Bricolajul isi are originile in secolul XIX, cand oamenii au inceput sa improvizeze diverse solutii pentru intretinerea locuintelor si a gospodariilor. Pe masura ce industrializarea a avansat, au aparut si primele produse destinate consumatorilor casnici care doreau sa isi realizeze singuri reparatiile sau imbunatatirile. In secolul XX, odata cu raspandirea cataloagelor si emisiunilor TV dedicate bricolajului, acest concept a devenit tot mai popular, transformandu-se intr-o activitate globala apreciata pentru creativitate si functionalitate.
In secolul XX, bricolajul a cunoscut o expansiune semnificativa datorita industrializarii si accesului tot mai facil la materiale si unelte. In aceasta perioada au aparut primele cataloage de bricolaj, care le ofereau oamenilor inspiratie si informatii despre proiectele DIY. Odata cu dezvoltarea mass-media, emisiunile TV dedicate bricolajului au crescut in popularitate, educand publicul si facand aceasta activitate mai accesibila. Globalizarea si miscarea DIY au consolidat bricolajul ca o modalitate populara de imbunatatire a locuintelor la nivel mondial.
Odata cu dezvoltarea internetului, bricolajul a trecut la un nou nivel. Accesul facil la resurse online, tutoriale video si platforme specializate a permis oamenilor din intreaga lume sa invete noi tehnici si sa inceapa proiecte DIY cu un nivel minim de cunostinte initiale. Comunitati online dedicate bricolajului, forumuri si retele de socializare au crescut exponential, facilitand schimbul de idei si solutii. Astfel, bricolajul a devenit mai accesibil si mai popular ca niciodata, beneficiind de o audienta globala.
Bricolajul a patruns in Romania odata cu deschiderea pietei dupa Revolutia din 1989, cand a crescut accesul la produse si materiale de constructii disponibile in marile lanturi de magazine. Primele magazine specializate au aparut la inceputul anilor 2000, odata cu intrarea unor jucatori internationali pe piata, precum Dedeman si Leroy Merlin. In aceasta perioada, romanii au inceput sa adopte cultura DIY, fiind atrasi de posibilitatea de a economisi bani si de a personaliza propriile locuinte. Astazi, bricolajul este o practica comuna si apreciata in Romania.
Piata de bricolaj din Romania a avut o evolutie impresionanta incepand cu anul 2005. In acel an, piata a fost evaluata la aproximativ 700 de milioane de euro, iar pana in 2007, aceasta s-a dublat, ajungand la 1,5 miliarde de euro. In 2008, piata a atins un varf de 2,8 miliarde de euro, reflectand cresterea puternica a sectorului constructiilor si renovarilor. Totusi, criza economica din 2009 a redus piata la 2,1 miliarde de euro, marcand o scadere temporara?.
In 2023, piata de bricolaj din Romania a depasit pragul de 5 miliarde de euro (sursa), confirmand o crestere constanta si robusta. Aceasta expansiune este sustinuta de principalii jucatori de pe piata, precum:
Tot mai multe companii mici din Romania aleg sa isi deschida magazine online pentru a oferi servicii personalizate si adaptate nevoilor reale ale consumatorilor. Aceasta strategie le permite sa concureze cu marii jucatori din industrie prin diversificarea ofertei si printr-o abordare mai apropiata de client. Un exemplu este BoxBrico.ro, care, sub sloganul „Cel mai mic magazin de bricolaj,” pune accent pe produse selectate si pe o experienta de cumparare orientata catre nevoile particulare ale consumatorilor romani.
Bricolajul, de la o activitate necesara, a devenit un fenomen global ce incurajeaza creativitatea si independenta. In Romania, piata de bricolaj a evoluat rapid, de la inceputurile sale in anii '90, pana la o industrie de peste 5 miliarde de euro in 2024. Companii mari si mici se adapteaza la cerintele pietei, inclusiv prin deschiderea de magazine online, cum este si BoxBrico.ro, care ofera solutii personalizate si accesibile, contribuind astfel la diversificarea pietei si la satisfacerea nevoilor clientilor.
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice