Cele mai valoroase branduri din lume in anul pandemiei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele mai valoroase branduri din lume in anul pandemiei
Cele mai valoroase branduri din lume in anul pandemiei
de Lucian Vasilescu la 25 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
Sunt mai multi indicatori dupa care poate fi evaluata valoarea unei companii/ corporatii - cifra de afaceri, profitul sau, daca este listata la bursa, capitalizarea bursiera. Ceea ce confera, insa, stralucire, notorietate si respect unei companii/ corporatii este, insa, valoarea brandurilor pe care aceasta le are in portofoliu. Iar valoarea unui brand nu se exprima doar in cifre.

Valoarea unui brand este evaluata luand in calcul trei indicatori: relatia clientilor cu brandul, relatia angajatilor cu acesta si increderea de care brandul se bucura in randul investitorilor.

Mixul rezultat din aceste trei tipuri de relatii poate fi transformat apoi, prin intermediul unui algoritm de calcul, in cifre. In bani, adica. Bani care reprezinta valoarea de piata a brandului.

Recent, a aparut editia 2020 studiului Best Global Brands elaborat de Interbrand, institutie internationala cu o experienta de 40 de ani in monitorizarea si evaluarea marcilor.


Conform studiului amintit, in conditiile pandemiei COVID-19, valoarea unor branduri a crescut semnificativ: este cazul Amazon, brand a carui valoare a inregistrat, in acest an, o crestere cu 60% sau Microsoft, a carui valoare a crescut cu 53%.

Cresteri semnificative au inregistrat si Spotify (+52%), Netflix (+41%) si Adobe (+41%).

Conform Best Global Brands, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut, anul acesta, in pofida contractiei economice provocate de pandemie, cu 9%.

De fapt, doar 43% din cele mai valoroase 100 de branduri din lume sunt in crestere in acest an, in vreme ce valoarea celorlalte 53% a scazut fata de cea inregistrata anul trecut.

Intre primele 17 cele mai valoroase branduri din lume, asa cum sunt ele evaluate de studiul Interbrand, se regasesc marci a caror valoare individuala depaseste 30 de miliarde de dolari. Dintre acestea, 12 sunt marci americane.

Iata care sunt brandurile a caror valoare depaseste 30 de miliarde de dolari in anul 2020 si care a fost evolutia lor fata de anul anterior:

Pe locul 17 se situeaza Louis Vuitton, marca a carei valoare este de 31,72 miliarde de dolari, in scadere cu 2% fata de anul trecut. Urmeaza: 16. Cisco - companie americana specializata in productia de echipamente pentru telecomunicatii (34,12 mld. USD, -4%); 15. Nike (34,39 mld. USD, +6%); 14. IBM (34,89 mld. USD, -14%); 13. Facebook (35,18 mld. USD, -12%); 12. Intel (36,97 mld. USD, -8%); 11. BMW (39,76 mld. USD, -4%); 10. Disney (40,77 mld. USD, -8%); 9. McDonald's (42,82 mld. USD, -6%); 8. Mercedes (49,27 mld. USD, -3%); 7. Toyota (51,60 mld. USD, -8%); 6. Coca-Cola (56,89 mld. USD, -10%); 5. Samsung (62,29 mld. USD, +2%); 4. Google (165,44 mld. USD, -1%); 3. Microsoft (166 mld. USD, +53%); 2. Amazon (200,67 mld. USD, +60%) si 1. Apple, brand a carui valoare este de 323 miliarde de dolari, in cresctere cu 38% fata de anul trecut.

 Sursa foto: maxpixels.net

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x