pana in 100.000 RON, ii poti obtine 100% online, in timp ce pentru creditele care depasesc aceasta suma, vei beneficia de sprijin din partea unui consultant. 
  • Daca ai nevoie de un imprumut si mai mic, de pana in 35.000 RON, il poti accesa tot online, doar cu ajutorul extrasului de cont.
  • Indiferent de optiune, dobanda este variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni, iar daca intr-o luna nu poti sa platesti rata din cauza unui eveniment neprevazut, poti sa amani rambursarea cu 30 de zile, o singura data pe durata creditului, daca ai un comportament bun de plata.

Dupa implementarea solutiilor, pentru un Business Process Management complet, este important sa masori si performantele obtinute pentru a te asigura ca investitiile de timp si bani sunt profitabile. Pentru a face asta, poti sa stabilesti cativa indicatori cheie de performanta, cum ar fi:


  • randamentul proceselor raportat la nivelul de productie;
  • resursele consumate;
  • nivelul de calitate al produselor obtinute comparativ cu cel anterior;
  • performanta angajatilor.

2. Procese scalabile si transparenta decizionala


Pentru ca Business Process Management presupune analiza si gestionarea atenta a proceselor oragnizationale, acest aspect iti ofera o vizibilitate sporita asupra tuturor proceselor din compania ta. Astfel, poti identifica acele procese care sunt scalabile si iti poti implica echipele in dezvoltarea lor. Insa, pentru asta, ai nevoie de transparenta in ceea ce priveste comunicarea si deciziile interne.


Sa pornim de la exemplul de mai sus in care am mentionat optimizarea proceselor de gestionare a flotei si planificarea rutelor. Daca in prezent oferi servicii de livrare doar pe teritoriul Romaniei, optimizand aceste procese, iti poti scala afacerea prin oferirea unor servicii de livrare externe.


De exemplu, optimizarea gestionarii flotei poate duce la reducerea timpilor de inactivitate a autovehiculelor, ceea ce iti va permite sa raspunzi mai eficient la noi cereri de livrare chiar si din afara tarii. 


Acelasi lucru se aplica si in cazul unei planificari mai bune a rutelor. Utilizarea algoritmilor de planificare a rutelor iti permite sa optimizezi traseele de livrare, costurile si timpii de livrare. Toate acestea contribuie la extinderea serviciilor de livrare catre destinatii internationale.


Totusi, iti reamintim ca scalabilitatea afacerii tale nu poate avea loc fara implicarea angajatilor. De aceea, este important sa promovezi o cultura a transparentei si a colaborarii. Din fericire, Business Process Management are o implicare si in acest aspect, deoarece presupune documentarea si monitorizarea proceselor, precum si folosirea unor solutii online care ofera acces instant tuturor angajatilor la informatii relevante.

3. Reducerea costurilor


Un alt avantaj al Business Process Management, care vine in principal din automatizarea proceselor si optimizarea utilizarii resurselor, este reducerea costurilor.


De exemplu, prin automatizarea proceselor de productie poti reduce erorile umane in ceea ce priveste calitatea produselor si timpul petrecut pentru obtinerea cantitatii de produse necesare. In cazul in care, ipotetic vorbind, 5% din productia de produse inregistreaza defecte, acest lucru inseamna nu numai risipa de timp, ci si de resurse materiale si umane. 


In acest sens, automatizand procesele repetitive, poti creste calitatea produselor si poti optimiza timpul si resursele folosite. Mai mult decat atat, investitiile in automatizare iti pot oferi ocazia de a folosi resursele umane in procese de business care necesita gandire analitica si decizii strategice pentru dezvoltarea businessului.

4. Cresterea gradului de satisfactie a clientilor


Pentru ca, odata cu optimizarea proceselor ar creste si calitatea produselor sau serviciilor oferite, automat creste si gradul de satisfactie a clientilor. Insa, Business Process Management nu se limiteaza doar la atat. 


Iata ce mai poate face pentru imbunatatirea satisfactiei clientilor:


  • personalizeaza experienta de cumparare prin utilizarea datelor si analizelor predictive de piata;
  • reduce timpul de asteptare prin automatizarea proceselor de preluare a comenzilor si de gestionare a reclamatiilor;
  • diminueaza timpul de livrare prin gestionarea eficienta a comenzilor;
  • imbunatateste comunicarea prin folosirea unui chat bot bazat pe inteligenta artificiala (IA).

Concluzionand, in contextul rapid al transformarii digitale, implementarea unei strategii de Business Process Management devine esentiala pentru orice antreprenor care isi doreste un business sustenabil si competitiv pe termen lung. Foloseste-te si tu de informatiile din acest articol si implementeaza BPM in afacerea ta.


Sursa foto: Shutterstock



Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x