
Conform legislatiei din Romania, orice societate trebuie sa aiba un sediu social inregistrat la Registrul Comertului si publicat in Monitorul Oficial. Acesta poate fi amplasat in orice localitate din tara, inclusiv la adresa de domiciliu a unuia dintre fondatori. Sediul social serveste drept punct oficial de corespondenta, fiind locul unde compania primeste documentele oficiale si comunicarile din partea autoritatilor si a altor institutii.
Conform legislatiei din Romania, sediul social trebuie sa indeplineasca anumite criterii:
Important! Sediul social trebuie sa fie intr-un imobil existent, autorizat si cu documente legale care atesta dreptul de proprietate. Nu poate fi stabilit pe un teren fara constructii.
Pentru a inregistra sediul social al unei firme in Romania, trebuie parcursi urmatorii pasi:
Mutarea sediului social al firmei intr-un alt judet implica mai multe formalitati legale, deoarece aceasta modificare presupune transferul inregistrarii societatii la un nou oficiu al Registrului Comertului. Iata principalele aspecte de care trebuie sa tii cont:
Schimbarea sediului social in alt judet necesita:
Acest proces asigura actualizarea informatiilor legale si fiscale ale companiei.
Inainte de a depune cererea pentru schimbarea sediului social, este obligatoriu sa verifici daca numele actual al firmei este disponibil la nivel national. Daca denumirea firmei nu a fost rezervata anterior la nivel national, trebuie sa soliciti aceasta verificare si rezervare.
Daca in urma verificarii se constata ca numele firmei nu este disponibil in noul judet, procedura de schimbare a sediului social va fi amanata. In acest caz, va trebui sa modifici si denumirea companiei inainte de a continua procesul.
La infiintarea unei firme, ai libertatea de a alege sediul social in orice judet din Romania. Totusi, daca ulterior decizi sa iti schimbi sediul social intr-un alt judet, trebuie sa te asiguri ca respecti toate cerintele legale mentionate anterior. Acest proces implica transferul inregistrarii firmei la Registrul Comertului din noul judet, radierea din judetul anterior, precum si verificarea si rezervarea denumirii firmei, daca nu a fost deja inregistrata la nivel national. Pentru o tranzitie fara probleme, este recomandat sa te informezi din timp si sa consulti un specialist in domeniu.
Ultimele NOUTATI

Explozia din Bucuresti schimba regulile jocului pentru dezvoltatori. Siguranta cladirilor devine prioritate nationala

Guvernul Bolojan si-a facut noi dusmani. Investitorii straini acuza statul roman de incalcarea dreptului de proprietate

Cum sa-ti protejezi datele personale 7 sfaturi esentiale pentru utilizatorii de tehnologie

Cumpara mai ieftin de Black Friday cu aceste trucuri simple. Marii retaileri nu le dezvaluie publicului, de frica

Economia Rusiei incetineste: inflatia si deficitul, cele mai mari probleme ale lui Putin. Are o gaura de 50 miliarde de dolari

BNR: Cu 40% analfabeti functional, nu putem spera la o economie bazata pe cunoastere

Partenerii nostri
Parinti, telemunca si Legea nr. 149/2025. Cand natura sau felul muncii nu permit munca la distanta?
Cine are dreptul sa primeasca tichete de masa? Cateva cazuri speciale, explicate de specialisti
Reangajarea unui salariat. Examenul medical de medicina muncii mai este obligatoriu?
Calendar ANAF: Termenele pentru depunerea declaratiilor fiscale in noiembrie 2025
Comportamentul fiscal incorect poate fi notificat si de catre partenerul de afaceri!
Permis suspendat? Iata tot ce trebuie sa stii pentru a-l recupera
Te-ar putea interesa si

Cum sa-ti protejezi datele personale 7 sfaturi esentiale pentru utilizatorii de tehnologie

Cumpara mai ieftin de Black Friday cu aceste trucuri simple. Marii retaileri nu le dezvaluie publicului, de frica