Primul dintre cele doua parteneriate anuntate astazi de Tarom si Blue Air se refera la protectia pe care o acorda cele doua companii pasagerilor care sunt afectati de intarzierea unor curse. Astfel, pe rutele comune si in limita locurilor disponibile la bord, fiecare companie de zbor se angajeaza prin acest parteneriat sa accepte tichetele de calatorie ale pasagerilor partenerului si transportul acestora la destinatia aleasa.
Prin semnarea unui astfel de acord, atat cei de la Tarom, cat si cei de la Blue Air, isi doresc sa transmita un mesaj suplimentar de siguranta catre toti pasagerii care ar putea fi afectati din cauza unor intarzieri neprevazute. Acordul are la baza rezolutia IATA 735, aliniatele A, B si C.
Un exemplu concret in acest sens il reprezinta cursele pe care le efectueaza ambele companii romanesti spre Bruxelles. Cum vorbim despre doua companii de linie, ambele curse aterizeaza pe Aeroportul National Zaventem, celelalte companii oferind zboruri doar catre Aeroportul din Charleroi. In aceste conditii, in cazul in care Blue Air se vede nevoita sa isi anuleze un anumit zbor spre Aeroportul Otopeni din oarecare conditii, Tarom va fi in situatia in care va prelua pasagerii ramasi in Bruxelles pe cursa pe care o opereaza spre Romania.
Pana la ora actuala nu s-au oferit informatii suplimentare cu privire la modul in care se va face acest intreg proces de re-booking in cazul unui asemenea eveniment. Specialistii in domeniu se intreaba care va fi criteriul dupa care se va face prioritizarea pasagerilor ramasi la sol, in conditiile in care este greu de crezut ca o companie va putea prelua toti pasagerii celeilalte companii.
Cele doua companii romanesti de transport aerian anunta si incheierea unui acord “Through Check-in”, acord care ar urma sa asigure pasagerilor o experienta fluenta de calatorie. Acordul se va dovedi extrem de avantajos in cazul pasagerilor care au doua bilete de calatorie, fiecare cumparate de la una dintre cele doua companii aeriene. Specialistii in domeniu sunt de parere ca acesta este primul pas pe care il fac cele doua companii romanesti spre adaugarea de code-share-uri.
Spre exemplu, daca primul zbor este asigurat de Tarom, in timp ce cel de-al doilea zbor este asigurat de Blue Air, bagajele de cala vor fi transferate automat pe avionul celor de la Blue Air. In acest fel, pasagerii nu vor mai fi nevoiti sa isi ridice singuri bagajele, pentru ca mai apoi sa efectueze inca o data procedura de check-in pentru al doilea zbor.
Tudor Constantinescu, director comercial in cadrul Blue Air, este primul oficial care a facut declaratii pe acest subiect. Constantinescu se declara increzator cu privire la faptul ca aceste doua parteneriate “reprezinta un pas inainte pentru industria de aviatie din Romania”. De asemenea, Constantinescu mai spera ca cele doua acorduri “vor contribui la cresterea calitatii serviciilor oferite atat de Blue Air, cat si de Tarom”.
Ultimele NOUTATI
Raben Romania lanseaza o noua ruta de transport intre Timisoara si Viena
FMI nu crede ca economia mondiala va intra in recesiune: iata de ce nu vine criza peste noi
Schimbare noua la RCA: plata despagubirilor, facuta dupa noi reguli
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata