Ce sisteme vor avea companiile la dispozitie in 2022 pentru un management performant al clientilor
sisteme crm
Conform unui studiu international realizat de Fujitsu, prioritatile companiilor la final de 2021 erau, in ordine:
• supravietuirea pe piata
• automatizarea proceselor de lucru
• management bazat pe date
• oferirea unei experiente perfecte pentru clienti (CX)
Aceasta lista este mult diferita de cele care se faceau nu mai departe de 2 ani in urma. Intrebarea este: ce sisteme pot satisface aceste cerinte ale companiilor in 2022?
Sistemele CRM pentru companii
Viziunea initiala de la baza
sistemelor CRM (Customer Relationship Management) a fost ca acestea sa fie sisteme care sa reuneasca oamenii, procesele si tehnologia care gestioneaza relatiile cu clientii. Acestea sunt dintre putinele tehnologii care pot conecta cele trei functii de baza orientate catre clienti: vanzari, marketing si servicii.
Un CRM are capacitatea de a colecta si interpreta date despre clienti, pipeline si venituri. Din aceste motive, CRM-ul a fost uneori denumit “hub-ul central” pentru CX (customer experience).
CRM-urile indeplinesc rol dublu sau triplu
Dincolo de experienta consumatorului, pentru care au fost concepute, CRM-urile au inceput sa indeplineasca roluri multiple, astfel incat si celelalte nevoi identificate de majoritatea companiilor pot fi acum satisfacute prin utilizarea unui astfel de sistem.
Aceste roluri includ:
• managementul de proiecte
• automatizarea proceselor de lucru
• raportarea avansata de date despre companie
• segmentarea clientilor etc.
Ce urmeaza pentru CRM-uri in 2022?
Conform previziunilor mai multor experti, CRM-urile de succes vor trebui sa indeplineasca urmatoarele:
-
Automatizare sporita - CRM-urile vor trebui sa fie capabile sa elimine sarcinile rutiniere si repetitive prin automatizarea proceselor de lucru, in special pe partea administrativa si de management al lead-urilor
-
Posibilitati de integrare - de la aplicatii de contabilitate, la sincronizarea cu comenzile de pe un website e-commerce si pana la aplicatiile folosite pentru marketing digital, CRM-urile vor trebui sa aiba capacitatea de a se corela cu date din aplicatii multiple
-
Utilizarea AI - inca nu exista capacitati extinse pentru acest aspect, dar am putea vedea in curand utilizarea de analize predictive, care sa stabileasca automat urmatorii pasi in cadrul unei vanzari in functie de un set de date despre client
Pe piata din Romania exista un furnizor CRM special creat pentru nevoile IMM-urilor. Cu o echipa care activeaza de la Cluj-Napoca, sub deviza “CRM in toate companiile”,
MiniCRM si-a implementat cu succes sistemul in peste 1800 de companii.