Carrefour Romania implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Carrefour Romania implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar
Carrefour Romania implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar
de Redactia Manager la 20 Apr. 2021
Urmareste-ne pe Google News
carrefourretailcarrefour romania

Carrefour continua dezvoltarea produselor proprii marca Filiera Calitatii, prin aplicarea, pentru prima data in Romania, a tehnologiei blockchain in sectorul alimentar. Prin acest proiect, Carrefour mai face un pas in implementarea strategiei globale Act for Food si ofera consumatorilor sansa de a descoperi informatii, direct de la ferma, despre originea si calitatea produselor pe care le consuma.
 

Utilizata in sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecarui actor din lantul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) sa furnizeze informatiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour.

In Romania, aceasta tehnologie este aplicata pentru prima data oualor Filiera Calitatii Carrefour provenite de la Ferma Rojiste din Judetul Dolj. 
 
Concret, clientul scaneaza codul QR de pe ambalajul de oua, ajunge pe pagina dedicata, introduce numarul lotului care e vizibil tot pe ambalaj si afla informatii despre: locatia si numele fermei sau al fermierului, informatii veterinare despre gainile care au facut ouale, cu ce au fost hranite, cum au fost crescute pasarile din ferma de oua, data ambalarii oualor si alte date care completeaza trasabilitatea produsului.

Astfel, fie ca sunt la cumparaturi in magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasa, clientii pot descoperi povestea #dincoloderaft a oualor si a fermierului din spate.
 
Filiera Calitatii Carrefour (FCC) reprezinta un program prin care compania realizeaza parteneriate de lunga durata direct cu producatorii locali si internationali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preturi accesibile.

Pe parcursul procesului de productie, fiecare etapa este atent supravegheata de experti ce monitorizeaza indeaproape intregul proces de crestere si cultivare, de la inceput, pana cand produsele ajung in magazinele Carrefour.

In timp, obiectivul Carrefour este de a integra tehnologia blockchain la cat mai multe produse Filiera Calitatii. FCC face parte din strategia Act For Food prin care Carrefour actioneaza la nivel global in favoarea calitatii alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse  sanatoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planeta.


 
“Produsele de origine animala Filiera Calitatii Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producatorii romani care-si doresc sa aplice metode de crestere ce respecta bunastarea animalelor, mediul inconjurator si care garanteaza trasabilitatea alimentara de la « ferma la furculita ». Clientii nostri isi doresc sa cumpere produse romanesti de a caror origine sa fie siguri, sa afle mai multe despre felul in care sunt crescute si hranite animalele de la care provin aceste produse si sa aiba garantia ca toate angajamentele noastre in legatura cu calitatea si siguranta marcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii nostri.

Tehnologia blockchain, folosita pentru prima data in Romania de catre Carrefour pentru a inregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate si siguranta alimentara pe care produsele Filiera Calitatii trebuie sa le respecte, ne permite acum sa auditam in timp real aplicarea acestor criterii indiferent de lotul produsului si sa gestionam rapid orice retragere de pe piata a unui produs neconform.

Prin aplicatia blockchain, impartasim in mod transparent aceste informatii cu clientii nostri care pot afla unde s-au nascut gainile ouatoare, care este ferma in care sunt crescute si conditiile de bunastare animala asigurate de fermier, cu ce sunt hranite si care este provenienta alimentelor si, mai apoi, unde sunt ambalate ouale inainte de livrarea in magazine. Toate aceste date sunt inregistrate si stocate de la prima zi de viata a puilor de gaina pana la ultima zi in care gainile sunt producatoare, adica in medie 76 de saptamani pentru fiecare lot de gaini ouatoare",
a declarat Gabriela Radulescu, Director Calitate, Carrefour Romania.
 
Prin Filiera Calitatii Carrefour si blockchain, tehnologia devine asadar un generator de incredere pentru toti actorii implicati, de la producatori, la clienti. Aceasta inovatie raspunde unei nevoi tot mai mare de transparenta a consumatorilor, fata de produsele pe care le achizitioneaza si calitatea acestora si creeaza o conexiune cu producatorii din spate.

Pentru fermieri, blockchain reprezinta inca o dovada a angajamentului pe care si l-a luat Carrefour, de a sustine producatorii sa atinga un nou nivel de calitate, de aceasta data, prin infuzie de tehnologie dezvoltata la nivelul Grupului Carrefour. Iar pentru Carrefour, ceea ce ofera tehnologia blockchain este intarirea parteneriatelor cu fermierii, bazate pe standarde inalte de calitate si posibilitatea de a-si ajuta clientii sa faca alegeri informate si sanatoase. 



Despre Carrefour:

 
Carrefour Romania ofera clientilor sai un univers de posibilitati de a face cumparaturi in siguranta: direct in cele peste 360 de magazine din tara, unde, cu aplicatia Carrefour si casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapida si usoara sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasa sau Click & Collect: www.carrefour.ro si platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store si cu o retea prezenta in 38 de localitati.
 
Carrefour sustine comunitatile in care activeaza prin programe si initiative nationale pe termen lung, cu impact pozitiv in societate, in ansamblul ei: Cooperativa Agricola Varasti, prima de acest gen fondata de retailer in Romania, Deschidem Vinul Romanesc si Crestem Romania BIO, in cadrul careia a introdus in premiera in Romania eticheta “in conversie la bio”.

In plus, Carrefour a sustinut atat financiar cat si prin transfer de expertiza, infiintarea Fundatiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care isi propune sa contribuie la o schimbare sistemica a sectorului legumicol din Romania.
 
Ducand mai departe grija pentru comunitate si mediul inconjurator, Carrefour Romania deruleaza Punem Pret pe Plastic, un program de economie circulara adresat reducerii cantitatii de ambalaje din plastic si introducerii plasticului intr-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire si reciclare.

De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile si compostabile alaturi de o gama extinsa de produse biodegradabile, realizeaza programe de colectare selectiva si deruleaza initiative de incurajare a bunelor obiceiuri. Acestor initiative li se adauga contributia de peste un deceniu la Banca de Alimente - Crucea Rosie si suportul pentru multe alte programe prin care sustine comunitatile vulnerabile si reduce risipa alimentara.
 
 

Ultimele NOUTATI

Raport alarmant: majoritatea firmelor de capital privat din Romania nu mai cred in redresarea economica
Companii

Raport alarmant: majoritatea firmelor de capital privat din Romania nu mai cred in redresarea economica

today11 Mai. 2025
Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani
Economie

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani

today10 Mai. 2025
Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto
Ultimele stiri economice

Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto

today10 Mai. 2025
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x