Comunicati angajatilor dvs. scopurile pe care trebuie sa le atinga!
comunicarea scopurilorrelatia cu angajatii
Peter Schultz, director Porsche: "Trei muncitori lucrau pe un santier. Toti trei faceau exact acelasi lucru, dar cand au fost intrebati cu ce se ocupa, raspunsurile lor au diferit: "Sparg pietre", a spus primul. "Imi castig existenta", a zis al doilea. "Ajut la constructia unei catedrale", a raspuns ultimul."
Cat de important este sa comunicati angajatilor dvs. scopurile pe care le urmariti? Extrem de important. Doar asa puteti aprecia rezultatul final al muncii lor si doar asa orice sanctiune sau recompensa ulterioara va fi perceputa ca fiind justificata.
Iar precizarea scopurilor trebuie facuta chiar si pentru actiuni aparent marunte. De exemplu, "Expediati cat mai rapid catre clienti produsele comandate!", nu le spune mare lucru angajatilor de la departamentul "Livrari". Pentru ei, "rapid" poate insemna 24 de ore, 5 zile sau o saptamana intreaga, in functie de criteriile personale de apreciere ale fiecaruia dintre ei. Si, evident, eficienta muncii lor nu are cum sa fie masurata.
In schimb "Comenzile trebuie expediate in termen de 48 de ore de la inregistrare!" este cu totul altceva: angajatii vor sti clar care este perioada pe care o au la dispozitie pentru a-si face treaba.
S-ar putea sa nu vi se para prea greu sa comunicati oamenilor dvs. scopurile pe care trebuie sa le atinga. S-ar putea chiar sa vi se para ca deja faceti de mult timp acest lucru si ca totul e limpede pentru oricine din firma.
Dar nu cumva s-a intamplat destul de des sa auziti din gura subordonatilor expresii de genul "N-am inteles asa", "Mie nu mi-a spus nimeni", "Am crezut ca nu e important"? Poate ca da. Si, desigur, nu va face placere sa va amintiti de acele momente pentru ca asemenea expresii apar numai atunci cand ceva a mers prost si, de cele mai multe ori, cand deja nu se mai poate face mare lucru pentru a remedia situatia.
Standardele sunt foarte strans legate de scopuri (de foarte multe ori, cele doua chestiuni se confunda). Oamenii trebuie sa stie care sunt scopurile dvs., pentru a putea intelege mai bine ceea ce le cereti si pentru a avea sansa sa identifice ei insisi o cale (poate mai potrivita) de a atinge respectivele scopuri. Daca va limitati doar la indicarea unor actiuni ce trebuie executate, e ca si cum ati lucra cu roboti.
Multi manageri se entuziasmeaza rapid cand e vorba sa demareze un nou proiect. Sunt atat de dornici sa treaca deja la executia primilor pasi, incat neglijeaza ei insisi definirea foarte exacta a scopurilor, a rezultatelor pe care urmaresc sa le obtina. Si inchipuiti-va atunci cat de "in ceata" sunt angajatii angrenati in realizarea acelui proiect, daca nici macar seful lor nu stie prea bine ce vrea.
Sursa foto: www.pexels.com