Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri
Cerinte legislative importante care trebuie respectate la deschiderea unei afaceri
de Redactia Manager la 20 Sep. 2024
Urmareste-ne pe Google News

Inainte de a te bucura de statutul de antreprenor, trebuie sa treci de un prag administrativ, care iti va dicta bunul mers al afacerii tale. Fara respectarea unor cerinte administrative, nu vei putea porni afacerea, indiferent de domeniul de activitate si marimea acesteia. Descopera care sunt aceste cerinte si cum le poti pune in aplicare. 

 

Alegerea formei juridice a afacerii

Inainte de a pune afacerea pe picioare, gandeste-te si in ce forma juridica doresti sa o incadrezi. Cele mai comune optiuni sunt urmatoarele:


  • Persona Fizica Autorizata (PFA): ideala pentru afacerile mici, daca iti doresti sa fii responsabil pentru fiecare actiune;
  • Intreprindere individuala: este similara cu PFA, dar diferenta este ca permite desfasurarea mai multor activitati;
  • Societate cu raspundere limitata (SRL): este cea mai populara forma pentru afaceri mici si mijlocii si iti ofera protectie juridica pentru separarea patrimoniului personal de cel al firmei;
  • Societate pe actiuni (SA): potrivita pentru afaceri mari, cu posibilitatea atragerii de investitori prin emiterea de actiuni. 

Astfel, de indata ce te-ai decis ce bunuri doresti sa comercializezi si cat de mare iti doresti sa fie afacerea ta, alege una dintre formele juridice de mai sus si respecta pasii necesari infiintarii firmei. 

Asigura-te ca ai toate instrumentele necesare

Inca un lucru la care trebuie sa fii atent este sa detii toate instrumentele necesare. Si aici amintim de casa marcat. Aceasta este diferita in functie de specificul afacerii si legislatia in vigoare, dupa cum urmeaza:


  • pentru magazine mici, o casa de marcat cu functii de baza;
  • restaurantele si cafenelele au nevoie de o casa de marcat care sa permita gestionarea comenzilor, facturarea si monitorizarea stocurilor;
  • pentru magazinele mari, sunt necesare casele de marcat cu dimensiuni mari, integrate cu un sistem ERP sau POS, care te vor ajuta sa gestionezi stocurile si vanzarile;
  • cand ai un volum mare de vanzari, sunt esentiale cele capabile sa gestioneze tranzactii simultan, fara intarzieri. 

Obtinerea autorizatiilor si a avizelor specifice

Sa nu uitam de autorizatiile si avizele specifice, fara de care nu ai drept de functionare. Ele difera in functie de domeniul de activitate, insa cele mai comune sunt urmatoarele:


  • autorizatia de functionare de la primaria locala;
  • avizul sanitar de la Directia de Sanatate Publica;
  • autorizatii de mediu de la agentia pentru protectia mediului, in cazul in care activitatea desfasurata are un impact asupra mediului;
  • avizul ISU pentru respectarea normelor de siguranta la incendiu, in special pentru activitati care implica spatii publice sau comerciale.

Respectarea legislatiei si a securitatii in munca

Daca intentionezi sa iti incadrezi afacerea intr-o societate pe actiuni, atunci trebuie sa respecti legislatia muncii in vigoare. Sunt cateva aspecte de urmarit si intocmit, dupa cum urmeaza:


  • intocmirea contractelor individuale de munca si inregistrarea acestora in Registrul general de evidenta a salariatilor;
  • respectarea legislatiei privind securitatea si sanatatea in munca: instruirea angajatilor, evaluarea riscurilor si implementarea masurilor necesare pentru protectia acestora;
  • plata contributiilor sociale si a altor taxe salariale: asigura-te ca vei plati la timp contributiile la asigurarile de sanatate, cele sociale si alte taxe obligatorii. 

Protectia datelor cu caracter personal

Cand afacerea ta prelucreaza date cu caracter personal, ale clientilor si, implicit, ale angajatilor, trebuie respectat Regulamentul privind protectia datelor (GDPR). Acest lucru presupune:


  • Implementarea masurilor de securitate pentru protectia datelor;
  • Informarea persoanelor despre modul in care sunt prelucrate datele;
  • Obtinerea consimtamantului acolo unde este necesar si respectarea drepturilor persoanelor vizate. 

Nu in ultimul rand, la acest capitol ai nevoie si de revizuiri constante ale politicilor si procedurilor de protectie a datelor, pentru a te asigura ca sunt actualizate si conforme cu modificarile legislative si tehnologiile emergente. 


Asadar, acestea sunt doar unele dintre cerintele legislative importante care stau la baza inceperii unei afaceri. Chiar daca pare un drum legislativ cu multe cerinte de bifat, sunt importante pentru bunul mers al lucrurilor. Informeaza-te si implementeaza-le inca de cand ti-a aparut ideea de antreprenoriat. 


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x