Ca angajator, poti preveni acest fenomen, prin cresterea sarcinilor de lucru de-a lungul unui interval mai mare de timp, compensarea adecvata a angajatilor si stabilirea unor linii de separatie clare intre viata profesionala si cea personala. Iata cateva modalitati prin care poti creste retentia angajatilor.
Interactioneaza direct cu angajatii
Lucrul de acasa, din ultimii ani, si colaborarea la nivel de departament au dus la o forma de izolare organizationala. Drept urmare, au inceput sa apara problemele de comunicare si colaborare la nivel de companie, iar acestea se rasfrang asupra modului in care sunt percepute valorile companiei si asupra nivelului de implicare si retentie a angajatilor.
O posibila solutie este organizarea de intalniri fizice. Acestea ajuta la sudarea echipelor, ofera socializare la locul de munca si contribuie la cresterea eficientei, asa cum arata si un sondaj realizat de Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor. Mai mult, 52% dintre angajati prefera intalnirile in persoana, in locul sedintelor online.
Regandeste spatiile de birouri
Pe langa o mai buna comunicare, si aspectele practice, care tin de viata la birou, pot contribui la retentia angajatilor. Alege spatii de birouri in zone cu multa verdeata, amenajeaza spatii de relaxare, zone de co-working si alte facilitiati, pentru a le arata angajatilor ca ii pretuiesti.
Astfel, salariatii vor simti ca nevoile si dorintele lor conteaza pentru companie. Prin alegerea unor spatii de lucru moderne, vei incuraja socializarea angajatilor, stimularea creativitatii si cresterea productivitatii.
Desfasurarea activitatii intr-un spatiu de lucru hibrid permite comunicarea si interactiunea intre echipe diferite, cu idei si abilitati distincte. Acest lucru favorizeaza evolutia abilitatilor existente si dezvoltarea de noi competente, care vor contribui, pe termen lung, la cresterea performantei la nivel individual si de companie.
Construieste un career-frame transparent
Exista numeroase beneficii pentru a investi in dezvoltarea angajatilor. De exemplu, salariatii care stagneaza intr-o companie vor fi mai predispusi sa demisioneze. De fapt, absenta cresterii profesionale se afla pe primul loc pe lista de factori care duc la demisie, inaintea salariului.
Daca oferi angajatilor ocazia sa avanseze, acest lucru ii va incuraja sa ramana in companie si ii va motiva sa lucreze din greu pe pozitia ocupata si sa deprinda noi abilitati. Este indicat sa ai un cadru formalizat pentru evolutia profesionala, pentru a elimina riscul de prejudecati, atunci cand evaluezi compensarea sau promovarea unui angajat. Daca stabilesti un career-frame transparent, vei putea:
Ofera beneficii si recompense altfel
Un salariu adecvat pentru munca depusa si rezultatele obtinute este necesar, insa nu este suficient pentru ca angajatii sa ramana in continuare in companie. Le poti oferi recompense altfel, pentru a-i ajuta sa creasca, sa inoveze si sa fie mai productivi. Iata cateva beneficii si recompense:
Fenomenul de quiet quitting poate reprezenta o oportunitate pentru manageri si companii. Te poate ajuta sa fii un manager mai bun si chiar sa cresti retentia angajatilor. Comunicarea, people centricity si recompensarea angajatilor sunt doar cateva modalitati prin care poti pastra salariatii valorosi.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!