Provocarile unui business la inceput de drum: 3 lucruri pe care sa le faci ca sa-ti construiesti o afacere de succes

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Provocarile unui business la inceput de drum: 3 lucruri pe care sa le faci ca sa-ti construiesti o afacere de succes
Provocarile unui business la inceput de drum: 3 lucruri pe care sa le faci ca sa-ti construiesti o afacere de succes
de Redactia Manager la 23 Dec. 2022
Urmareste-ne pe Google News
businessafaceri

Orice persoana care vrea sa isi lanseze propria afacere stie ca inceputurile nu sunt usoare si deseori arata ca o cursa cu obstacole, fie ele administrative, financiare ori rezultate din propriile frustrari si dezamagiri. Insa, cu atentie si tenacitate, este posibil ca propriul business sa fie unul de succes. Iata mai jos trei principalele provocari ale unei afaceri la inceput de drum si cum sa le depasesti.

Reformeaza procesul de recrutare

Unul dintre cei mai importanti factori in bunul mers al unei afaceri sunt angajatii. Iar succesul businessului depinde de modul in care recrutezi, pentru a gasi cei mai buni angajati, dar si de conditiile pe care le oferi. Interviul este un moment cheie in procesul de recrutare. Majoritatea managerilor de resurse umane se multumesc cu o lista de intrebari generice. Procesul, de obicei, porneste de la a vorbi despre companie, inainte de a pune intrebarile obisnuite despre cariera candidatului, succese, calitati si defecte. De cele mai multe ori, raspunsurile sunt adesea pregatite din timp, fiind lipsite de spontaneitate. Incearca sa ai o lista de intrebari mai specifice de adresat, pentru a descoperi abilitati conexe ale candidatului, dar si valorile acestuia. Nu neglija niciodata asteptarile persoanei incluse in procesul de recrutare. Incurajeaza-o sa fie sincera cu privire la obiectivele si compensatiile ei, dar si la ce asteapta de la compania ta. Obiectivul final este de a recruta un angajat care sa se potriveasca acelei culturi organizationale pe care o vizezi. 

Creeaza un mediu de lucru atractiv si incluziv

Diversitatea permite angajatorului sa aiba acces la o gama mai mare de idei, perspective si experienta. Toate acestea contribuie la inovatie si la rezolvarea problemelor ori la luarea deciziilor la locul de munca. 

Totodata, mai multe studii au demonstrat ca eficienta si productivitatea angajatilor depinde si de un mediu de lucru atractiv. Spatiul lor de lucru are un impact asupra sanatatii, bunastarii si motivatiei lor si tine nu numai de cadru, ci si de atmosfera. Amenajarea locului de munca, de la mobilier la lumina, temperatura, decor, precum si la masuri de igiena si siguranta se numara printre elementele care pot crea un cadru de lucru atractiv. De asemenea, in functie de domeniul de activitate, asigura-te ca angajatii au echipamente de cea mai buna calitate posibila, de la laptopuri si telefoane iPhone la salopete de lucru si protectie ori masina de serviciu. Poti face acest lucru chiar daca esti la inceput de drum, cumparand, de exemplu, telefoane in rate sau luand automobile in leasing.

Nu in ultimul rand, mediul de lucru depinde si de relatiile interumane, de la cele cu managerul la  atmosfera din cadrul echipei si existenta sau absenta tensiunilor sau conflictelor. 

Sustine nevoia de a inova

Un alt factor de succes in mersul unei afaceri este nevoia de a inova. Intr-o lume in continua schimbare, inovatia si creativitatea au devenit abilitati cautate. Managementul este cel care trebuie sa defineasca cadrul pentru inovare, lasand in acelasi timp o anumita libertate angajatilor, prin delegare si imputernicire, prin oferirea de spatiu si timp pentru a experimenta idei noi. Schimburile intre departamente pot sa promoveze noi abordari si sa alimenteze afacerea cu idei inedite, pentru a ramane competitiva. 

De asemenea, diferentierea si imbunatatirea experientei clientilor permite intrarea pe piete noi, dar si pastrarea celor castigati deja. Ideile noi pot aparea pur si simplu prin luarea in considerare a feedback-ului venit de la clienti, atat prin sondaje special concepute, cat si prin explorarea a ceea ce se spune despre afacere pe retelele de social media.

Sa te lansezi intr-o afacere inseamna sa-ti asumi riscuri, iar depasirea diferitelor provocari depinde foarte mult de cat de convins esti de ideea si proiectul tau. Ideile de mai sus te vor ajuta sa treci peste provocarile inceputului de drum si sa ramai motivat ca antreprenor. 

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x