Unul dintre cei mai importanti factori in bunul mers al unei afaceri sunt angajatii. Iar succesul businessului depinde de modul in care recrutezi, pentru a gasi cei mai buni angajati, dar si de conditiile pe care le oferi. Interviul este un moment cheie in procesul de recrutare. Majoritatea managerilor de resurse umane se multumesc cu o lista de intrebari generice. Procesul, de obicei, porneste de la a vorbi despre companie, inainte de a pune intrebarile obisnuite despre cariera candidatului, succese, calitati si defecte. De cele mai multe ori, raspunsurile sunt adesea pregatite din timp, fiind lipsite de spontaneitate. Incearca sa ai o lista de intrebari mai specifice de adresat, pentru a descoperi abilitati conexe ale candidatului, dar si valorile acestuia. Nu neglija niciodata asteptarile persoanei incluse in procesul de recrutare. Incurajeaza-o sa fie sincera cu privire la obiectivele si compensatiile ei, dar si la ce asteapta de la compania ta. Obiectivul final este de a recruta un angajat care sa se potriveasca acelei culturi organizationale pe care o vizezi.
Diversitatea permite angajatorului sa aiba acces la o gama mai mare de idei, perspective si experienta. Toate acestea contribuie la inovatie si la rezolvarea problemelor ori la luarea deciziilor la locul de munca.
Totodata, mai multe studii au demonstrat ca eficienta si productivitatea angajatilor depinde si de un mediu de lucru atractiv. Spatiul lor de lucru are un impact asupra sanatatii, bunastarii si motivatiei lor si tine nu numai de cadru, ci si de atmosfera. Amenajarea locului de munca, de la mobilier la lumina, temperatura, decor, precum si la masuri de igiena si siguranta se numara printre elementele care pot crea un cadru de lucru atractiv. De asemenea, in functie de domeniul de activitate, asigura-te ca angajatii au echipamente de cea mai buna calitate posibila, de la laptopuri si telefoane iPhone la salopete de lucru si protectie ori masina de serviciu. Poti face acest lucru chiar daca esti la inceput de drum, cumparand, de exemplu, telefoane in rate sau luand automobile in leasing.
Nu in ultimul rand, mediul de lucru depinde si de relatiile interumane, de la cele cu managerul la atmosfera din cadrul echipei si existenta sau absenta tensiunilor sau conflictelor.
Un alt factor de succes in mersul unei afaceri este nevoia de a inova. Intr-o lume in continua schimbare, inovatia si creativitatea au devenit abilitati cautate. Managementul este cel care trebuie sa defineasca cadrul pentru inovare, lasand in acelasi timp o anumita libertate angajatilor, prin delegare si imputernicire, prin oferirea de spatiu si timp pentru a experimenta idei noi. Schimburile intre departamente pot sa promoveze noi abordari si sa alimenteze afacerea cu idei inedite, pentru a ramane competitiva.
De asemenea, diferentierea si imbunatatirea experientei clientilor permite intrarea pe piete noi, dar si pastrarea celor castigati deja. Ideile noi pot aparea pur si simplu prin luarea in considerare a feedback-ului venit de la clienti, atat prin sondaje special concepute, cat si prin explorarea a ceea ce se spune despre afacere pe retelele de social media.
Sa te lansezi intr-o afacere inseamna sa-ti asumi riscuri, iar depasirea diferitelor provocari depinde foarte mult de cat de convins esti de ideea si proiectul tau. Ideile de mai sus te vor ajuta sa treci peste provocarile inceputului de drum si sa ramai motivat ca antreprenor.
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Formularele 100 si 710 vor fi actualizate de ANAF
Obligatii fiscale pentru medici: Ghid ANAF privind impozitul pe venit si contributiile sociale
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si