Ca angajator, poti preveni acest fenomen, prin cresterea sarcinilor de lucru de-a lungul unui interval mai mare de timp, compensarea adecvata a angajatilor si stabilirea unor linii de separatie clare intre viata profesionala si cea personala. Iata cateva modalitati prin care poti creste retentia angajatilor.
Interactioneaza direct cu angajatii
Lucrul de acasa, din ultimii ani, si colaborarea la nivel de departament au dus la o forma de izolare organizationala. Drept urmare, au inceput sa apara problemele de comunicare si colaborare la nivel de companie, iar acestea se rasfrang asupra modului in care sunt percepute valorile companiei si asupra nivelului de implicare si retentie a angajatilor.
O posibila solutie este organizarea de intalniri fizice. Acestea ajuta la sudarea echipelor, ofera socializare la locul de munca si contribuie la cresterea eficientei, asa cum arata si un sondaj realizat de Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor. Mai mult, 52% dintre angajati prefera intalnirile in persoana, in locul sedintelor online.
Regandeste spatiile de birouri
Pe langa o mai buna comunicare, si aspectele practice, care tin de viata la birou, pot contribui la retentia angajatilor. Alege spatii de birouri in zone cu multa verdeata, amenajeaza spatii de relaxare, zone de co-working si alte facilitiati, pentru a le arata angajatilor ca ii pretuiesti.
Astfel, salariatii vor simti ca nevoile si dorintele lor conteaza pentru companie. Prin alegerea unor spatii de lucru moderne, vei incuraja socializarea angajatilor, stimularea creativitatii si cresterea productivitatii.
Desfasurarea activitatii intr-un spatiu de lucru hibrid permite comunicarea si interactiunea intre echipe diferite, cu idei si abilitati distincte. Acest lucru favorizeaza evolutia abilitatilor existente si dezvoltarea de noi competente, care vor contribui, pe termen lung, la cresterea performantei la nivel individual si de companie.
Construieste un career-frame transparent
Exista numeroase beneficii pentru a investi in dezvoltarea angajatilor. De exemplu, salariatii care stagneaza intr-o companie vor fi mai predispusi sa demisioneze. De fapt, absenta cresterii profesionale se afla pe primul loc pe lista de factori care duc la demisie, inaintea salariului.
Daca oferi angajatilor ocazia sa avanseze, acest lucru ii va incuraja sa ramana in companie si ii va motiva sa lucreze din greu pe pozitia ocupata si sa deprinda noi abilitati. Este indicat sa ai un cadru formalizat pentru evolutia profesionala, pentru a elimina riscul de prejudecati, atunci cand evaluezi compensarea sau promovarea unui angajat. Daca stabilesti un career-frame transparent, vei putea:
Ofera beneficii si recompense altfel
Un salariu adecvat pentru munca depusa si rezultatele obtinute este necesar, insa nu este suficient pentru ca angajatii sa ramana in continuare in companie. Le poti oferi recompense altfel, pentru a-i ajuta sa creasca, sa inoveze si sa fie mai productivi. Iata cateva beneficii si recompense:
Fenomenul de quiet quitting poate reprezenta o oportunitate pentru manageri si companii. Te poate ajuta sa fii un manager mai bun si chiar sa cresti retentia angajatilor. Comunicarea, people centricity si recompensarea angajatilor sunt doar cateva modalitati prin care poti pastra salariatii valorosi.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain