Ce nu ai voie sa faci in prima saptamana, la noul tau job: nu iti ruina singur cariera
job nousfaturi nou jobsfaturi nou job
Locul de munca pe care ti l-ai dorit atat de mult este, in sfarsit, al tau. Insa, la fel ca in sport, daca te-ai calificat la un turneu, nu inseamna ca vei face performanta. In loc sa te lasi cuprins de entuziasm, priveste si invata!
Prima saptamana la
noul job da tonul pentru ce vrei sa fie o relatie lunga si de succes.
Ca sa reusesti asta, trebuie sa incepi cu dreptul, sa nu te apuci sa schimbi obiceiuri incetatenite in rutina companiei si a colegilor tai. Cel putin, nu de la inceput.
Potrivit eJobs, iata cinci greseli pe care sa nu le faci in prima saptamana la un nou job:
1. Nu trage concluzii pripite
Intai de toate, nu le pune etichete colegilor. Cu ei vei colabora timp indelungat. De aceea, nu este bine sa-i judeci prea repede si prea aspru, mai ales ca esti cel mai nou in echipa. Unde mai pui ca te poti insela, punand, astfel, in pericol o potentiala relatie valoroasa la locul de munca.
2. Nu face exces de zel
In acelasi timp, prea mult zel in incercarea de a da bine cu orice pret in ochii sefilor si ai noilor colegi nu este potrivita. Trebuie sa admiti ca esti cel mai recent membru al echipei si fa totul cu moderatie, acorda-ti tie si colegilor timp sa va obisnuiti inainte de a incerca sa revolutionezi totul. Daca observi bine compania si echipa din care faci parte, vei avea tot timpul din lume pentru a-ti pune ideile bune in practica si pentru a schimba lucrurile in bine. Pentru a castiga credibilitate, trebuie mai intai sa asculti si sa inveti.
3. Nu fi negativist
O alta mare greseala pe care o poti face la inceput de drum este sa devii negativist. Nimic nu este mai nociv decat asta. Negativismul este o forta toxica si distructiva ce poate afecta performanta si cariera. Iar tentatia este mare daca si colegii tai au tendinta de a fi negativisti, daca, zi de zi, se plang in continuu sau tot spun ca nu le place ce fac. In loc sa te alaturi corului nemultumitilor, cauta sa fii persoana care intra in camera si aduce buna dispozitie.
4. Nu uita sa te prezinti echipei
On-line sau off-line, venirea ta la birou trebuie sa fie o surpriza pentru restul echipei. De obicei, managerul de resurse umane sau seful tau direct te vor prezenta colegilor. Daca uita sa faca asta, prezintat-te tu! Ideal ar fi sa-l intreabi pe managerul tau direct daca poti trimite un e-mail la nivelul intregii companii sau un mesaj pe Slack/Discord pentru a-ti informa echipa cine esti si ce urmeaza sa faci.
5. Nu te astepta sa-ti faca altii treaba
Esti cel mai nou angajat si, oricat ai fi lucrat in acelasi domeniu, tot vor fi diferente de stil sau de standarde cu noul tau job. Intial, vei avea nevoie de ajutor si de indrumare din parte colegilor, in primele saptamani, drept pentru care solicitarea colegilor pentru asistenta sau raspunsuri este de acceptat. Insa, sub nicio forma, nu trebuie sa devina o obisnuita! Nimeni nu vrea sa faca treaba altuia. Solicta ajutor daca trebuie, dar invata sa te bazezi pe fortele proprii si descurca-te singur.
Este important sa tratezi cu profesionalism interactiunea cu noii colegii si sa dai dovada de punctualitate, sa asculti cu atentie si sa prioritizezi indeplinirea sarcinilor.
Chiar daca vei gasi intelegere daca vei face greseli de inceput, in cele din urma, trebuie sa dovedesti ca magaerii au luat decizia corecta prin aducerea ta in echipa.
Foto: pexels.com