Ce impact are criza COVID-19 asupra vanzarilor de bere Corona?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce impact are criza COVID-19 asupra vanzarilor de bere Corona? Ce impact are criza COVID-19 asupra vanzarilor de bere Corona?
de Mihai Balescu la 18 Mar. 2020 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
Intregul mapamond traverseaza o perioada dramatica, „coronavirus” este subiectul zilei in mass media, peste tot se vorbeste despre pericol, carantina, victime. Si, in acest context, apare si intrebarea din titlu, care, desi usor lipsita de decenta, este extrem de interesanta pentru orice afacere. O asociere a unei marci cu un lucru negativ devine oare nefasta pentru marca respectiva? Coronavirusul a dat o lovitura grea vanzarilor de bere Corona? Sau nu?

Raspunsul este oarecum surprinzator: marca de bere Corona o duce foarte bine zilele astea. Virusul care i-a imprumutat numele a ajutat de fapt vanzarile, prin simplul fapt ca a adus permanent in atentie acest brand – Corona – si l-a fixat solid in constiinta publicului.

Si, asa cum poate confirma orice specialist in marketing, atunci cand cumperi ceva cumperi primul brand care iti vine in minte. Este un proces instinctiv, nu stai nicio clipa sa te gandesti la contextul general.

Intri in bar si barmanul nu te intreaba: „E pandemie, se imbolnavesc oameni, am aici o lista de marci de bere, pe care o preferi?”, ci doar: „Ce bere vrei?”, caz in care raspunsul tau cel mai probabil este Corona, doar pentru ca ai tot auzit de Corona in ultimul timp. Iar daca mai esti si un consumator obisnuit deja cu aceasta marca, chiar ca nu e nici un dubiu asupra alegerii tale.


Afacerea cu berea Corona merge deci bine-mersi, dar alte afaceri chiar au explodat. Pentru ca acolo unde apare o criza apare intotdeauna si o oportunitate. Vorbim aici in primul rand despre afacerile care e normal sa prospere in aceasta perioada, gen vanzarile de alimente, care in tarile occidentale au inregistrat cresteri de 70%-150% la produse altminteri banale – supe la plic, conserve de orice fel, paste.

Prospera, desigur, si vanzarile de produse sanitare (masti, dezinfectanti, manusi), vanzarile de laptop-uri si de softuri pentru video-conferinte (multi sunt nevoiti sa lucreze de acasa), seviciile de curierat, dar si afacerile cu produse de divertisment la domiciliu – de la tot felul de gadget-uri electronice la biciclete stationare.

Nu e de mirare ca specialisti financiari recomanda in aceasta perioada investitii in actiuni ale unor companii ca Netflix, Facebook, Peloton (specializata pe aparate de fitness).

Revenind la berea Corona, se pare ca nu exista publicitate negativa. Principalul element care asigura succesul unui produs nu este, asa cum s-ar crede, raportul calitate-pret, ci notorietatea (desi si raportul calitate-pret joaca un rol important in obtinerea in timp a notorietatii).

Coronavirus este o forta in acest moment, atat in sens negativ, cat si in sens pozitiv. Afacerile chiar ar avea de castigat in contextul acestei epidemii, scotand produse care sa aiba in denumire „corona”, dupa modele pe care le-am experimentat si noi, in Romania: ne amintim, de exemplu, ca la un moment dat a aparut pe piata vodka Ceausescu, un brand care nu facea decat sa profite de notorietatea numelui in cauza.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x