George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top George Carpov, PR Account Director: In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top
de Manager.ro la 22 Iul. 2014 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
brand de angajatorgeorge carpovpiata munciiangajati performanti

Oamenii vor astazi sa stie de ce ar lucra pentru o companie, in afara promisiunilor privind un salariu mai mare.

In plus, vor sa se asigure ca intre stilul companiei si cel personal exista compatibilitate, iar echilibrul intre viata personala si munca devine tot mai important, a afirmat George Carpov, PR Account Director V+O Communication, intr-un interviu acordat Manager.ro.

Cum ai defini notiunea de "brand de angajator" ?

Brandul de angajator este, pe scurt, imaginea acestuia, asa cum o vad oamenii, din interior sau exterior. In ziua de azi, doar promisiunea unui salariu mare nu este de ajuns pentru a atrage talentele de top. Oamenii vor mai mult, vor sa stie de ce ar lucra pentru o companie, care este mediul de lucru, care sunt perspectivele. Nu in ultimul rand vor sa se asigure ca intre stilul companiei si cel personal exista compatibilitate, echilibrul intre viata personala si munca avand din ce in ce mai multa greutate. Orice companie are un brand de angajator, indiferent daca vrea sau nu. Comunicat in mod etic si corect, acesta are un rol major in atragerea si mentinerea acelor angajati care contribuie cel mai mult la dezvoltarea organizatiei.


Cat de important este pentru o companie?

Foarte important, mai ales acolo unde concurenta pentru atragerea celor mai buni oameni este mare. Un brand de angajator puternic este un instrument eficient pentru recrutarea si retentia angajatilor valorosi. Brandul de angajator are impact si asupra motivatiei angajatilor si, prin urmare, asupra performantelor acestora. Iar daca vorbim despre perceptia publicului extern, sunt situatii in care se pot observa efecte chiar asupra comportamentului de consum, de exemplu. Din ce in ce mai multi oameni sunt atenti, atunci cand cumpara un produs sau un serviciu, la brand si ‘etichetele’ asociate acestuia.

Cum ar putea o firma sa-si construiasca un brand de angajator puternic?

Brandul de angajator trebuie sa reflecte cele mai atractive atribute ale organizatiei, valoarea adaugata care o propune publicului. Evident, construirea/reconstruirea brandului presupune analiza si planificare, viziune strategica si abordare pe termen lung. Se va evalua perceptia curenta, atat in intern cat si in extern, se vor identifica aspectele cheie care trebuie comunicate pentru atingerea obiectivelor si se vor stabili actiunile concrete de interactiune cu publicul relevant. Mesajele cheie si abordarea se vor regasi in politicile de HR, in procesul de recrutare si inductie, in comunicarea interna a companiei, social media, etc.

Toate acestea trebuie insa asumate de liderii organizatiei si privite chiar ca un exercitiu de transparenta organizationala. Brandul de angajator va ajuta la promovarea organizatiei, a culturii acesteia, a aspectelor legate de mediul de lucru in general. Evident, ceea ce se afirma trebuie sa fie probat cu fapte altfel nu vom face decat sa cream o criza de imagine. In loc de concluzie, cum cei mai buni ambasadori ai unui organizatii sunt chiar cei care lucreaza pentru aceasta, as recomanda constructia brandului de angajator plecand din interior catre exterior.

Ce dezavantaje are o companie care nu sta bine la acest capitol?

Dezavantajele sunt clare atunci cand un angajator are o perceptie negativa in piata. Iar in conditiile in care informatia circula rapid prin social media si nu numai, sunt dese cazurile in care companiile s-au confruntat cu crize de imagine generate de o simpla postare pe Facebook. Iar increderea se castiga greu si se pierde repede.

Ce diferente exista, la acest capitol, intre companiile romanesti si cele straine?

Nu as face o delimitare intre multinationale si companii locale. As spune doar ca sunt companii care au sesizat avantajele brandului de angajator si companii care momentan nu ii acorda suficienta importanta sau poate chiar deloc. Unul dintre sectoarele in care sunt foarte vizibile preocuparile de construire a brandului de angajator este IT&C. Aici concurenta pentru atragerea de talente este acerba iar forta de munca este foarte dinamica.

Sa spunem ca esti fata in fata cu un patron roman care este reticent fata de acest concept. Cum l-ai convinge sa investeasca in aceasta zona?

Un manager bun cunoaste importanta atragerii si mentinerii in organizatie a angajatilor de top. Din pacate prea putine organizatii isi propun cu adevarat acest obiectiv. Prin urmare nu reusesc sa atraga decat candidati mediocri, cu rezultate mediocre. Atunci cand se porneste insa pe drumul construirii brandului de angajator, de cele mai multe ori este nevoie si de schimbari in cadrul organizatiei. Nu poti promite un anumit stil de management, fara ca acesta sa fie confirmat de realitate. Daca insa mediul de lucru este unul orientat spre nevoile angajatului, a nu comunica brandul de angajator este similar cu a tine pe stoc o marfa valoroasa, fara a o pune in vitrina, in vanzare.

Foto: George Carpov.

Ultimele NOUTATI

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x