Unul dintre cei mai importanti factori in bunul mers al unei afaceri sunt angajatii. Iar succesul businessului depinde de modul in care recrutezi, pentru a gasi cei mai buni angajati, dar si de conditiile pe care le oferi. Interviul este un moment cheie in procesul de recrutare. Majoritatea managerilor de resurse umane se multumesc cu o lista de intrebari generice. Procesul, de obicei, porneste de la a vorbi despre companie, inainte de a pune intrebarile obisnuite despre cariera candidatului, succese, calitati si defecte. De cele mai multe ori, raspunsurile sunt adesea pregatite din timp, fiind lipsite de spontaneitate. Incearca sa ai o lista de intrebari mai specifice de adresat, pentru a descoperi abilitati conexe ale candidatului, dar si valorile acestuia. Nu neglija niciodata asteptarile persoanei incluse in procesul de recrutare. Incurajeaza-o sa fie sincera cu privire la obiectivele si compensatiile ei, dar si la ce asteapta de la compania ta. Obiectivul final este de a recruta un angajat care sa se potriveasca acelei culturi organizationale pe care o vizezi.
Diversitatea permite angajatorului sa aiba acces la o gama mai mare de idei, perspective si experienta. Toate acestea contribuie la inovatie si la rezolvarea problemelor ori la luarea deciziilor la locul de munca.
Totodata, mai multe studii au demonstrat ca eficienta si productivitatea angajatilor depinde si de un mediu de lucru atractiv. Spatiul lor de lucru are un impact asupra sanatatii, bunastarii si motivatiei lor si tine nu numai de cadru, ci si de atmosfera. Amenajarea locului de munca, de la mobilier la lumina, temperatura, decor, precum si la masuri de igiena si siguranta se numara printre elementele care pot crea un cadru de lucru atractiv. De asemenea, in functie de domeniul de activitate, asigura-te ca angajatii au echipamente de cea mai buna calitate posibila, de la laptopuri si telefoane iPhone la salopete de lucru si protectie ori masina de serviciu. Poti face acest lucru chiar daca esti la inceput de drum, cumparand, de exemplu, telefoane in rate sau luand automobile in leasing.
Nu in ultimul rand, mediul de lucru depinde si de relatiile interumane, de la cele cu managerul la atmosfera din cadrul echipei si existenta sau absenta tensiunilor sau conflictelor.
Un alt factor de succes in mersul unei afaceri este nevoia de a inova. Intr-o lume in continua schimbare, inovatia si creativitatea au devenit abilitati cautate. Managementul este cel care trebuie sa defineasca cadrul pentru inovare, lasand in acelasi timp o anumita libertate angajatilor, prin delegare si imputernicire, prin oferirea de spatiu si timp pentru a experimenta idei noi. Schimburile intre departamente pot sa promoveze noi abordari si sa alimenteze afacerea cu idei inedite, pentru a ramane competitiva.
De asemenea, diferentierea si imbunatatirea experientei clientilor permite intrarea pe piete noi, dar si pastrarea celor castigati deja. Ideile noi pot aparea pur si simplu prin luarea in considerare a feedback-ului venit de la clienti, atat prin sondaje special concepute, cat si prin explorarea a ceea ce se spune despre afacere pe retelele de social media.
Sa te lansezi intr-o afacere inseamna sa-ti asumi riscuri, iar depasirea diferitelor provocari depinde foarte mult de cat de convins esti de ideea si proiectul tau. Ideile de mai sus te vor ajuta sa treci peste provocarile inceputului de drum si sa ramai motivat ca antreprenor.
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!