Dintre cele patru medii care au facut obiectul cercetarii (guverne, media, ONG-uri si mediul de afaceri), zona de business tinde, insa, sa inspire cea mai multa speranta unui procent semnificativ de persoane intervievate pe parcursul sondajului. Potrivit studiului, acest fapt se datoreaza gradului mai ridicat de competenta inregistrat de angajatii din companiile private. Acesta este motivului principal pentru care gasirea unor solutii de iesire din criza actuala, se asteapta mai degraba de la ei.
Declinul increderii in institutiile publice ofera mediului privat oportunitatea de a face din content marketing o prioritate, cu conditia de a propune continut etic si de calitate in care audienta sa poata avea incredere.
86% dintre participantii la studiu au considerat necesar ca managementul companiilor private sa isi exprime public opinia in legatura cu diverse subiecte care reprezinta, la ora actuala, reale provocari pentru intreaga societate. In mod cert economia de impact e cea care va face diferenta si asteptarea ca firmele sa isi asume, printre altele, rolul de sustinatori, creatori si promotori exclusivi ai informatie de calitate este din ce in ce mai mare.
In acest context, tot mai multe firme au decis sa publice continut util, relevant si de actualitate in locul celui clasic de prezentare cu scop comercial. SAP, spre exemplu, a creat inca din primavara lui 2020 platforma “Viitorul Comertului” unde posteaza periodic noutati despre evolutiile economice din perioada pandemiei. Pentru si mai multa incredere in informatia livrata, SAP a dezvoltat un parteneriat cu John Hopkins University. Impreuna trateaza subiecte mai largi legate de evolutia comertului electronic si lumea tech.
Sigur ca acest exemplu nu e nici unic si nici extrem de complex prin comparatie cu altele unde companii importante s-au hotarat deja sa faca mutatii serioase si radicale ce ies din sfera content marketingului si altereaza propriul model de business in ideea de a integra in activitatea zilnica elemente cu impact real la nivel social. Un astfel de exemplu il constituie cei de la Zipline, care au hotarat inca din 2018 sa utilizeze dronele pe care le-au creat ca sa transporte fara efecte poluante, medicamente si sange in zone din Africa unde infrastructura este deficitara, sau pur si simplu inexistenta.
Pe fondul acestor schimbari majore de abordare si pozitionare a firmelor, rolul primordial al marketingului se muta din zona tranzactionala si capata valente noi avand responsabilitatea imensa de a educa si de a genera relatii de substanta intre companii si clienti.
In acest context documentarea strategiilor de content marketing si social media devine o necesitate pentru orice firma care vrea sa castige capital de incredere si sa poarte un dialog cu propria audienta in loc sa o supuna unui bombardament publicitar. Nici un efort nu este prea mare atata timp cat reuseste sa creeze relatii sincere si trainice.
In definitiv este vorba despre povestea fiecaruia dintre noi. Avem acum sansa sa o rescriem autentic.
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?