„Quiet quitting”, fenomenul care te provoaca sa fii un altfel de manager - cum cresti retentia angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
„Quiet quitting”, fenomenul care te provoaca sa fii un altfel de manager - cum cresti retentia angajatilor
„Quiet quitting”, fenomenul care te provoaca sa fii un altfel de manager - cum cresti retentia angajatilor
de Redactia Manager la 07 Iul. 2023
Urmareste-ne pe Google News
managerangajativiata profesionala

Fenomenul de quiet quitting („demisia silentioasa”) se refera la o neimplicare a angajatilor, adica acestia nu mai depun eforturi suplimentare fata de sarcinile de baza ale locului de munca. Pe termen lung, quiet quitting contribuie la scaderea moralului si a productivitatii si creeaza un mediu de lucru negativ.

Ca angajator, poti preveni acest fenomen, prin cresterea sarcinilor de lucru de-a lungul unui interval mai mare de timp, compensarea adecvata a angajatilor si stabilirea unor linii de separatie clare intre viata profesionala si cea personala. Iata cateva modalitati prin care poti creste retentia angajatilor. 

Interactioneaza direct cu angajatii

Lucrul de acasa, din ultimii ani, si colaborarea la nivel de departament au dus la o forma de izolare organizationala. Drept urmare, au inceput sa apara problemele de comunicare si colaborare la nivel de companie, iar acestea se rasfrang asupra modului in care sunt percepute valorile companiei si asupra nivelului de implicare si retentie a angajatilor. 

O posibila solutie este organizarea de intalniri fizice. Acestea ajuta la sudarea echipelor, ofera socializare la locul de munca si contribuie la cresterea eficientei, asa cum arata si un sondaj realizat de Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor. Mai mult, 52% dintre angajati prefera intalnirile in persoana, in locul sedintelor online. 

Regandeste spatiile de birouri

Pe langa o mai buna comunicare, si aspectele practice, care tin de viata la birou, pot contribui la retentia angajatilor. Alege spatii de birouri in zone cu multa verdeata, amenajeaza spatii de relaxare, zone de co-working si alte facilitiati, pentru a le arata angajatilor ca ii pretuiesti. 

Astfel, salariatii vor simti ca nevoile si dorintele lor conteaza pentru companie. Prin alegerea unor spatii de lucru moderne, vei incuraja socializarea angajatilor, stimularea creativitatii si cresterea productivitatii. 

Desfasurarea activitatii intr-un spatiu de lucru hibrid permite comunicarea si interactiunea intre echipe diferite, cu idei si abilitati distincte. Acest lucru favorizeaza evolutia abilitatilor existente si dezvoltarea de noi competente, care vor contribui, pe termen lung, la cresterea performantei la nivel individual si de companie. 

Construieste un career-frame transparent

Exista numeroase beneficii pentru a investi in dezvoltarea angajatilor. De exemplu, salariatii care stagneaza intr-o companie vor fi mai predispusi sa demisioneze. De fapt, absenta cresterii profesionale se afla pe primul loc pe lista de factori care duc la demisie, inaintea salariului. 

Daca oferi angajatilor ocazia sa avanseze, acest lucru ii va incuraja sa ramana in companie si ii va motiva sa lucreze din greu pe pozitia ocupata si sa deprinda noi abilitati. Este indicat sa ai un cadru formalizat pentru evolutia profesionala, pentru a elimina riscul de prejudecati, atunci cand evaluezi compensarea sau promovarea unui angajat. Daca stabilesti un career-frame transparent, vei putea:

  • Defini competentele, abilitatile si valorile necesare pentru a creste ca angajat;
  • Stabili asteptari si obiective si le vei oferi angajatilor un fel de harta pentru a ajunge la urmatorul nivel al carierei;
  • Oferi angajatilor feedback constructiv, specific si obiectiv, ceea ce ii va ajuta sa devina mai buni profesionisti.

Ofera beneficii si recompense altfel

Un salariu adecvat pentru munca depusa si rezultatele obtinute este necesar, insa nu este suficient pentru ca angajatii sa ramana in continuare in companie. Le poti oferi recompense altfel, pentru a-i ajuta sa creasca, sa inoveze si sa fie mai productivi. Iata cateva beneficii si recompense:

  • Gamificare (foloseste puncte, clasamente, trofee, diverse premii pentru rezultatele obtinute);
  • Bonusuri la atingerea unor obiective;
  • Evenimente de networking si socializare (prezentari, concerte, team building etc.);
  • Oportunitati de invatare/avansare (cursuri, certificari, traininguri) - ajuta angajatii sa deprinda noi cunostinte si aduc un beneficiu companiei;
  • Zile libere in plus;
  • Aprecierea verbala si in scris a rezultatelor;
  • Asigurare privata si servicii de masaj, spa etc.;
  • Discounturi la sala de sport, restaurant, servicii de turism, diverse magazine etc.;
  • Pranzul gratuit la birou, cafea, gustari;
  • Initiative comunitare (de exemplu, plantare de copaci, participarea la maratoane caritabile etc.);
  • Petreceri (de ziua companiei, Craciun, picnic etc.);
  • Bani pentru relocare (daca ai angajati care au lucrat remote si sediul companiei se muta, poti plati transportul si chiria pe prima luna).

Fenomenul de quiet quitting poate reprezenta o oportunitate pentru manageri si companii. Te poate ajuta sa fii un manager mai bun si chiar sa cresti retentia angajatilor. Comunicarea, people centricity si recompensarea angajatilor sunt doar cateva modalitati prin care poti pastra salariatii valorosi. 


Sursa foto: Shutterstock

 

Ultimele NOUTATI

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Business

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara

today11 Oct. 2024
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Comunicate

Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce

today11 Oct. 2024
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie...

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x