Ce presupune deschiderea unei firme cu sediul social in alt oras?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce presupune deschiderea unei firme cu sediul social in alt oras?
Ce presupune deschiderea unei firme cu sediul social in alt oras?
de Redactia Manager la 20 Mar. 2025
Urmareste-ne pe Google News
Sediul social este un element esential si obligatoriu la infiintarea unui SRL, reprezentand adresa juridica a companiei. Acesta este locul unde se iau deciziile importante privind activitatea firmei si unde se desfasoara activitatile administrative.

 

Conform legislatiei din Romania, orice societate trebuie sa aiba un sediu social inregistrat la Registrul Comertului si publicat in Monitorul Oficial. Acesta poate fi amplasat in orice localitate din tara, inclusiv la adresa de domiciliu a unuia dintre fondatori. Sediul social serveste drept punct oficial de corespondenta, fiind locul unde compania primeste documentele oficiale si comunicarile din partea autoritatilor si a altor institutii.

Caracteristicile esentiale ale sediului social

Conform legislatiei din Romania, sediul social trebuie sa indeplineasca anumite criterii:

  • adresa sediului social trebuie sa fie specificata in actul constitutiv al societatii si inregistrata la Registrul Comertului;
  • acesta trebuie sa fie situat pe teritoriul Romaniei;
  • sediul social are un rol esential in stabilirea legislatiei aplicabile firmei, in desemnarea organelor de conducere si in determinarea competentei instantelor in caz de litigii;
  • trebuie sa fie un spatiu fizic clar identificabil si accesibil;
  • din punct de vedere fiscal, sediul social influenteaza obligatiile de plata ale companiei, inclusiv impozitele si taxele locale sau nationale;
  • daca sediul social se afla intr-un imobil, firma trebuie sa detina un drept legal de utilizare a acestuia, fie printr-un contract de inchiriere, comodat sau prin drept de proprietate;
  • schimbarea sediului social al firmei necesita actualizarea informatiilor in actele oficiale si inregistrarea noii adrese la Registrul Comertului.


Important! Sediul social trebuie sa fie intr-un imobil existent, autorizat si cu documente legale care atesta dreptul de proprietate. Nu poate fi stabilit pe un teren fara constructii.

Pasii necesari pentru stabilirea sediului social al unei societati

Pentru a inregistra sediul social al unei firme in Romania, trebuie parcursi urmatorii pasi:

  1. Selectarea adresei pentru sediul social – Aceasta trebuie sa fie o locatie valida, care sa permita primirea corespondentei oficiale si sa fie conforma cu reglementarile legale.
  2. Dovedirea dreptului de utilizare a spatiului – Daca firma detine imobilul, este necesara prezentarea actelor de proprietate. In cazul in care spatiul este utilizat prin inchiriere sau comodat, trebuie incheiat un contract valabil care atesta dreptul de folosinta.
  3. Redactarea actului constitutiv – Daca societatea este nou-infiintata, actul constitutiv trebuie sa includa detalii despre sediul social si sa respecte cerintele legale pentru inregistrarea la Registrul Comertului.
  4. Depunerea documentatiei la Registrul Comertului – Toate documentele necesare trebuie transmise catre Registrul Comertului pentru validare si inregistrare oficiala.
  5. Obtinerea autorizatiilor necesare – In functie de domeniul de activitate al firmei, pot fi necesare avize sau autorizatii suplimentare de la institutiile competente.  


Ce trebuie sa stii daca vrei sa schimbi sediul social in alt judet

Mutarea sediului social al firmei intr-un alt judet implica mai multe formalitati legale, deoarece aceasta modificare presupune transferul inregistrarii societatii la un nou oficiu al Registrului Comertului. Iata principalele aspecte de care trebuie sa tii cont:

Inregistrarea firmei in noul judet si radierea din judetul anterior

Schimbarea sediului social in alt judet necesita:

  • inscrierea firmei la Registrul Comertului din judetul in care va fi stabilit noul sediu social;
  • radierea firmei din Registrul Comertului al judetului unde era inregistrata anterior.


Acest proces asigura actualizarea informatiilor legale si fiscale ale companiei.

Verificarea si rezervarea denumirii firmei

Inainte de a depune cererea pentru schimbarea sediului social, este obligatoriu sa verifici daca numele actual al firmei este disponibil la nivel national. Daca denumirea firmei nu a fost rezervata anterior la nivel national, trebuie sa soliciti aceasta verificare si rezervare.

Ce se intampla daca denumirea firmei nu este disponibila?

Daca in urma verificarii se constata ca numele firmei nu este disponibil in noul judet, procedura de schimbare a sediului social va fi amanata. In acest caz, va trebui sa modifici si denumirea companiei inainte de a continua procesul.

La infiintarea unei firme, ai libertatea de a alege sediul social in orice judet din Romania. Totusi, daca ulterior decizi sa iti schimbi sediul social intr-un alt judet, trebuie sa te asiguri ca respecti toate cerintele legale mentionate anterior. Acest proces implica transferul inregistrarii firmei la Registrul Comertului din noul judet, radierea din judetul anterior, precum si verificarea si rezervarea denumirii firmei, daca nu a fost deja inregistrata la nivel national. Pentru o tranzitie fara probleme, este recomandat sa te informezi din timp si sa consulti un specialist in domeniu.

Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x