In acest fel, compania se poate dezvolta chiar si in vremuri de criza, iar angajatii se pot bucura de un mediu sigur. Iata cateva dintre calitatile si emotiile care nu trebuie sa lipseasca unui manager, in special in aceasta perioada:
Managerii obisnuiti cu un stil de conducere rigid trebuie sa inteleaga ca, în perioada pandemiei, angajatii vor munci in conditii de stres, cu gandul la familie, la sanatate si la viitorului societatii. Empatia le va oferi celor din management posibilitatea de a se pune in pozitia angajatilor si de a lua decizii bazate pe nevoile acestora. Fie ca este vorba despre implementarea unui program flexibil sau despre oferirea mai multor zile de concediu, angajatii vor avea nevoie de sustinere. Managerul trebuie sa invete din recomandarile specialistilor si sa determine care sunt cele mai potrivite schimbari pentru companie, fara a-i pune in pericol pe angajati. Empatia se dezvolta prin socializare si contact direct cu cei din jur, iar un manager poate apela si la carti de specialitate, care il pot ajuta sa priveasca lumea cu alti ochi. Distinctia dintre viata profesionala si cea personala se schimba in aceste momente in care fiecare persoana se afla intr-o pozitie precara.
O perioada de criza precum cea provocata de noul coronavirus ii face pe oameni sa reactioneze ca in cazul unui deces in familie, chiar daca este vorba despre necunoscuti sau persoane de pe alt continent. Stirile care prezinta tragedia imbolnavirilor si situatia incerta din lume vor ramane alaturi de fiecare persoana in timpul programului de munca. Din acest motiv, este nevoie de compasiune. In acest fel, angajatii pot intelege ca cei din conducere se intereseaza cu adevarat de starile lor si de drama prin care trece fiecare. Chiar daca multi angajati pot fi rezistenti la situatii de stres si criza, cei care sunt afectati emotional nu vor reusi sa treaca peste aceste episoade fara incurajare. Managerul trebuie sa-i asculte si sa comunice cat mai des cu acestia. Daca au nevoie de zile libere sau de un program flexibil pentru a se regrupa sau pentru a-si ajuta un membru al familiei aflat in dificultate, trebuie sa li se faciliteze aceste beneficii. Un lider care poate da dovada de compasiune va avea doar de castigat.
Increderea de care un manager poate da dovada va asigura angajatii de drumul spre un viitor mai bun al muncii. De asemenea, increderea trebuie sa se reflecte in actiunile managerului de gestionare a stituatiei actuale. Contextul pandemic aduce nenumarate necunoscute in peisajul financiar, iar acestea vor afecta in final atat conducerea unei companii, cat si angajatii. Liderii - in adevaratul sens al cuvantului - trebuie sa conduca oamenii pe calea cea buna, iar o companie fara un manager increzator nu poate depasi o astfel de perioada de criza. Aceasta poate fi complicata si pentru o persoana din conducere, asa ca orice manager care simte ca scapa situatia de sub control trebuie sa faca un pas in spate pentru a analiza ce se intampla. In plina pandemie, un manager trebuie sa inspire incredere, de la felul in care vorbeste, până la la ingrijirea personala. Gestionarea unei situatii limita trebuie facuta cu o mana ferma, care intelege greutatea responsabilitatii si reuseste sa puna ceva nou in aplicare in fiecare zi.
Pandemia de Covid-19 obliga managerii sa isi puna aptitudinile la intrecere spre binele companiei si al angajatilor. Metodele cele mai bune de a iesi din criza vor apartine celor care reusesc sa actioneze cu incredere in fortele proprii, fara sa uite de cei pe care trebuie sa-i protejeze pentru ca activitatea sa mearga inainte in era post-pandemie.
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si